نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد

نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه آزاد اسلامی در پی بازگشایی حضوری تدریجی واحدها، اقدام به اجرای طرح میهمانی از بدو پذیرش ارشد در دانشگاه کرده است. بنابراین دانشجویان ارشد ورودی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می توانند از طریق سامانه منادا به ثبت درخواست انتقال به محل سکونت والدین یا همسر خود بپردازند.

 

همانطور که می دانید نقل و انتقالات در مقطع کارشناسی ارشد با شرایطی خاص انجام می شود. دانشگاه آزاد اسلامی در پی شیوع ویروس کرونا و بازگشایی تدریجی برخی از واحدهای خود، برای فراهم کردن رفاه دانشجویان در رفت و آمد، اقدام به ایجاد طرحی به نام میهمانی از بدو پذیرش ارشد در دانشگاه کرده است.

در نقل و انتقالات کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 تنها دانشجویانی می توانند در خواست انتقالی دهند که دارای شرایط لازم بوده و رشته و گرایش مورد تحصیل آن ها در دانشگاه مقصد نیز وجود داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این فرآیند در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی نحوه ارائه درخواست مهمانی و انتقالی دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ بپردازیم.

 

نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه شهریه پرداز بوده و معمولا بر اساس هزینه دریافتی از دانشجویان، امکاناتی را نیز برای آن ها فراهم می کند. بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه آزاد، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ پذیرفته شده اند می توانند با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده در شیوه نامه نقل و انتقالات دانشجویی، اقدام به درخواست مهمانی از بدو ورود به دانشگاه آزاد نمایند.

 

 

زمان نقل و انتقالات کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 تا 7 آذر ماه ادامه دارد.

 

در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد یا مهمانی از بدو ورود دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد، دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل در محل سکونت والدین و یا همسر خود درخواست میهمانی دهند. البته درخواست میهمانی ارشد دارای شرایط عمومی و اختصاصی بوده که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه

امکان انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته، گرایش و سال قبولی در واحد مقصد وجود دارد.

در صورت داشتن مجوز میهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان پذیر است.

ممنوعیت انتقالی و میهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن) به سایر واحدها

امکان انجام انتقالی و میهمانی از واحدهای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی وجود دارد.

 

همچنین مدارک لازم برای میهمانی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ورودی نیمسال اول 1400 شامل تصویر صفحه اول شناسنامه والدین یا همسر و ارائه مدارک محل سکونت (سند منزل یا اجاره‌ نامه معتبر) است.

 

لازم به ذکر است که نقل، انتقال و مهمانی دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد دارای شرایط اختصاصی برای برخی افراد معلول و یا دارای سهمیه ایثارگران و ... می باشد که برای مطالعه کامل آن ها پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: شرایط انتقال و مهمانی دانشگاه آزاد

 

 

نحوه نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

دانشجویانی که در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال تحصیلی 1400 - 1401 پذیرفته شده اند می توانند پس از ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش خود، اقدامات لازم برای ارسال درخواست میهمانی از بدو ورود به دانشگاه آزاد را در سایت منادا ارائه نمایند.

 

دانشجویان برای ارائه درخواست مهمانی ارشد از بدو ورود به دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ می بایست مطابق راهنمای تصویری زیر وارد سایت منادا دانشگاه آزاد به نشانی monada.iau.ir شوند.

 

نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

در این مرحله شیوه نامه آموزشی انتقالی دانشگاه آزاد را مشاهده می کنید. بر روی گزینه مطالعه نمونده و تایید می نمایم کلیک کرده و وارد سایت منادا شوید.

 

مهمانی از بدو ورود به ارشد آزاد

 

دانشجو می بایست کدملی و شماره دانشجویی یا شناسه رشته خود را وارد کرده و گزینه "ورود" را کلیک کنید.

 

نحوه نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد

 

در این بخش اطلاعات تحصیلی و فردی خواسته شده را وارد نموده و از طریق کلیک بر روی گزینه بعدی به سایر صفحات ثبت نام مهمانی ارشد دانشگاه آزاد هدایت شوید.

 

شرایط میهمانی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

پس از ثبت تمامی اطلاعات، کد پیگیری و شماره پرونده ویژه مهمانی ارشد دانشگاه آزاد 1400 منتشر می شود. این کدها را برای مشاهده نتایج نزد خود نگه دارید.

 

نقل و انتقال کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400

 

برای ورود مستقیم به سامانه منادا دانشگاه آزاد کلیک کنید

 

دانشجویانی که قصد وارد شدن به سایت منادا را دارند بهتر است ابتدا مدارک لازم برای درخواست انتقالی خود را تهیه نمایند. در مقاله زیر لیست کامل مدارک لازم برای ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه آزاد ارائه شده است.

 

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

 

 

 

 

مشاوره نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

آن دسته از دانشجویان کارشناسی ارشد که موفق به ثبت درخواست مهمانی از بدو ورود به دانشگاه آزاد شده اند می بایست منتظر بررسی و اعلام نتیجه درخواست خود باشند. در صورت موافقت با درخواست این دسته از دانشجویان، در صورت بازگشایی دانشگاه ها به صورت حضوری، پذیرفته شدگان می توانند در دانشگاه مقصد یا همان دانشگاه جدیدی که برای تحصیل در آن درخواست داده بودند ادامه تحصیل دهند.

 

لازم به ذکر است که اگر محل سکونت دانشجو با محل دانشگاهی که برای انتقال به آن درخواست داده است مغایرت داشته باشد، درخواست مهمانی از بدو ورود آن ها رد می شود و از آنجایی که امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت و تایید نهایی درخواست انتقالی وجود نداشته (مگر در صورت پرداخت مجدد هزینه)، در انتخاب واحد دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل ارشد در آن را دارید نهایت دقت را به کار گیرید.

 

ثبت نام انتقالی و میهمانی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زمانی تکمیل می شود که دانشجو برای پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه آزاد اقدام کرده و کد رهگیری و شماره پرونده سایت منادا را دریافت نماید.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد 1400 را شرح داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط در این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ میهمانی از بدو پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست ؟

✔️ دانشجویانی که در شهری غیر از محل سکونت خود در مقطع ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند امکان انتقالی به واحد محل سکونت خود را دارند. برای مطالعه جزئیات به متن مقاله مراجعه شود.



 

2- ✔️ شرایط دریافت میهمانی دانشجویان ارشد از بدو ورود به دانشگاه آزاد چیست ؟

✔️ شرایط انتقالی از بدو پذیرش ارشد در دانشگاه آزاد شامل شرایط عمومی و اختصاصی است که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ نحوه ثبت درخواست انتقالی ارشد دانشگاه آزاد چگونه است ؟

✔️ دانشجویان برای ثبت درخواست میهمانی از بدو پذیرش در مقطع ارشد می بایست به سایت منادا دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مطابق راهنمای تصویری متن مقاله به ارائه درخواست خود بپردازند.

منبع : نقل و انتقال دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4Avk
نظرتان را بنویسید