شرایط ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط باشند، به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته منحصرا در یک رشته امتحانی (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.
برای ثبت‌نام در این آزمون باید اقدام‌های زیر انجام شود:
1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی سنجشwww.sanjesh.org
2- مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.
3- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.
4- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 460.000 (چهارصد و شصت هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. هم اکنون برای دسترسی به سامانه ثبت نام کنکور کاردانی به کاشناسی میتوانید وارد سایت ایران تحصیل شوید و براحتی ثبت نام خود را انجام دهید.
شرایط عمومی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی :

الف ) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (كلیمی، مسیحی، زرتشتی) .
ب) پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران.
ج) نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی.
مصادیق عناد عبارتند از: ( 1) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی، ( 2) داشتن وابستگی تشكیلاتی به گروهك های محارب، ( 3) پرداخت كمك مالی به گروه های محارب یا هواداری تشكیلاتی از گروهك ها و یا داشتن عضویت، ( 4) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.
د ) عدم احراز فساد اخلاقی.
ه) عدم سوءپیشینه كیفری به تشخیص مراجع ذی صلاح.
و) برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر.
ز) داوطلبان واجد شرایط بدون توجه به محدودیت سنی می توانند در این آزمون ثبت نام و شركت نمایند.
ح) دانشجویان یا فارغ التحصیلان دور ههای بالاتر از كارشناسی مجاز به ثبت نام و شركت در این آزمون نمی باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی :

الف ) دارا بودن مدرك كاردانی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی.
ب) پذیرفته شدگان گروه آموزشی پزشكی پس از فارغ التحصیل شدن باید برابر طول مدت تحصیل، تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بسپارند و در صورت استنكاف از انجام تمام یا قسمتی از خدمت تعهد شده، باید دو برابر هزینه تحصیلات را تمام یا به تناسب مدتی كه خدمت نكرده اند، بپردازند.
ج) براساس تصمیم متخذه در جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از سال 1377 به بعد گزینش كلیه كاردان های گروه پزشكی در رشته های تحصیلی كارشناسی ناپیوسته مربوط در آزمون ورودی دوره های كارشناسی ناپیوسته، بدون رعایت سهمیه های 30 درصد و 70 درصد انجام می پذیرد، مشروط به اینكه مقطع كارشناسی ناپیوسته رشته تحصیلی آنان مشمول قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان باشد . در غیر اینصورت ملزم به انجام خدمات قانونی قبل از شركت در آزمون خواهند بود.
نکته: دانشجویان مرد سال آخر مقطع كاردانی در رابطه با مسئله خدمت نظام وظیفه می توانند از معافیت تحصیلی برای شركت در آزمون استفاده نمایند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PBln
نظرتان را بنویسید