تعیین کف و سقف مدارک لازم برای استخدام اعضای غیر هیات علمی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی مؤسسات آموزش عالی توسط اعضای غیر هیئت علمی را اعلام کرد .


عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه  وزارت علوم ، در بخشنامه ای حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی مؤسسات آموزش عالی توسط اعضای غیر هیئت علمی را به شرح زیر ابلاغ کرد:  

دستور: تعیین حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست‌های سازمانی توسط اعضای غیر هیئت علمی قراردادی و یا انتصاب اعضای غیر هیئت علمی پیمانی و رسمی به پست‌های سازمانی اعضای غیر هیأت علمی مؤسسه.

مصوبه: به استناد ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و در اجرای مفاد ماده هفده آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی، حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست‌های سازمانی توسط اعضای غیر هیئت علمی قراردادی و یا انتصاب اعضای غیر هیات علمی پیمانی و رسمی به پست‌های سازمانی اعضای غیر هیأت علمی مؤسسه به شرح زیر به تصویب رسید :

1-برای پست‌های سازمانی اپراتور، متصدی کارگاه ها، متصدی آزمایشگاه ها و تکنسین و نظایر آن، مدرک تحصیلی «کاردانی».

2-برای پست‌های سازمانی «کاردان»، «کمک کارشناس» و نظایر آن مدرک تحصیلی «کاردانی».

3-برای پست‌های سازمانی در گروه مشاغل اصلی (به ‌استثنای بندهای یک دو این مصوب) که به‌عنوان مشاغل پشتیبان زمینه و موجبات انجام اهداف و ماموریت اصلی و تخصصی مؤسسه را فراهم می‌کند و قابل واگذاری به بخش خصوصی است مدرک تحصیلی «کارشناسی».

4- برای پست‌های سازمانی در گروه مشاغل اصلی (به‌استثنای بندهای یک دو و سه این مصوبه) که به صورت مستقیم و در رابطه با اهداف مأموریت‌های اصلی مؤسسه ایجاد شده است از قبیل : پست‌های سازمانی رشته های شغلی «کارشناس حقوقی»، «کارشناس ارزیابی»، «کارشناس برنامه‌ریزی»، مدرک تحصیلی حداقل «کارشناسی» و حداکثر «کارشناسی ارشد».

5-برای پست‌های سازمانی در گروه مشاغل تخصصی (به‌استثنای بندهای یک و دو این مصوبه) متناسب با رشته‌های دارای اولویت مندرج در برنامه راهبردی مؤسسه، مدرک تحصیلی حداقل «کارشناسی» و حداکثر «کارشناسی ارشد».

تبصره ادامه خدمت اعضای غیر هیات علمی که طبق ضوابط قبل از اجرای مصوبه و با مدرک تحصیلی بالاتر از سقف تعیین‌شده در آن، در پست‌های سازمانی منصوب شده اند، تا زمان خروج آنان از خدمت با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط به همان مدرک تحصیلی ارائه شده، بلامانع است و پس از آن هر گونه بکارگیری و انتصاب صرفاً با رعایت کف و سقف مدرک تحصیلی مندرج در این مصوبه امکان‌پذیر خواهد بود.

متن فوق به تأیید وزیر علوم رسیده است و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط باید در دستور کار کمیسیون‌های دایمی و هیات امنا قرار گیرد.

منبع : تعیین کف و سقف مدارک لازم برای استخدام اعضای غیر هیات علمی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9558
نظرتان را بنویسید