دفتر برنامه ریزی کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
داشتن دفتر برنامه ریزی یکی از مهم ترین اصول برنامه ریزی در کنکور سراسری 1400 هستش . دفتر برنامه ریزی ای که در اون نگاه به گذشته و آینده درستی وجو داشته داشته باشه باعث پیشرفت و ساماندهی درسی متقاضیای کنکور سراسری 1400 میشه .





با توجه به زمان باقی مونده تا کنکور 1400 و داشتن مدت زمان محدود لازمه ، داوطلبای متقاضی این آزمون حتما با یک برنامه ریزی درست و اصولی پیش برن تا بتونن ، بهترین نتیجه رو بگیرن . برنامه ریزی افراد با هم متفاوته و هیچ دو نفری نیستن که یک برنامه یکسان و مشابه داشته باشن چون میزان مطالعه‌ ، قدرت یادگیری و برنامه های روزانه هر فردی با هم متفاوته و بستگی به شرایط خودش داره .

یک برنامه ریزی درست باید متعادل باشه چون اجرایی شدن برنامه مهم تر از نوشتن اون هستش . بیشتر دانش آموزا نمی تونن تعادل درستی بین زمان مطالعه شون با برنامه درسی ، افزایش ساعت مطالعه و افزایش راندمانشون داشته باشن . داشتن دفتر برنامه ریزی باعث میشه تا برنامه ذهنی و عملیتون به هم نزدیک شده و منطبق با هم عمل کنن و در نتیجه افزایش راندمان رو در مطالعتون شاهد باشین .

از اونجایی که خیلی از داوطلبا هنوز از اهمیت دفتر برنامه ریزی اطلاع ندارن یا با توجه به متنوع بودن دفاتر موجود در بازار نمی دونن که کدوم یکی از این دفترهای برنامه ریزی بهتر هستش . در این مقاله همه نکات مهم مربوط به دفتر برنامه ریزی رو توضیح دادیم تا بتونین برای برنامه ریزی کنکور 1400 با توجه به شرایطتون بهترین دفتر برنامه ریزی رو انتخاب کنین . پس همراهمون باشین !





اهمیت استفاده از دفتر برنامه ریزی در کنکور 1400
خیلی از دانش آموزا داشتن دفتر برنامه ریزی و نوشتن برنامه روزانه درسی شون در این دفتر رو کار بیهوده ای می دونن و فکر می کنن که پر کردن دفتر برنامه ریزی وقتشون رو می گیره . در این قسمت مهم ترین دلایل اهمیت استفاده از دفتر برنامه ریزی رو گفتیم تا دلایل مهم بودن اون رو بدونین :

 داشتن یک رقابت درست و اصولی با خود

هر فردی رو باید فقط با خودش مقایسه کرد یعنی پیشرفتش رو طی گذر زمان دید . مقایسه فرد با خودش و مشاهده پیشرفتش در گذشت زمان ، باعث افزایش اعتماد به نفس و گرفتن انگیزه بیشتری میشه . از اونجایی که مهم ترین رقیب هر داوطلبی خودش هستش پس برای اینکه بتونه با خودش رقابت کنه بهتره تا هر هفته و هر روز بهتر از روز قبل ظاهر بشه . داشتن دفتر برنامه ریزی و یادداشت کردن برنامه درسیش در این دفتر در مقایسه کردن خود فرد نسبت به گذشته خیلی تاثیر گذار هستش .

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری
ایجاد تعادل در برنامه ریزی درسی

با پر کردن درست دفتر برنامه ریزی داوطلب می تونه بین ساعات مطالعه دروس اختصاصی و عمومی خودش با توجه به نقاط قوت و ضعفش تعادل درستی برقرار کنه و یک برنامه ریزی پربازده داشته باشه .



داشتن برنامه ریزی درست و قابل اجرا

داشتن دفتر برنامه ریزی کمک می کنه تا بتونین برای هفته های آینده برنامه ریزی کرده و تعیین کنید که در طی روز و در طول هفته چند ساعت برای هر درس وقت بزارین ، چقدر از زمان مطالعتون رو به مطالعه تشریحی و چقدر به تست بپردازین .

در کنار درس خوندن چند ساعت رو برای فعالیت های دیگه زندگی مثل کلاس های مدرسه یا کلاس کنکور ، خوابیدن ، تفریح ، تلویزیون یا موبایل ، ورزش ، مهمونی و … داشته باشین و بطور کلی می تونین توان اصلی خودتون رو در یادگیری و مدت مطالعه مشخص کنین .



 کاهش استرس ناشی از کنکور

دفتر برنامه ریزی نوعی تخلیه ذهنی از مغز به کاغذ هست که باعث جلوگیری از آشفتگی ذهنی میشه و آرامش و نظم ذهنی به آدم میده که این خودش باعث کاهش استرس هم میشه.

بیشتر بخوانید: راه های مقابله با استرس کنکور






دفتر برنامه ریزی پیشنهادی تحصیلیکو برای کنکور 1400
دفتر برنامه ریزی پیشنهادی کارشناسای تحصیلیکو تلفیقی از برنامه ریزی روز محور ، هفته محور ، ماه محور و کنکور محور هستش . کارشناسای تحصیلیکو معتقدن به خاطر تفاوت هایی که در شرایط مطالعه افراد وجود داره بهتره هر فردی یک دفتر برنامه ریزی مختص به خودش رو داشته باشه .

برای داشتن یک دفتر برنامه ریزی اختصاصی نیاز به یک دفتر یا تقویم ساده داریم . هر صفحه از این دفتر برای یک روز در نظر گرفته شده ( از شنبه تا جمعه ) . بعد از جمعه یک صفحه خالی برای جمع بندی هفته وجود داره .

حالا هر صفحه سفید که متعلق به یک روز از هفته هستش ( بالای صفحه روز و تاریخ رو نوشتیم ) رو به دو قسمت تقسیم می کنیم . سمت راست متعلق به برنامه انجام شده روز هستش برای هر درس اسم درس ، تعداد صفحه های مطالعه شده ، نوع و کیفیت مطالعه ، انجام خلاصه نویسی ، تعداد تست و درصد اون رو می نویسین ، در این قسمت همه برنامه انجام شده تا انتهای روز نوشته میشه .

سمت چپ به برنامه فرداتون اختصاص داره نه درسای فردا . یعنی ساعت بیدار شدن ، زمان خوردن صبحانه و ناهار ، زمان شروع مطالعه ، زمان استراحت ، برنامه های شخصی و اسم درس هایی که تصمیم دارین بخونین به همراه ساعت مطالعه در نظر گرفته شده برای هر کدوم رو یادداشت می کنین .

در انتهای فردا برنامه ای که روز قبل در سمت چپ نوشته بودین رو نگاه کرده و با برنامه انجام شده اون روز مقایسه می کنین تا ببینین چقدر از برنامه رو تونستین اجرا کنین . این کار در طولانی مدت کمک می کنه تا برنامه ذهنی تون به برنامه عملی نزدیک بشه و با تلاش بیشتر و پشتکار به اهدافی که در نظر گرفته بودین برسین .

 گام موثر : با داشتن یک دفتر برنامه ریزی که مختص خودتون هستش می تونین برنامه های ذهنی تون رو به بهترین شکل انجام بدین .

در انتهای هر هفته و انتهای هر 4 هفته یک صفحه سفید به عنوان جمع بندی هفتگی و ماهانه قرار داره . در این قسمت کیفیت های مربوط به هر درس رو با هم جمع بسته و در صفحه خالی می نویسین تا با شناخت درست از نقاط ضعف و قوتتون از بازه های جمع بندی بتونین بیشترین استفاده رو ببرین .

بطور مثال در طی هفته 3 پارت ادبیات مطالعه داشتین که با نوشتن درصدها ، تایم مطالعاتی و درصدهاتون به این نتیجه رسیدین که کیفیت مطالعه ادبیات در انتهای ماه متوسط بوده و نیاز به تلاش بیتر در مطالعه و تسلط روی تست ها تو بازه جمع بندی کنکور سراسری دارین .





مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد دفتر برنامه ریزی کنکور هنر 1400 جواب بدن ، شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای مجرب این مرکز در ارتباط بوده و از تجربه و اطلاعاتشون در این زمینه بهره مند بشین . همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تموم اخبار مربوط به کنکور سراسری 1400 مطلع بشین !

( مرور )








سوالات متداول


1- یک دفتر برنامه ریزی خوب دارای چه ویژگی هایی هستش ؟
 یک دفتر برنامه ریزی خوب دارای برنامه روز محور ، هفته محور و ماه محور هستش که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است .


2- برای چی مشاوران انقدر به استفاده از دفتر برنامه ریزی تاکید دارن ؟
همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، از دلایل اهمیت استفاده از دفتر برنامه ریزی میشه به داشتن یک رقابت درست و اصولی با خود و ایجاد تعادل در برنامه ریزی درسی اشاره کرد .


3- استفاده از دفتر برنامه ریزی چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟
 همونطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، استفاده از دفتر برنامه ریزی باعث میشه تا برنامه ذهنی تون رو به برنامه عملی تون نزدیک کنین .

منبع : دفتر برنامه ریزی کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B5n2
نظرتان را بنویسید