اشتباهات رایج در خرید اولین گیتار ( بخش اول )

اشتباهات رایج در خرید اولین گیتار ( بخش اول )
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahsa

گیتار از دسته سازهای زهی- زخمه ای و بسیار محبوبی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد . صدای دلنشین این ساز را با سبک های متنوع موسیقی به اجرا درآورد و از این رو متقاضیان زیادی برای خرید و یادگیری دارد. بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری نواختن گیتار هستند، باید در خرید اولین گیتار خود دقت لازم داشته باشند، چرا که در صورت انتخاب اشتباه، ممکن است در مسیر یادگیری دچار مشکل شده و نتوانند آن طور که می خواهند در مسیر یادگیری پیشرفت داشته باشند. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی، تنها به دنبال خرید گیتار ارزان یا خرید از برند خاصی باشند، در حالیکه موسیقی مورد علاقه اولویت اول در انتخاب گیتار می باشد. بنابراین باید مواردی را در نظر داشته باشید تا انتخاب درستی در خرید گیتار انجام دهید. در ادامه به برخی از اشتباهات رایج در خرید  گیتار اشاره خواهیم کرد؛

اشتباه اول ؛ عدم توجه به سبک موسیقی مورد علاقه

برای انتخاب اولین گیتار و شروع یادگیری آن، نیاز است که سبک موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنید. بر این اساس شما باید از میان سه نوع گیتار کلاسیک با سیم های نایلونی، گیتار آکوستیک با سیم های فلزی و گیتارالکتریک انتخاب کنید. بسیاری از اساتید موسیقی معتقدند که برای شروع یادگیری بهتر است گیتار آکوستیک یا الکتریک را انتخاب کرد، در حالیکه در انتخاب اولین گیتار باید سبک موسیقی مورد علاقه خود را مدنظر قرار دهید و از شنیدن صدای آن لذت ببرید. بطور مثال برای افرادی که به انواع موسیقی سنتی و کلاسیک علاقه مندند، انتخاب گیتار کلاسیک با سیم های نایلونی پیشنهاد می شود. نکته مهم در خرید گیتار برای کودکان زیر 12 سال، این است که خرید گیتار کلاسیک می تواند گزینه مناسبی باشد، چرا که فشردن سیم های نایلونی نسبت به سیم های فلزی دشوار نیست. 

اشتباه دوم؛ انتخاب گیتار با اندازه اشتباه

اندازه گیتار فاکتور مهم دیگری است که باید در خرید اولین گیتار به آن توجه کرد. بطور مثال گیتارهای الکتریک از دیگر انواع گیتار، کوچکتر هستند که افراد با هر میزان سن می توانند به خوبی از آن استفاده کنند. البته میزان وزن گیتار نیز اهمیت دارد، چرا که گیتار الکتریک در حدود 5-6 کیلوگرم بوده و ممکن است نگه داشتن آن برای برخی کودکان دشوار باشد. بطور کلی گیتارها در 4 سایز استاندارد تولید می شوند که انتخاب درست اندازه گیتار می تواند بر اساس قد، سن و بعضا جنسیت نوازنده تعیین شود. گیتار در سایز 4/4 یا فول سایز مناسب افراد بزرگسال بوده و گیتار در سایز های 2/1 به اندازه نصف گیتار فول سایز بوده و برای کودکان بالای 12 سال مناسب می باشد. 

اشتباه سوم؛ اکشن نامناسب گیتار

اکشن مناسب گیتار، از فاکتورهای مهم برای تنظیم عملکرد گیتار می باشد. اکشن نامناسب موجب ناهماهنگی در عملکرد گیتار شده و نوازنده نیز در نواختن آن دچار مشکل خواهد شد. از این رو باید در خرید اولین گیتار، به میزان فاصله سیم های گیتار از صفحه فرت بورد توجه داشته باشید. بطور کلی برای گیتار الکتریک میزان مناسب اکشن ساز، 2 تا 2.3 میلی متر ، برای گیتار آکوستیک 2 تا 2.7 میلی متر و برای گیتار کلاسیک میزان اکشن مناسب ساز 3 تا 3.6 میلی متر می باشد.

 

 

لینک مرجع https://saazland.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lA6M
نظرتان را بنویسید