مد فشن استایل ترند و تعریف و تفاوت آنها

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ندا عابد
موضوعاتی که در این مطلب توضیح داده می شود شامل :
مد چیست؟ بررسی تاریخچه پیدایش مد. تعریف دمده . معانی و تفاوت اصطلاحات استایل ، ترند ، مد یا فشن .مدگرایی چیست؟ معرفی استایل یونیفرم،اهمیت استایل.

مد چیست؟
مد پدیده ای است مخصوص جوامع انسانی که با مفهوم مدرنیسم ارتباط تگاتنگ و نزدیکی دارد. درواقع مد با مدرن شدن جامعه بشری به وجود آمده، چرا که در اعصار گذشته مد و مدگرایی در بین مردم جایگاه امروز را نداشته است. هرچند که با نگاهی به تاریخ می‌توان این پدیده را در میان تمدن های بزرگ دنیا مشاهده کرد؛ آن‌چنان که ویل دورانت در این باره می نویسد: «اگر زنان قدیم مصر اکنون دوباره به دنیا می آمدند، نیازی نداشتند که رنگ کردن، روغن زدن به سر و صورت و آراسته شدن به جواهر را از زنان امروز بیاموزند!» اما بعد از عصر رنسانس و انقلاب صنعتی، با تحول در نوع و شیوه زندگی مردم به مرور شاهدیم که پدیده مد در زندگی شهرنشینان رسوخ کرده و به عنوان نوعی خرده فرهنگ جلوه می‌کند. این پدیده تا جایی پیشرفت کرد که در برخی جوامع، تقلید نکردن از آن به منزله عقب ماندن از زندگی محسوب می شود!



تعریف مد :
مد کلمه‌ای‌ ‌فرانسوی است که البته در انگلیسی نیز از آن استفاده می شود. مد را در یک بیان ساده می توان به درک خواص ظاهری لباس و شناخت موقعیت اجتماع نسبت به پوشش افراد دانست. در اصطلاح، عبارت است از روش و طریق‌های موقتی که براساس ذوق و سلیقه افراد یک جامعه و سبک زندگی آنها گفته می شود. ریشه‌ اصلی‌ کلمه مد ، به لاتین و شاید قبل از لاتین به رم باستان برمی‌گردد .در ترجمه‌ی‌ مد میتوان گفت آن چیزی که در جریان و رایج است یا می‌گویند‌ ‌چیزی که تعلق به روز دارد و خیلی جدید است واژه مد در لغت‏به معنای سلیقه، روش و اسلوب به کار می‏رود و مد را می توان در شکل لباس پوشیدن، معاشرت و تزیین و نوع آداب پذیرایی و معماری خانه و صنعت پوشاک به کار برد.مد در همه موارد زندگی ما استفاده می شود. در کشورمان طی چند سال گذشته حرکت‌های بسیار ارزشمند و ماندگار در ارتباط با نهادینه کردن فرهنگ «مد» انجام داده است. هیچ چیز به زیبایی زیستن در زمان حال نیست و واژه آخرین مد در واقع تلاشی است برای به روز کردن شیوه های زندگی کردن و توجه به مد، گاهی به عنوان تلاشی برای سازگار شدن با محیط اطراف، برقراری ارتباط و تجلی احساسات شخصی تلقی می شود.
برای خوندن ادامه مقاله به همراه عکس به سایت منبع مراجعه کنید.
برچسب ها
لینک مرجع http://okmode.net/mode/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GOoy
نظرتان را بنویسید