مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
افرادی که خواهان مهاجرت به کشور روسیه هستند، در صورت داشتن تمکن مالی می توانند روش مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری را انتخاب نمایند. سرمایه گذاری در روسیه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود بوده و از طریق کارآفرینی، خرید سهام شرکت های روسی با مبلغ مشخص و ... امکان پذیر است.




روسیه به لحاظ جغرافیایی پهناورترین کشور جهان بوده و دارای منابع طبیعی فراوان از جمله ذخایر نفت و گاز می باشد که سرمایه گذاران زیادی را از سرتاسر جهان در این کشور به خود جلب می کند. علاوه بر ذخایر و منابع طبیعی، روسیه دارای 140 میلیون نفر جمعیت مصرف کننده، تعداد بالای نیروی کار تحصیل کرده، توانمندی بالا در زمینه تولید محصولات و تکنولوژی پیشرفته است.

سالانه ایرانیان زیادی به دنبال کسب اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری در این کشور هستند که برای این دسته از افراد امکان سرمایه گذاری در روسیه از طریق خرید سهام شرکت های روسی، کارآفرینی در روسیه و روش هایی که به تازگی توسط وزارت اقتصاد این کشور اعلام شده، فراهم است. در ادامه جزئیات مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری، مزایا و معایب آن و بهترین صنایع برای سرمایه گذاری در روسیه توضیح داده شده است.



سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در روسیه
کارآفرینی یکی از روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور روسیه بوده که شامل مراحل کسب مجوز راه اندازی کسب و کار، استخدام نیرو و درآمدزایی است. کارآفرین هایی که قصد دارند یک کسب و کار جدید را در کشور روسیه ایجاد کنند، باید یک طرح کسب و کار (Business Plan) کارآمد و پر رونق را ارائه کنند.

پس از مورد پذیرش واقع شدن طرح کسب و کار، نوبت به سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در روسیه می رسد. کارآفرینانی که در سه سال بعد از راه اندازی کسب و کار خود بتوانند پس از کسر مالیات، هر سال 10 میلیون روبل درآمد داشته و نیروی کار روسی را استخدام نمایند، واجد شرایط دریافت تابعیت روسیه می شوند.



یکی از عوامل موفقیت کسب و کار در روسیه تسلط فرد کارآفرین به فرهنگ و زبان روسی بوده که مفیدترین راه برای برای کسب این مهارت، تجربه کردن تحصیل در روسیه و زندگی در این کشور است. از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه، مدیریت کسب و کار (MBA) بوده که افرادی که قصد کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارند، می توانند ابتدا در این رشته در روسیه تحصیل نمایند.

همچنین کسانی که به زبان روسی تسلط ندارند می توانند پیش از پذیرش گرفتن از دانشگاه های روسیه در دوره آمادگی زبان روسی (پادفک) شرکت کرده و این زبان را به مدت یک سال یاد بگیرند و به صورت روزمره استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: دوره پادفک روسیه





سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در روسیه
متقاضیان مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری که طرح کسب و کار نداشته و نمی خواهند از طریق کارآفرینی در روسیه سرمایه گذاری کنند، می توانند از روش مهاجرتی دیگری استفاده نمایند که این روش سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در روسیه است.

هر فرد سرمایه گذار می تواند با خرید حداقل 10% از سهام یک شرکت روسی که دارایی خالص آن حداقل 100 میلیون روبل بوده و در صورتی که این شرکت سالانه حداقل 6 میلیون روبل مالیات به دولت روسیه دهد، واجد شرایط کسب اقامت دائم روسیه شود.







در صورتی که شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه را ندارید نگران نباشید. فدراسیون روسیه برای افرادی که در مشاغل موجود در لیست مشاغل حرفه ای روسیه استخدام شوند، شرایط دریافت اقامت دائم روسیه را فراهم می کند.

برای مهاجرت کاری به روسیه می بایست ابتدا با کارفرمایان روسی مذاکره کرده و موافقتشان را برای دریافت دعوت نامه شغلی جلب نمایید و سپس برای دریافت ویزای کاری روسیه اقدام نمایید. پس از ورود به روسیه می توانید ویزای خود را هر سال تمدید کرده و پس از گذشت سه سال سابقه کاری در مشاغل مورد تایید دولت روسیه واجد شرایط کسب اقامت دائم روسیه شوید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت کاری به روسیه


برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری Golden Visa در روسیه
در ماه نوامبر سال 2020 وزارت اقتصاد روسیه جزئیات برنامه مهاجرتی جدید از طریق سرمایه گذاری را اعلام کرد. در این برنامه جدید که ( گلدن ویزا ) Golden Visa نام دارد، گزینه های زیادی برای کسب اقامت دائم روسیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند از طریق یکی از گزینه های زیر در عرض مدت سه ماه اقامت روسیه را به دست آورند.



17.5 میلیون روبل کمک های خیریه غیرقابل استرداد (تقریبا 102 هزار دلار) به صندوق ملی روسیه

2سرمایه گذاری به مبلغ 15 میلیون روبل (تقریبا 204 هزار دلار) در املاک و مستغلات روسیه

335 میلیون روبل (تقریبا 476 هزار دلار) سرمایه گذاری تجاری



لازم به ذکر است که این برنامه مهاجرتی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و متقاضیان می توانند روش های دیگر مهاجرت به روسیه را در نظر بگیرند که در مقاله زیر این روش ها به طور کامل معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به روسیه







بهترین صنایع و سهام برای سرمایه گذاری در روسیه
صنایع زیادی در روسیه رونق بالایی دارند و متقاضیان مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری می توانند در طیف وسیعی از این صنایع سرمایه گذاری کنند. از بزرگترین صنایع روسیه در حال حاضر می توان به صنعت انرژی و تجارت نفت و گاز اشاره کرد به طوری که روسیه اولین صادر کننده گاز طبیعی در جهان به حساب می آید.

صنعت داروسازی نیز در روسیه از رونق مناسبی برخوردار بوده و روسیه در میان بزرگترین بازارهای دارویی جهان در رتبه 8 قرار دارد. سرمایه گذاری در صنایع معدنی روسیه نیز گزینه مناسبی بوده و روسیه در تولید و صادرات آلومینیوم، طلا، فولاد و مواد معدنی جایگاه مناسبی دارد.

متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روش های مختلف می توانند در سهام و اوراق قرضه روسیه سرمایه گذاری کنند. یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) بوده که خرید و سرمایه گذاری در آن فرآیند ساده تری نسبت به سرمایه گذاری در بورس سهام روسیه داشته و پیچیدگی های مالیاتی کمتری دارد.

افرادی که مایلند به صورت مستقیم در بورس روسیه (Russian Trading System) سرمایه گذاری کنند نیز می توانند بهترین سهام های روسیه را در شاخص RTS50 مشاهده کرده و از طریق پلتفرم های جهانی و کارگزاری های بین المللی به خرید و فروش آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل رایگان در روسیه


مزایا و معایب مهاجرت به روسیه از روش سرمایه گذاری
روسیه مانند کشورهای دیگر دارای نقطه قوت ها و نقطه ضعف هایی بوده که سرمایه گذاران می بایست قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری این موارد را به خوبی بررسی کرده و ریسک سرمایه گذاری در این کشور را بسنجند.



مزایای سرمایه گذاری در روسیه

روسیه کشوری ثروتمند از لحاظ دارا بودن منابع طبیعی بوده و یکی از بزرگترین صادر کنندگان گاز طبیعی ، نفت و فولاد به حساب می آید. همچنین کسب و کارهای زیادی در زمینه تکنولوژی، ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرعت بالا در حال ظهور در این کشور هستند. جمعیت مصرف کننده روسیه بالا بوده خالص درآمد دریافتی طبقه متوسط حدود 10 تا 15 درصد در سال رشد می کند.



معایب سرمایه گذاری در روسیه

در مقایسه با کشوری مثل آمریکا، روسیه قوانین محکم و قابل اتکایی برای محافظت از سرمایه های افراد در مقابل ریسک های اقتصادی ندارد و بازارهای مالی روسیه ثبات چندان زیادی نداشته که این موضوع ریسک سرمایه گذاری در این کشور را بالا می برد. علاوه بر این روسیه تحت برخی از تحریم ها بوده  که این موضوع ممکن است افرادی را که قصد تجارت و توسعه کسب و کار خود در این کشور را دارند، با مشکل مواجه کند.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله در زمینه انواع روش های مهاجرت به روسیه از جمله از روش سرمایه گذاری، سوالاتی در ذهن دارید می توانید با مرکز مشاوره هیوا تماس گرفته تا کارشناسان این مرکز از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا تجربیات خود را در اختیارتان قرار دهند .

در ادامه بخوانید: انواع ویزای روسیه



سوالات متداول


1- انواع راه های مهاجرت سرمایه گذاری در روسیه شامل چه مواردی است ؟
متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه می توانند با راه اندازی کسب و کار، خرید سهام و... برای کسب اقامت دائم این کشور اقدام نمایند که توضیحات بیشتر در این زمینه در متن مقاله موجود است.




2- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه چه شرایطی دارد؟
هر یک از روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه شرایط مخصوص به خود را دارد که این شرایط در متن مقاله توضیح داده شده است.




3- مزایا و معایب مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری چیست؟
مهاجرت سرمایه گذاری به روسیه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود بوده که در این مقاله بررسی شده است.

منبع : مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به روسیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WMRW
نظرتان را بنویسید