سرعت یادگیری خود را افزایش دهید

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvamag
بی شک تمام موفقیت و دستاوردهای افراد در نتیجه یادگیری بوده ؛ موفقیت که در نتیجه راهکارهای متفکرانه و بلند مدت بوده که نیاز به اقدامات پیوسته و حرکت رو به جلو نیز دارد . سرعت یادگیری برخی از افراد بالا بوده و برخی دیگر با سرعت کمتری یاد می گیرند .

چاره چیست ؟ چطور می توان سرعت یادگیری را افزایش داد ؟ چرا برخی از افراد سریع تر از دیگران مطالب را آموزش می بینند ؟ آیا افزایش سرعت یادگیری نیاز به تکنیک های خاصی دارد ؟ از چه روش و یا راهکارهایی می توان برای یادگیری سریع استفاده کرد ؟



چطور می توان سرعت یادگیری را افزایش داد
همانطور که می دانید اغلب افراد به دنبال پیشرفت بوده و همیشه از شکست خوردن می ترسند ؛ اما آیا می توان راه چند ساله را یک شبه رفت ؟ افراد نه تنها برای یادگیری سریع بلکه حتی برای رسیدن به اهدافشان نیاز به زمان داشته و باید با برنامه ریزی رو به جلو حرکت کنند .



آهسته قدم بردارید

بی شک تمامی افراد علاقه داشته که به اهداف زندگی خود هرچه سریع تر دست پیدا کنند ؛ اما آیا ممکن است ؟ حتی اگر شما از بهترین روش های ممکن برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید ، باز هم نباید انتظار داشته باشید تا در کوتاه مدت به آن ها برسید .

بی شک تمامی روش های رسیدن به هدف نیاز به برنامه بلند مدت داشته و فرد باید طبق برنامه رو به جلو حرکت کند . در واقع برنامه ریزی برای رسیدن به هدف می تواند تکمیل کننده مسیر موفقیت بوده و به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک کند .

حتما بخوانید: عادت های نابود کننده خلاقیت
به پیروزی و موفقیت فکر کنید

شاید تا به حال دیده باشید که برخی از افراد تنها با شروع کار مشکل داشته و تنها ترس آن ها برداشتن قدم اول می باشد . اما چطور می توان برای برداشتن این قدم اول انگیزه پیدا کرد ؟ چطور می توان از شروع کار نترسید ؟

برخی از افراد که تصمیم به درس خواندن گرفته می توانند برای سرعت بخشیدن به یادگیری شان ؛ موضوعات انحرافی اطراف خود را حذف کنند . به طور مثال می توانند تلفن همراه خود را خاموش کرده و یا رفت و آمد خود را با دوستان و آشنایان کمتر کنند .

روش دیگر ایجاد انگیزه می باشد ؛ تنها ایجاد انگیزه بسته به تغییر رویکرد فرد داشته و همچنین انجام روش های ایجاد انگیزه که از جمله آن ها می توان به خواب کافی ، ورزش ، تغذیه مناسب ، برنامه ریزی و غیره اشاره کرد .





هدف های بزرگ انتخاب کنید

رسیدن به اهداف بزرگ همیشه سخت تر بوده اما لذت بیشتری نیز خواهد داشت ، برخی از افراد به دلیل ترس از مسیر و یا شکست خوردن از انتخاب هدف های بزرگ فراری هستند . به طور مثال اگر تصمیم به خواندن کتاب گرفته اید ، کتاب های بی تاثیر را انتخاب نکنید .

برای خواندن کتاب که نوعی هدف می باشد ، باید انتخاب هایی داشته باشید که علاوه بر پیچیدگی دیدگاه شما را عوض کرده و یا اطلاعات عمومی شما را نیز افزایش خواهد داد . در نتیجه باید گفت هر هدفی را انتخاب کنید که برای شما لذت بخش بوده و در مسیر رسیدن به آن تلاش خواهید کرد .



راهی را انتخاب کنید که در آن برنده باشید

برخی از افراد ممکن است رویاهای ایده آلی داشته و به نوعی تنها در زندگی خیال پردازی کنند ؛ اما اینطور نیست . هدف های بزرگ در زندگی لازم بوده اما به معنای انتخاب و دست گذاشتن رو هدف های رویایی نمی باشد . 

اغلب افراد می توانند در کنار هدف های بزرگ ( هرچند ایده آل ) هدف های قابل دسترسی نیز انتخاب کنند . در صورت انتخاب این هدف ها مسیر زندگی شما مشخص بوده و می توانید به دستاورهای هر چه بیشتر نیز درست پیدا کنید .



از شکست و یا تسلیم شدن خجالت زده نباشید

برخی از افراد ممکن است در مسیری که پیش رو داشته به هر دلیلی تصمیم به تسلیم شدن بگیرند ؛ تسلیم شدن به معنای شکست خوردن نیست . به طور مثال ممکن است در محدوده های زمانی مختلف علایق ، شرایط و یا حتی اهداف افراد نیز تغییر کنند .

به دلایل مختلفی ممکن است فرد در مسیر تسلیم شده ؛ این به معنا شکست نخواهد بود . شاید تنها هدف فرد عوض شده باشد . به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که سال آخر رشته تحصیلی خود را برای شرکت در کنکور سراسری تغییر داده باشد .

حتما بخوانید: راه کارهایی برای قبولی در تیزهوشان


سایر روش های افزایش سرعت یادگیری
به دنبال یادگیری هر چه بیشتر باشید

تا کنکون این موضوع باب شده است که تنها مدرسه و یا کلاس های درسی محیطی برای یادگیری بوده ؛ یادگیری تنها نشستن سر کلاس ، آموزش های معلم ، درس خواندن و تکرار و ترین نیست . در صورتی که فرد تمایل به افزایش سرعت یادگیری خود داشته باشد لازم است :

فرد زمینه ساز بستر یادگیری هر چه بیشتر برای خود باشد ، به طور مثال می توانید در سایت هایی همچون یوتیوب ، ادیبل و غیره مطالب بیشتر را یاد گرفته و آن ها را تکرار و تمرین کنید . راه های زیادی برای یادگیری و همچنین سرعت بخشیدن به آن وجود دارد .



نهایت تلاش خود را داشته باشید

برخی از افراد ممکن است بر این باور باشند که تنها موفقیت ، رسیدن به هدف به طور مثال قبولی در کنکور سراسری باشد ؛ اما اینطور نیست . قرار گرفتن در بهترین موقعیت همیشه خوب بوده اما لازم و کافی و در واقع نشانه موفقیت نمی باشد .

گاه ممکن است رسیدن به هدف ابتدای راه موفقیت باشد ؛ بنابراین افراد هیچ گاه دست از تلاش برنداشته و تا به حدی که ممکن است برای رسیدن به موفقیت و خواسته های خود تلاش خواهند کرد . اگر خود را در مسیر رسیدن به موفقیت قرار دهید ، طبق یک روال مشخص به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهید کرد .



کلام آخر

بی شک نه تنها افرادی که مشغول به تحصیل بوده بلکه دیگران نیز علاقه به یادگیری داشته و تمایل به یادگیری هر چه سریع تر نیز خواهند داشت . در صورت انجام و پیاده سازی روش های گفته شده می توانید هر چه سریع خود را برای یادگیری آماد کنید .

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری

منبع : سرعت یادگیری خود را افزایش دهید
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dv7Y
نظرتان را بنویسید