مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
از جمله مدارکی که متقاضیان آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 باید برای ثبت نام فراهم آورند عبارت است از اسکن شناسنامه، گواهی فراغت یا اشتغال به تحصیل، اسکن کارت پایان خدمت و مهم تر از همه بارگذاری عکسی واضح از داوطلب. در صورت ناقص بودن مدارک، ثبت نام لغو شده تلقی می گردد.



آزمون وکالت قوه قضاییه هر ساله در دو مرحله برگزار می شود. داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در آزمون مشاوران حقوقی قوه قضاییه یا همان آزمون وکالت قوه قضاییه در سال 1400 هستند می توانند در زمان مقرر به سایت اصلی سنجش به آدرس Sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

قبل از ثبت نام کردن در سایت سنجش برای آزمون وکالت قوه قضاییه افراد باید بدانند که مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه چیست؟ چرا که بدون بارگذاری این مدارک ثبت نام ناقص خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات مورد نیاز آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 و مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه را شرح دهیم.



مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه سال 1400 را دارند باید در زمانی که توسط سایت سنجش اعلام می شود به این سایت مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی قوه قضاییه به صورت کاملا اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود.

در هنگام ثبت نام در سایت سنجش، از داوطلبان یک سری مدارکی درخواست می شود. به همین خاطر داوطلبان باید قبل از ثبت نام نسبت به آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه اقدام کنند. مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه به شرح زیر می باشد.



یک قطعه عکس سه در چهار



عکس سه در چهار متقاضی می بایست در زمینه روشن گرفته شده باشد (ترجیحا سفید) و بدون هیچ زائده ای در حواشی عکس اسکن شود. همچنین، عکس باید با رعایت کامل شئونات اسلامی گرفته شود. لازم به ذکر است که فرمت عکس اسکن شده باید jpg باشد و آن حدود 595 در 842 پیکسل و همچنین کیفیت عکس باید 72 dpi باشد.



اسکن از تمام صفحات شناسنامه



گواهی فراغت از تحصیل یا گواهی اشتغال به تحصیل در مدارک تایید شده آزمون وکالت



اسکن از مدرکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان باشد، مانند کارت پایان خدمت یا معافیت دائم سربازی. افرادی که در حال خدمت در نظام وظیفه عمومی ناجا هستند، باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده مهلت قانونی اتمام خدمت نظام وظیفه باشد. مدارک ذکر شده باید بدون حاشیه زائد اسکن شود و با اندازه 213 در 312 پیکسل و با وضوح تصویری 72 dpi در سامانه ثبت نامی آپلود شود.



اسکن پروانه وکالت برای آن دسته از متقاضیانی که دارای پروانه وکالت هستند و برای تغییر حوزه قضایی خدمت در آزمون شرکت می کنند.



بسیاری از متقاضیان آزمون وکالت به دنبال اطلاع از ظرفیت پذیرش این آزمون هستند تا برای ساعات مطالعه خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند. در مقاله زیر می توانید اطلاعات لازم در خصوص ظرفیت پذیرش آزمون وکالت را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ظرفیت پذیرش آزمون وکالت





مدارک تحصیلی مجاز به ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
یکی از شرایط اصلی برای شرکت در آزمون وکالت که در دفترچه ثبت نام آمون وکالت قوه قضاییه نیز ذکر شده است، این است که داوطلبان در رشته تحصیلی مرتبط با آزمون وکالت قوه قضاییه تحصیل کرده باشند. داوطلبانی که در یکی از رشته های مرتبط در مقطع کارشناسی و یا بالاتر تحصیل نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون مشاوران حقوقی نمی باشند.

در مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه ذکر شد که افراد باید مدرک تحصیلی خود را در هنگام ثبت نام در سامانه آپلود نمایند؛ اما تنها افرادی که دارای مدارک تحصیلی زیر هستند مجاز به ثبت نام در آزمون مشاوران حقوقی قوه قضاییه می باشند.



دارندگان مدرک کارشناسی و یا بالاتر در رشته حقوق (به شرطی که دانشکده حقوق داخل یا خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم و فناوری ایران باشد.)



دارندگان مدرک کارشناسی و یا بالاتر در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی



دارندگان معادل مدرک کارشناسی و یا بالاتر در رشته های حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی از دروس حوزوی و دانشگاه های مورد تایید مراجع صالح.







نکات مهم جهت شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه



یکی از شرایط مهم برای شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه این است که افراد حتما و حتما دارای مدرک کارشناسی در رشته های ذکر شده باشند. در واقع، اگر فردی بدون مدرک کارشناسی در رشته های ذکر شده، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مذکور باشد، مجاز به شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه نمی باشد.

به طور مثال اگر فردی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق باشد، اما مدرک کارشناسی وی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و یا مدرک های معادل از دروس حوزوی و دانشگاه ها نباشد، نمی تواند در آزمون مشاوران حقوقی قوه قضاییه شرکت کند.



افرادی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته حقوق هستند و در زمان ثبت نام مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند، به شرطی که مدرک آن ها در رشته فوق باشد و فرد واحدهای مربوط به حقوق را گذرانده باشد، می تواند مدرک کاردانی خود را به عنوان مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه در سامانه آپلود نماید.



بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون وکالت









مشاوره مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
در این مقاله تمامی مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه ذکر شد. سعی کنید قبل از فرا رسیدن مهلت زمان ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی قوه قضاییه، نسبت به فراهم کرد اطلاعات مورد نیاز آزمون وکالت قوه قضاییه اقدام کنید تا ثبت نام شما به تاخیر نیفتد.

بسیار مشاهده می شود که برای افراد در هنگام مراجعه به کافی نت، مشکلاتی از قبیل اشتباه ارسال شدن عکس آن ها در سامانه به وجود می آید. بنابراین، سعی کنید حتما یک بار همه اطلاعات مورد نیاز آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 را مطالعه کنید، سپس عکس خود را بررسی نمایید. دقت کنید که عکس تمامی شرایط ذکر شده را داشته باشد. در صورت وجود هرگونه مغایرت در عکس ارسالی هنگام ثبت نام، ثبت نام داوطلب در آزمون بی اثر می شود.

قبل از ثبت کردن مدارک لازم جهت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه، حتما یک دور تمامی اطلاعات وارد شده را مدارک آپلود شده چک کنید که هیچ گونه مغایرتی در بین مدارک و اطلاعاتی که به صورت دستی وارد می شود، وجود نداشته باشد. در صورت وجود هر مغایرتی، نه تنها از ثبت نام فرد جلوگیری می شود، بلکه فرد به عنوان متخلف شناخته می شود. پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز حتما کد رهگیری خود را یادداشت کنید.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مدارک مورد نیاز جهت شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه را در اختیار داوطلبان قرار داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند.



در ادامه بخوانید: بودجه بندی آزمون وکالت









سوالات متداول


1- مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون وکالت قوه قضاییه چیست ؟
از جمله مدارک مورد نیاز اسکن شناسنامه، عکس داوطلب، گواهی فراغت از تحصیل و ... است که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.




2- مدارک تحصیلی مجاز برای شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه چیست ؟
متقاضیان می بایست دارای مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط باشند که در متن مقاله به توضیح کامل آن پرداخته شده است.




3- عکس داوطلب در هنگام ثبت نام آزمون وکالت باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟
عکس باید واضح، بدون خط و خش و فاقد قسمت های اضافی باشد تا مورد قبول قرار گیرد. در غیر این صورت ثبت نام آزمون وکالت بی اثر خواهد بود.

منبع : مدارک لازم برای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7Qkw
نظرتان را بنویسید