جاذبه های گردشگری کویت

جاذبه های گردشگری کویت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
geekgirl

کویت در غرب آسیا قرار گرفته شده است، و با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی می باشد. پایتخت این امیرنشین شهر کویت می‌ باشد. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن دینار کویت می باشد. این کشور دارای جاذبه های دیدنی و مکان های تفریحی بسیار زیادی دارد، به هیمن خاطر می تواند یکی از مقاصد گردشگری باشد. این کشور به خاطر ذخایر نفت یکی از کشورهای ثروتمند خاورمیانه می باشد.

در کشور کویت می‌توانید هتل‌ های بسیار لوکس و فروشگاه‌ های معروف‌ ترین برند‌های دنیا را در کنار معماری سنتی اسلامی و بازارهای محلی ببینید، و دقیقا همین همنشینی معماری و فرهنگ عربی-غربی می باشد، که این کشور را مقصد خوبی برای تعطیلات شما می‌ کند. کویت به دلیل دوری از دیگر کشورهای عربی حوزه‌ ی خلیج فارس بر عکس دیگر کشورها روح عربی خود را حفظ کرده، و کمتر از آن ها غربی شده است. برای همین پایتخت این کشور یعنی شهر کویت زرق و برق کمتری دارد، و در عوض پر از معماری زیبای سنتی اسلامی، ساختمان‌های مذهبی و غذاهای لذیذ عربی می باشد. در ادامه قصد داریم، شما را با مهم ترین و بهترین جاذبه های دیدنی و توریستی کویت آشنا کنیم.

دیدنی های کویت

برج های کویت 

برج های کویت

در کویت برج های بسیار زیبایی وجود دارد، که در معماری و طراحی سرآمد برج های جهان می باشند. در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس سه برج نازک و بلند بالا در کنار یک دیگر ایستاده اند. سه برج که قرار است، نماد انسان و تکنولوژی باشد، و به وسیله ی معماری دانمارکی طراحی شده است. یکی از برج ها که دو گوی را بر تن خود دارد، یک رستوران گردان و کافی شاپ را نیز در خود جای داده است. دو برج دیگر یکی صرفاً نقش برج آبی و برج دیگر برای تأمین روشنی دو قل دیگر می باشد.

مسجد جامع کویت 

مسجد کویت

مسجد جامع کویت بزرگ ترین مسجد شهر کویت می باشد، و بیشتر مراسم های رسمی و مذهبی در این مسجد برگزار می شود. مکانی با وسعت 46000 متر مربع که رگه هایی از معماری ایرانی نیز در آن به چشم می خورد. در ماه رمضان تعداد بسیار زیادی از مسلمانان به این مسجد مراجعه می کنند. مسجد در قلب شهر مانند مرواریدی می درخشد، و شکوه معماری اسلامی را به تصویر می کشد.

کاخ سیف کویت 

کاخ سیف کویت 

کاخ سیف کویت به خانواده ی سلطنتی تعلق دارد، و سقف‌ های طلاکاری شده، و کاشی‌کاری‌ های آن بی‌نظیر و هنرمندانه‌ می باشد، به همین خاطر در سراسر دنیا شناخته شده است. معماری اسلامی در آن کاملاً مشهود است. بهترین ویژگی برج ساعت آن می باشد، که به وسیله ی کاشی های آبی شگفت آور ساخته شده و سقف های با استفاده از طلای خالص پوشیده شده است.

موزه ملی کویت 

موزه ملی کویت 

موزه ملی کویت نشان دهنده ی تاریخ پرشکوه و غنی کویت می باشد، که توسط یک معمار مشهور فرانسوی طراحی شده است، تا نشان دهنده ی سنت ها و آداب و رسوم کویت باشد. موزه از پنج ساختمان در یک باغ تشکیل شده، که نمایانگر باغ های سنتی عربی می باشد. مجسمه ها، آثار باستانی، نمونه یک خانه کویتی قبل از هجوم مدرنیته، عکس هایی تاریخی و تاریخچه ای از خاندان سلطنتی صباح قسمت هایی از این موزه زیبا می باشند. موزه در نزدیکی کاخ سیف و ساختمان پارلمان در خیابان خلیج در شهر کویت قرار گرفته، و بازدید از آن رایگان می باشد. درب های موزه همه روزه به غیر از روزهای یکشنبه برای بازدید عموم باز می باشد.

موزه هنرهای اسلامی طارق رجب 

موزه هنرهای اسلامی طارق رجب 

موزه طارق رجب کلکسیونی با ارزش می باشد، که به آقای طارق تعلق دارد. نخستین وزیر فرهنگ کویت و همسر انگلیسی او بوده است. در این مجموعه با ارزش حدود 30 هزار شی تاریخی و باستانی وجود دارد، که قدمت بعضی از آن‌ ها مربوط به 350 سال پیش می باشد.

خانه‌ فرهنگ شیخ جبار الاحمد 

خانه‌ فرهنگ شیخ جبار الاحمد 

خانه فرهنگ شیج جبار الاحمد (خانه اپرای کویت) یک مکان دنجی برای همه ی افرادی که علاقه ی زیادی به فرهنگ‌ در سراسر جهان دارد. فعالیت‌ های این مرکز شامل فیلم، تئاتر، موسیقی، کارگاه‌ های آموزشی و سخرانی می‌ شود. پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که دوست دارید، با فرهنگ و هنر عربی کویت بیشتر آشنا شوید، این مکان را حتماً در لیست خود قرار دهید. اما اگر تسلطی به زبان عربی ندارید، و لذتی از تئاتر و موسیقی عربی نمی‌ برید، صرف راه رفتن در محوطه و تماشای معماری پست مدرن ساختمان خانه فرهنگ خالی از لطف نمی باشد.

تالار آیینه 

تالار آیینه

تالار آینه تنها تلار در جهان می باشد، که همه ی دیوارهای آن کاملاً با استفاده از موزاییک‌ های آینه‌ای پوشیده شد‌ه‌ است، و تمام این کارها را فقط یک هنرمند انجام شده است. این خانه ابتدا به هنرمندان مشهور کویتی به نام خلیفه و لیدیا آل قطان تعلق داشته، اما بعد ها لیدیا با استفاده از تکه‌ های آیینه و شیشه از آن یک اثر هنری ساخت، و آن را به موزه تبدیل کرد. می توانید پس از بازدید در اتاق پذیرایی بنشینید، و چای و کیک سیب خانگی بخورید، و در مورد تاریخ کویت و هنر لیدیا صحبت کنید.

بازار سوق المبارکیه 

بازار سوق المبارکیه 

سوق المبارکیه، بازاری در شهر کویت و در کشور کویت است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای کویت و مرکز تجارت پیش از اکتشاف نفت بوده است. این بازار سنتی محبوب در شهر کویت میان خیابان های عبدالله المبارک، عبدالله السلام و فلسطین واقع شده است. این بازار حدود 200 سال قدمت دارد. در سال 1990 با حمله عراق به کویت این بازار تا حدی ویران شد اما دوباره با همان مضمون سنتی خود مورد بازسازی قرار گرفت.

مرکز خرید خیابان‌ ها (اونیوز)

مرکز خرید خیابان‌ها (اونیوز)

مرکز خرید خیابان‌ ها از چهار قسمت تشکیل شده است. خیابان اول، خیابان دوم، خیابان پرستیژ و خیابان اصلی، به علاوه یک سوق سنتی و یک کوچه سبک سوهو نیویورک هم از جمله جاذبه‌ های این مرکز خرید می باشد. طرح این خیابان‌ ها را از روی شنزارهای بیابانی، صخره‌ ها و آسمان صحرا الهام گرفته شده است. شما خواهید توانست در این مکان بهترین برند‌های دنیا را پیدا کنید، غذاهای بین‌ المللی و محلی را امتحان کنید، و یا کلاً اوقات خوشی را به همراه اطرافیان خود بگذرانید. زمانی در خیابان اصلی راه می‌ روید، احساس خواهید کرد، در یکی از خیابان‌ های اصلی اروپایی هستید. نمای فروشگاه‌ های این خیابان یک سبک مختلف دارند: اروپایی، محلی و مدرن.

مارینا مال 

مارینا مال 

مارینا مال (مارینا ورلد) در کویت قرار گرفته شده است، و به عنوان دومین مرکز بزرگ خرید و سرگرمی این شهر می باشد، که در امتداد خط ساحلی در منطقه خرید Salmiya قرار گرفته شده است. دفتر املاک بزرگ و محلی United Real EState Company که عضو گروه KPCO نیز می باشد، در این ساحل قرار گرفته شده است. اولین فاز این مجتمع در نوامبر سال 2002، دومین فاز در سال 2004 و سومین و آخرین فاز در انتهای سال 2005 رونمایی شدند.

مرکز خرید 360 درجه 

مرکز خرید 360 درجه

مرکز خرید 360 درجه به عنوان بزرگترین و معروف ترین مرکز خرید این کشور می باشد، که در منطقه الزهرا قرار گرفته شده است. مجموعه‌ ای لوکس با انواع برندها، با یک باغچه عمودی بزرگ و زیبا و همچنین انواع و اقسام رستوران‌ ها و کافه‌ های زیبا که معماری جذابش چشم هر بیننده را به خود جذب می‌ کند. نام 360 درجه از شکل معماری جالب این مکان گرفته شده است.

مرکز خرید الکوت 

مرکز خرید الکوت 

مرکز خرید الکوت به عنوان یکی از زیباترین مراکز خرید کویت می باشد، که محوطه آبی بسیار بزرگی در جلوی آن طراحی شده و در ساعاتی که فواره ها و نورپردازی ها روشن می شود، بسیار دیدنی و زیبا می باشد. این مرکز خرید به غیر از برندهای مطرح، دارای رستوران ها، کافی شاپ ها، سینما و مرکز بازی کودکان می باشد.

ساحل الکوت 

ساحل الکوت 

ساحل الکوت منظره ای دیدنی از خلیج فارس و به عنوان باشکوه ترین خط ساحلی خاورمیانه به طول 449 کیلومتر می باشد. سواحل کویت مکان مناسبی جهت استراحت همراه با مناظر آبی می باشند، که تعداد زیادی کلاب ساحلی، پارک ساحلی و سواحل عمومی نیز در آن وجود دارد. تنوع زیبایی خط ساحلی کویت، رویایی می باشد، و گردشگران با قدم زدن در این ساحل می توانند اوقات بسیار خوشی را سپری کنند، یا از نسیم خنک دریا، ورزش های آبی و حمام آفتاب لذت می برند. کسانی که در فصل زمستان به این مکان سفر می کنند، هم می توانند از دریا و هم از ساحل که در این فصل مکانی ایده آل می باشد، استفاده کنند.

جزیره سبز 

جزیره سبز 

جزیره‌ سبز در سال 1988 کنار ساحل کویت به صورت مصنوعی بنا شده است. این جزیره تقریبا 785000 متر مربع می باشد، و اطراف آن را به وسیله ی سنگ‌ های طبیعی پوشیده شده است. گفته می‌ شود، شن‌ های این جزیره را از کشورهای دیگر وارد کرده‌ اند. یک استخر شنا روی این جزیره وجود دارد، که عمق آن بین 2.5 و 3 متر می باشد، به علاوه جزیره یک آمفی تئاتر هم دارد که 700 نفر ظرفیت دارد. یک برج 35 متری هم آن جا می باشد، که زمانی بالای آن می‌ ایستید می‌ توانید تمام جزیره را ببینید. اگر کودک همراه خود دارید، به هیچ عنوان نگران نباشید، روی این جزیره یک قصر بازی برای کودکان هم می باشد، که به راحتی ساعت‌ ها آنجا مشغول می‌ شوند. در سمت دیگر جزیره یک رستوران هم می باشد، که غذاهای خیلی خوشمزه‌ ای دارد.

جزیره‌ فایلاکا

جزیره‌ فایلاکا

جزیره فایلاکا جزو مکان هایی می باشد، که سرسبزی و آبادانی خاصی ندارد، اما می‌ توانید برای آشنا شدن با قسمت مهمی از تاریخ کویت به آن جا هم سری بزنید. این جزیره 20 کیلومتر با ساحل شهر کویت فاصله دارد، و نمادی از حمله‌ ارتش عراق به کویت ربع قرن پیش می باشد. پیش از این جنگ جزیره‌ ی فایلاکا تقریبا 2000 نفر جمعیت داشت، اما تمام این افراد در بهبوهه‌ ی جنگ فرار کردند، و دیگر به جزیره برنگشتند. حالا ساختمان‌ های این جزیره مخروبه شده‌ اند، خانه‌ ها پر از خس و خاشاک می باشند، و حتی دیوارها هنوز نشانه‌ های گلوله‌ های جنگ را بر تن دارند. البته گوشه‌ ای از جزیره را برای توریست‌ ها آماده کرده‌ اند. برای رفتن به این جزیره می‌ توانید کشتی کروز سوار شوید، و پس از رسیدن به آن جا در اقامت‌گاه‌ ها و کافه‌ های جزیره استراحت کنید.

پارک آبی کویت 

پارک آبی کویت 

پارک آبی کویت به عنوان یکی از معروف ترین پارک ها و مکان های تفریحی کویت می باشد، و نخستین پارک آبی خلیج فارس می باشد، که در خیابان خلیج فارس قرار گرفته است. پارک در مجاورت برج های کویت قرار گرفته، و بیش از 60000 متر مربع وسعت دارد. این شهر کوچک آبی محل مناسبی برای یک تفریح خانوادگی می باشد، و استخرهای مناسبی جهت شنا و غواصی کودکان و بزرگسالان دارد. انواع زمین های بازی این مجموعه را به محیطی دلچسب تر تبدیل کرده است. مسجد زنانه و مردانه و یک رستوران لوکس نیز در این مجموعه قرار دارند.

پارک الشهید 

پارک الشهید 

پارک الشهید در حومه شهر کویت قرار دارد، و داستان زمین و تاریخ و فرهنگ آن را روایت می کند. پارک الشهید دارای 200 هزار متر مربع فضای سبز، باغ های گیاه پزشکی زیبا، دو موزه به نام های Therka و Habitat، یک دریاچه، مسیرهای پیاده روی و دویدن می باشد، و تمام این ویژگی ها بزرگ ترین پارک حومه شهر کویت را تشکیل داده اند.

باغ وحش کویت 

باغ وحش کویت 

باغ وحش کویت دارای مجموعه عظیمی‌ از حیوانات کمیاب و نادر می باشد، که شامل تعداد کل 1606 حیوان از جمله گونه‌ های خطرناک می‌ باشد. به غیر از آن ها، پرندگان نادر در 5 واحد مختلف طبقه بندی شده اند، و هر دسته دارای حداقل 12 گونه است. همچنین محیطی دیدنی برای حیوانات درون قفس فراهم شده است. هدف پارک آموزش دادن به کودکان در مورد حیوانات و نحوه رفتار آن می باشد. 4 بخش در پارک وجود دارد، به نام های بخش گروه حیوانات، بخش مرکز فرهنگی، بخش خدمات و نگهداری.

مروج 

مروج 

مروج شامل مجموعه ای از رستوران‌ ها و تفرج‌گاه‌ ها می باشد، که می تواند قسمت خوشمزه و لذت بخش سفر شما باشد. این مجموعه در 12 کیلومتری جنوب کویت قرار دارد، و در اطراف آن باشگاه‌های اسب سواری و شکارگاه‌ هایی می باشند، که قبل از ناهار می‌ توانید از آن ها هم بازدید کنید. به غیر از شکار و اسب‌ سواری می‌ توانید در این مرکز به رالی اتوموبیل رانی و تیراندازی با تیر و کمان هم بپردازید. اما اگر به همراه خانواده رفتید، و کودکان شما از این فعالیت‌ ها خوششان نمی‌ آید، به هیچ عنوان نگران نباشید. زمین بازی کودکان این مرکز برای همه ی گروه‌های سنی مناسب می باشد، و عزیران شما می‌ توانند از فعالیت‌ های تفریحی و آموزشی این بخش از مروج لذت ببرند. اگر هم تمایلی به شرکت در تمرین‌ ها و مسابقات ورزشی ندارید، می‌ توانید از میان‌ صدها کافه و رستوران مختلف این مجموعه با انواع و اقسام غذاهای عربی و بین‌ المللی یکی را انتخاب کرده، و به همراه دوستان و خانواده اوقات خوبی را سپری کنید.


 

لینک مرجع https://vally.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJL7
نظرتان را بنویسید