ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه الزهرا از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ تا 20 دی ماه دانشجو می پذیرد.

دانشگاه الزهرا (س) از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، به شرح مندرج در این فراخوان دانشجو می پذیرد .

 

زمان ثبت نام از 20 آذر تا 20 دی ماه

 

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا


۱ - برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط با معرفی دبیرخانه المپیاد می توانند در این فراخوان شرکت کنند .

 

۲ - دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۶ نیم سال تحصیلی ( با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی ) به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵ درصد دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود ( مجموع روزانه و شبانه ) باشد و حداکثر در مدت ۸ نیم سال تحصیلی دانش آموخته شود ، می تواند در این فراخوان شرکت کند.

 

٣ - چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای، با ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط ، تکمیل نشود ، صرفا تقاضای دانشجویان دانشگاه الزهراء با میانگین معدل کل ده درصد برتر بعدی ، در پایان شش نیمسال ( ۲۵ درصد برتر ) ، در صورت دارا بودن سایر شرایط بررسی می شود .

 

۴ - مدت مجاز برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته ، حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می باشد .

 

۵ - پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است .

 

۶ - متقاضیانی که با داشتن شرط دوم در فراخوان شرکت می کنند ، باید تنها از میان دانشگاه های منتخب مندرج در این فراخوان، دانش آموخته شده باشند .

 

۷ - برای تمامی متقاضیان الزامی است که در بازه زمانی 1400/7/1 تا تاریخ 1401/6/31 دانش آموخته شوند .

 

۸ - پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانش آموختگان هم رشته و غیرهم ورودی خود در آن سال جزء ۱۵ درصد برتر باشند ، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال ، در اختیار دانشگاه است .

 

۹ - پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ، بر اساس تشخیص گروه و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است .

 

۱۰ - دانشجویان مهمان ، انتقالی یا تغییر رشته باید سنوات تحصیلی آنها از ورود به رشته در دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم ، حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه معدل با دانشجویان دانشگاهی که مدرک گرفته است ، انجام می شود . 

 

۱۱ - در مورد دانشجویان تغییر رشته در صورت تأیید معاونت آموزشی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می شود .

منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/E4A4
نظرتان را بنویسید