بارم بندی امتحانات دهم انسانی 1400

بارم بندی امتحانات دهم انسانی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

بارم بندی امتحانات سال دهم رشته انسانی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ارزش و اهمیت هر درس، مبحث ها و فصل های هر درس رو مشخص می کنه. دانش آموزای انسانی با توجه به بارم بندی امتحانات دهم 1400 می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس با توجه به سختی و آسون اونا اختصاص بدن.

 

 

با نزدیک شدن به فصل امتحانات دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن. این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن.

اما همیشه استرس امتحانات با همه دانش آموزای رشته انسانی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات سال تحصیلی 1400 می کنه. دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات دهم برای هر درسشون، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون در این امتحانات بیشتر میشه. در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن.

پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات دهم رشته انسانی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق و منظم باشه، تا آخر این مقاله همراه  با ما همراه باشین.

 

بارم بندی امتحانات دهم انسانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

امتحانات سال دهم رشته انسانی به صورت داخلی مدارس برگزار می شه، برای همین دانش آموزای رشته انسانی با اطلاع از بارم بندی امتحانات دهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن. با توجه به کتاب های درسی دهم انسانی در ادامه بارم بندی دروس عمومی و اختصاصی دهم انسانی رو برای دانش آموزای دهمی سال تحصیلی 1400 توضیح دادیم.

 

  • بارم بندی دروس عمومی امتحانات دهم انسانی 1400 :

 بارم بندی درس دین و زندگی 1 پایه دهم انسانی :

 

 

درسپایانی نوبت اولپایانی نوبت دومشهریور ، بزرگسال و دی ماه
اول،دوم و سوم653
چهارم و پنجم52
ششم و هفتم52
هشتم و نهم 32.5
دهم ، یازدهم و دوازدهم54
سیزدهم و چهاردهم32.5
جمع161616

 

 بارم بندی درس عربی زبان قرآن 1 پایه دهم انسانی :

 

مهارت های زبانیموضوعنمره
الف :نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله ، ( زیر کلمات خط کشیده می شود .)2
مترادف و متضاد ( همانند تمرینات کتاب )
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد اسم های موجود در کتابهای هفتم تا دهم )
ب :ترجمه جمله های عربی به فارسی7
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله )
تکمیل ترجمه ناقص
ج :ترجمه فعل های ماضی ساده ، ماضی استمراری ، ماضی منفی ، مضارع منفی ، امر، نهی ، و مستقبل و نیز مصدر در جمله8
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای
خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل یا تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر
معنا میان چند کلمه
کاربرد عدد های اصلی و ترتیبی
ساعت خوانی
تشخیص ضمیر و اسم اشاره مناسب برای جای خالی در جمله با توجه
به قرائن و در قالب سوال چند گزینه ای یا شناخت آنها مانند تمرین هفتم
درس اول
د :وصل کردن کلمات ستون اول به « سوال جورکردنی از مفهوم واژگان2
( چهار مورد ) یا ارائه پنج کلمه که یکی اضافه » توضیحات ستون دوم
و چهار جمله دارای جای خالی که باید جای خالی با کلمه مناسب
کامل شود .
و یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سوال دو گزینه ای )
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چهار سوال با چهار کلمه پرسشی
خوانده شده ) یا ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر
اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی
ه :پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی2
طرح سوال از الحوارات ( مانند جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر
شش تکه از عبارت های کتاب ) ، پر کردن جای خالی با کلمات ارائه
شده ، دو گزینه ای و ... 

 

 بارم بندی امتحان شفاهی عربی زبان قرآن 1 پایه دهم انسانی :

 

مهارت هاموضوعنمره
مهارت هایروان خوانی بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف4
مکالمه ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های1
جمع نمره ها5

 

 بارم بندی درس فارسی 1 پایه دهم انسانی :

 

ردیفقلمرو هاموضوع هانمره
1زبانی 7 نمرهمعنی واژه1.5
املای واژه1.5
دستور4
2ادبی 5 نمرهآرایه های ادبی2.5
تاریخ ادبیات1
حفظ شعر1.5
3فکری 8 نمرهدرک مطلب4
معنی و مفهوم نثر2
معنی و مفهوم نظم2
جمع نمره  20

 

 بارم بندی درس نگارش 1 پایه دهم انسانی :

 

 
ردیفموضوعسنجه های ارزشیابینمره
1بازشناسیتوانایی بازشناسی آموزه های درس2
2تولید متن1 . خوش آغازی ( جذابیت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته )1
 2 . پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته9
 ( بیان ساده و صمیمی ، بیان احساس متناسب با موضوع ، سیر منطقی نوشته ، فکر و نگاه نو )
 3 . خوش فرجامی ( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز1
 بودن )
 4 . رعایت نشانه های نگارشی1
 4 . املای واژگان ( نداشتن غلط املایی )2
3سازه هایمثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعرو پروراندن موضوع )3
 نوشتاریرعایت املا و نشانه های نگارشی1
جمع  20
 

 بارم بندی درس عربی زبان قرآن 1 پایه دهم انسانی :

 

ردیفموضوع نمره
1تاریخ ادبیات2
سبک شناسی2
2موسیقی6
3زیبایی شناسی6
4نقد و تحلیل نظم و نثر4
جمع20

 

 بارم بندی درس جفرافیا پایه دهم انسانی : 

 

شماره درسنوبت اول دی ماهنمرهنوبت اول استان شناسینمرهپایانی نوبت دوم خرداد - شهریورنمرهپایانی نوبت دوم استان شناسینمره
1215505 5505
22 درصد کتاب  
33 استان شناسی 
44    
54    
6    310
7    2
8    1
9    2
10    2   

 

 بارم بندی درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم رشته انسانی  :

 

ردیفاهداف و عملکرد / دروس و بارمفصلدرسنوبت اولنوبت دوم
1محتوای تولیدات رسانه ای را تحلیل و پیام های آشکار و پنهان آنها1،2،3،4،5،8 ،7 ،6 ،5 ،4 ،3 ،2 ،154
 را درک می کند .،13 ،12 ،11 ،10 ،9 
   19 ،17 ،16 ،15 
2بازنمایی ها و کلیشه ها را در تولیدات رسانه ای تشخیص می دهد2،54,5,1642
3روش ها و فنون اقناع را در تولیدات رسانه ای تشخیص می دهد29,8,752
4فرستنده پیام را تشخیص می دهد3923
5توانایی تحلیل و ارزیابی اهداف تولیدات رسانه ای را دارد310,114
6ویژگی ها و نشان گرهای مخاطب فعال و منفعل را می شناسد4131
7حقوق خود در برابر رسانه ها و مصادیق آن ها را می شناسد4142
8مولفه های سبک زندگی در تولیدات رسانه ای را تشخیص می دهد515,16,17,184
 و آن ها را با ارزش ها و هنجار های جامعه مقایسه می کند
9برای مدیریت مصرف بهینه از رسانه ها ، اصول و قواعدی برای620,211
 خود وضع می کند
10بی اخلاقی های رسانه ای را در تولیدات و جریان های رسانه ای تشخیص می دهد6221
جمع نمرات   2920

 

 بارم بندی درس آمادگی دفاعی پایه دهم رشته انسانی :

 

شماره و نام درسنوبت اول نوبت دوم شهریور بزرگسالان
تئوریعملیتئوریعملیتئوریعملی 
درس اول : امنیت پایدار2 1 1 2
درس دوم : اقتدار دفاعی1.5 0.5 1 1.5
درس سوم : انقلاب اسلامی و بسیج1.5 0.5 1 1.5
درس چهارم : علوم و معارف دفاع مقدس2.5 1 1 2
درس پنجم : حماسه های ماندگار2 0.5 1 2
درس ششم : درس آزاد      
درس هفتم : شناخت و دفاع در برابر جنگ نرم2.5 1 1.5 2.5
درس هشتم : پدافند غیرعامل2 1.5 2.5
درس نهم : من یک رزم آورم1 1 2
درس دهم: ایمنی و پیشگیری1.5 1 1.5
درس یازدهم : آشنایی با خدمت مقدس سربازی1 1 1
درس دوازدهم : امداد و نجات2 1 1.5
جمع12812812820
20 20 20 20

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 1 پایه دهم انسانی : 

 

ردیفموضوع نمره
1speaking4
2listening4
3reading4
4writing4
5grammar2
6vocabulary2
جمع20

 

داوطلبایی که دوست دارن قبل از حاضر شدن سر جلسه چندین نمونه سوال از امتحانات رو حل کنن تا آمادگی بیشتری داشته باشن، این مقاله برای اوناست.

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات امتحانات دهم انسانی

 

 

 

 

 

بارم بندی دروس تخصصی امتحانات دهم انسانی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

 همونطور که میدونین، سال دهم و امتحانات اون، به اندازه امتحانات نهایی سال دوازدهم و امتحانات یازدهم مهمه و دانش آموزا باید تمام تلاش خودشون رو برای گرفتن بالاترین نمرات در این امتحانات، استفاده کنن چون که نمرات اونا برای معدل نهایی دبیرستان تاثیر زیادی داره. در این قسمت، ادامه بارم بندی دروس پایه دهم انسانی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ رو برای دانش آموزا قرار دادیم.

 

 بارم بندی درس علوم و فنون ادبی 1 پایه دهم انسانی :

 

ردیفموضوعنمره
1مبانی تحلیل متن ، تاریخ ادبیات و سبک شناسی4
2موسیقی شعر6
3زیبایی شناسی6
4نقد و تحلیل نظم و نثر4
جمع 20

 

 بارم بندی درس منطق 1 پایه دهم انسانی :

 

ارزشیابی مستمر
نوبت نخست و دوم
نمرهعنوان درسپایان
نوبت
نخست
پایان
نوبت
دوم و
شهریور
فعالیت در طول تحصیل ، شامل تمامی مواردی است که نشان از پویایی و مشارکت دانش آموز در این درس داشته باشد . به عنوان نمونه به مواردی اشاره می شود :
انجام تمرین های کلاسی و تکمیلی ، انجام تحقیقاتی که دبیر مشخص می کند ، همکاری در جمع آوری نمونه های مغالطات ، طرح سوالات خوب و به جا و مشارکت در بحث ، ارائه مطلب در کلاس با نظر دبیر ، آزمون های شفاهی و عملکردی و کتبی
( ارزشیابی مستمر نوبت دوم همانند نوبت
اول انجام می شود )
 درس نخست : منطق ترازوی اندیشه20.5
درس دوم : لفظ و معنا31
درس سوم : مفهوم و مصداق41
درس چهارم : انواع و شرایط تعریف42
درس پنجم:  اقسام استدلال و کاربردهای آن41.5
درس ششم : قضیه حملی31
20جمع207
 درس هفتم : احکام قضایا3
درس هشتم : قیاس اقترانی3.5
درس نهم : قضیه شرطی و قیاس استثنایی3.5
درس دهم : سنجشگری در تفکر3
 جمع13
جمع20جمع کل20
 
 

 

 بارم بندی درس اقصاد 1 پایه دهم انسانی : 

 

بخشپایانی نوبت اولپایانی نوبت دومشهریور
متنفعالیتمتنفعالیتمتنفعالیت
اول934142
دوم83
سوم  3231
چهارم  43
پنجم  64
جمع202020
 

 

 بارم بندی درس جامعه شناسی 1 پایه دهم انسانی : 

 

 
درس هانوبت اولنوبت دومدی ماه ، شهریور و بزرگسالان
اول2.55 نمره1
دوم2.5 1
سوم2.5 1
چهارم2.5 1
پنجم2.5 1.5
ششم2.5 1.5
هفتم2.5 1.5
هشتم2.5 1.5
نهم 21
دهم 1.51
یازدهم 21
دوازدهم 21.5
سیزدهم 21.5
چهاردهم 1.51
پانزدهم 21.5
شانزدهم 21.5
جمع20 نمره20 نمره20 نمره
 

 

 بارم بندی درس ریاضی و آمار 1 پایه دهم انسانی : 

 

از اونجایی که این درس جزو درسای سخت رشته انسانی برای دانش آموزا به حساب میاد، با دونستن نحوه صحیح مطالعه درس ریاضی می تونین به راحتی به نمره ایده آلتون در این درس در پایه دهم رشته انسانی برسین.

 

پایان نوبت اولپایان نوبت دوم و شهریور
تا فصل 3تا آخر کتاب
فصل 1103.55
فصل 2 : تا ص 62103.56
فصل 2 :درس 4 2
فصل 3 6.55
فصل 4 4.54
 

 

  بارم بندی درس تاریخ 1 پایه دهم انسانی : 

 

شماره درسنوبت اولنوبت دوم / خرداد / شهریور
11-40 - 0.2555
21-40 - 0.25
31-30 - 0.25
41-50 - 35
51-30 - 0.25
61-30 - 0.25
71-40 - 0.25
81-40 - 0.25
920 نمره1-315
101-3
111-3
121-3
131-3
141-3
151-3
16 1-3
 20 نمره

 

 بارم بندی کیفی درس تاریخ 1 ( ایران و جهان باستان ) پایه دهم رشته انسانی :

 

ردیفنوع پرسشنمره
1

به خاطر آوردن ، مانند :
پرسش های کوتاه پاسخ ، جور کردنی ، چند گزینه ای ، صحیح و غلط ، تکمیل کردنی ( جا خالی )
توجه : 1 . در سوال های جور کردنی ، تمامی واژگان یا اصطلاحات مربوط به ستون پاسخ از یک جنس یا نوع باشد .

2. طراحی سوال های تکمیل کردنی یا جای خالی توصیه نمی شود ، چنان چه تمایل به طرح چنین پرسش هایی دارید ، واژگان و یا اصطلاحات مهم حذف شده را در
پرسش نامه درج نمایید و از دانش آموزان بخواهید که واژه یا اصطلاح مناسب را در جای خالی درج نمایند .

حداکثر 3
2تعریف اصطلاحات یا مفاهیم تاریخیحداکثر 3
3توصیف ، فهرست و طبقه بندی اجزا یا ویژگیهای پدیده های تاریخیحداکثر 5
4تلخیص ، تشریح و تحلیل زمینه ها ، علل ، دلایل ، آثا ر، نتایج و پیامد های پدیده های تاریخیحداقل 8
5مقایسه پدیده های تاریخی نقش و عملکرد شخصیت ها ، شرایط ظهور و سقوط تمدن ها و حکومت ها ، رویداد ها و تحولات مهم و ....
توجه : محتوا های مقایسه شده می تواند مربوط به درس ها و فصل های مختلف باشد و نه صرفا یک درس یا فصل
حداقل 2
6کاربست شواهد و مدارک تاریخی نقشه ها ، نمودارها ، آثار و بناها ، کتیبه ، اسناد ، متون و استخراج و استنباط دلالت های آن ها
توجه : در طراحی چنین سوال هایی ، یک یا چند مورد از شواهد و مدارک تاریخی را در پرسش نامه ارائه و ذیل آن پرسش هایی را طرح نمایید .
لازم به توضیح است که شواهد و مدارک تاریخی می تواند از خارج کتاب درسی نیز طرح شود ، مشروط به آن که کاملا مرتبط با محتوای آموزش داده شده و در سطح شواهد و مدارک کتاب درسی باشد .
حداقل 3
7اظهار نظر و قضاوت 
توجه : اظهار نظر و قضاوت می تواند درباره شخصیت های بزرگ ، رویدادهای مهم و تاثیر گذار تاریخی ، آثار و بناهای باستانی موجود در سایت های تاریخی و موزه ها که مورد بازدید دانش آموزان قرار گرفته و یا موضوع هایی که راجع به آن جست و جو و پژوهشی کرده اند ، انجام شود .
لازم به یادآوری است که هدف از این گونه پرسش ها ، دست یابی دانش آموزان به پاسخی یکسان نیست و لذا ارزش گذاری و تخصیص نمره به پاسخ های چنین سوال هایی بر اساس تناسب جواب با پرسش و نحوه استدلال و سامان دهی مطلب انجام شود .
حداکثر 2
 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات و بارم بندی پایه دهم امتحانات رشته تجربی و بارم بندی پایه دهم امتحانات ریاضی راهنمایی کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین

 

داوطلبایی که شب های امتحان و در جلسه امتحانات خیلی استرس دارن، برای مقابله با اون، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: 5 روش مقابله با استرس امتحان

 

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ دانش آموزای پایه دهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات داشته باشن ؟  

✔️ این دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس تو این مقاله گفته شده .

 

2- ✔️ اطلاع از بارم بندی امتحانات چه کمکی به دانش آموزا می کنه ؟ 

✔️ همون طور که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شد ، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن .

 

3- ✔️ آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن ؟

✔️ خیر ، دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن ، که تو این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده .

منبع : بارم بندی امتحانات دهم انسانی 1400

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gR06
نظرتان را بنویسید