بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه، بازارکار مناسب و پردرآمد بودن آن بوده که رشته های زیرشاخه پزشکی، حقوق، مهندسی و مدیریت کسب و کار از این نظر در جایگاه مناسبی قرار دارند. همچنین بسیاری از رشته های برتر روسیه به زبان انگلیسی تدریس می شوند که متقاضیان ایرانی می توانند برای اخذ پذیرش و تحصیل در آن ها اقدام نمایند.




اگر به تحصیل در روسیه علاقمندید، بدون شک هنگام انتخاب رشته و دانشگاه مناسب با گزینه های متعددی رو به رو می شوید که هر کدام شرایط و مزایای خود را دارد. دوره های آموزشی بسیاری از مهندسی و پزشکی گرفته تا هنر در مقاطع تحصیلی گوناگون توسط دانشگاه ها و موسسات آموزشی روسیه برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

دانشگاه های برتر روسیه که در شهرهای بزرگ و مهم این کشور قرار گرفته اند، در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان جایگاه مناسبی دارند که این موضوع در کنار کمتر بودن میزان شهریه این دانشگاه ها نسبت به سایر دانشگاه های اروپا، تحصیل در روسیه را تبدیل به یکی از انتخاب های اصلی افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، تبدیل کرده است.

با این حال هنگام انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در روسیه لازم است عوامل مختلف همچون علاقه، بازارکار و درآمدزا بودن رشته تحصیلی و زبان تدریس دوره مورد نظر خود را در نظر بگیرید که جهت آگاهی بیشتر متقاضیان، در این مطلب بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه را بررسی کرده ایم.



بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه از نظر بازارکار و درآمد
همانند بسیاری از کشورها، رشته های پزشکی و حقوق از محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در روسیه از نظر بازارکار و درآمد هستند که پس از آن رشته هایی نظیر مدیریت کسب و کار و فنی مهندسی سالانه دانشجویان فراوانی را به خود جذب می کنند. در ادامه نگاهی نزدیکتر به بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه از نظر بازارکار و درآمد خواهیم داشت.



 تحصیل رشته های زیر شاخه پزشکی در روسیه

رشته های زیر شاخه پزشکی نظیر پزشکی عمومی و تخصصی، دندانپزشکی و داروسازی در روسیه شرایط بسیار مناسبی برای پذیرش دانشجویان خارجی را دارا است. دانشگاه های پزشکی در روسیه آموزش سطح بالایی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) و یونسکو (UNESCO) بوده را برای دانشجویان خود فراهم می کنند. با وجود آن که تحصیل رشته های زیرشاخه پزشکی در تمام جهان جزو رشته های پرهزینه قلمداد می شود، با این حال مزیت دیگر تحصیل دندانپزشکی در روسیه و سایر شاخه های پزشکی مقرون به صرفه بودن شهریه آن در مقایسه با بسیاری از کشورها است.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در روسیه


​ تحصیل رشته های زیرشاخه مدیریت کسب و کار در روسیه

روسیه کشوری وسیع بوده که اقتصاد آن وابستگی زیادی به تجارت داخلی و بین المللی و کسب و کارهای نوظهور دارد که این موضوع نیاز روسیه به نیروی کار کارآمد در حوزه مدیریت کسب و کار و تجارت بین الملل را دوچندان می کند. تحصیل در رشته هایی نظیر MBA، مدیریت بازاریابی، تجارت بین المللی و اقتصاد به دانش آموختگان این رشته ها کمک می کند که شغلی پردرآمد در رشته تحصیلی خود پیدا کنند.



​ تحصیل رشته های زیر شاخه حقوق و روابط بین الملل در روسیه

حقوق یکی از محبوبترین رشته ها در روسیه است چرا که تقاضا برای جذب نیروی کار در این رشته زیاد بوده و افرادی که مشغول به کار در زمینه حقوق می شوند، معمولا درآمد مناسبی را دریافت می کنند. علاوه بر این روسیه به عنوان کشوری مهم در عرصه سیاست، موقعیت های شغلی مناسبی را در رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل و حقوق بین المللی برای فارغ التحصیلان فراهم می کند.



​ تحصیل رشته های مهندسی در روسیه

دانشجویان دانشگاه های فنی و پلی تکنیک در روسیه می توانند در رشته های مهندسی در زمینه های متنوع نظیر مهندسی کامپیوتر نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی نفت، معدن، هوافضا و ... تحصیل کرده و در صنایع مرتبط با رشته خود مشغول به کار شوند. به علت موقعیت شغلی و درآمد مناسب رشته های مهندسی، افراد زیادی خواهان تحصیل در این رشته ها در روسیه هستند و دانشگاه های مهندسی بخشی از ظرفیت خود را به دانشجویان خارجی اختصاص می دهند.

بیشتر بخوانید: تحصیل داروسازی در روسیه





بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی
با وجود آن که دانشجویان خارجی می توانند با شرکت در دوره پادفک روسیه که توسط بسیاری از دانشگاه های این کشور ارائه می شود، زبان روسی را تا حد کافی برای تحصیل و زندگی در روسیه یاد بگیرند، با این حال در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی انتخاب های زیادی پیش روی آن ها قرار دارد.

اکثر رشته های انگلیسی زبان در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود اما تعداد این رشته ها در مقطع کارشناسی در سال های اخیر افزایش یافته است. هنگام انتخاب بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی می توانید رشته های انگلیسی زبان ارائه شده توسط دانشگاه های روسیه را از طریق سایت رسمی آن studyinrussia.ru پیدا کرده و بر اساس مواردی همچون مقطع تحصیلی، مدت دوره، شهر محل تحصیل، دوره مجازی و یا حضوری دسته بندی کنید.

 در ادامه تعدادی از بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی را بر شمرده ایم تا بتوانید انتخاب بهتری برای رشته مورد نظر خود داشته باشید.



بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی
مقطع تحصیلی رشته تحصیلی
کارشناسی علوم کامپیوتر
مهندسی پزشکی
مهندسی هوافضا
علوم سیاسی
مدیریت کسب و کار
توسعه تجارت بین المللی
اقتصاد کاربردی
جامعه شناسی 
زبان شناسی

کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی
علوم سیاسی و روابط بین الملل
مهندسی کامپیوتر
ریاضیات کاربردی
فیزیک کوانتوم
مدیریت مالی 
حقوق
شیمی کاربردی
کشاورزی ارگانیک
پزشکی هسته ای


بیشتر بخوانید: تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه


آخرین نکته انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در روسیه
در این مقاله بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه را بر اساس عوامل همچون بازارکار و درآمد، زبان تدریس دوره و همچنین مقطع تحصیلی بررسی کردیم، با این حال هنگام انتخاب رشته مورد نظر خود برای تحصیل در روسیه بهتر است عامل علاقه را نیز در نظر بگیرید. همچنین در مورد رشته ها و پیش نیازهای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود تحقیق کنید تا فرآیند ارسال درخواست و اخذ پذیرش به خوبی انجام شود.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در روسیه می توانید از مشاوران مجرب سامانه مشاوره هیوا کمک گرفته و سوالات خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ مناسب در اختیار شما قرار داده شود.

در ادامه بخوانید: انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در خارج از کشور









سوالات متداول


1- بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه چه رشته هایی هستند؟
هنگام انتخاب بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه عوامل مختلفی نظیر بازارکار، درآمد و زبان دوره در نظر گرفته می شود که برترین رشته های روسیه بر این اساس در متن مقاله معرفی شده است.




2- چه رشته های تحصیلی در روسیه بازار کار و درآمد مناسبی دارند؟
رشته های زیرشاخه پزشکی، حقوق ، مهندسی و... از نظر بازارکار جزو رشته های برتر روسیه هستند که در این زمینه در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




3- کدام رشته های تحصیلی روسیه به زبان انگلیسی تدریس می شوند؟
بسیاری از رشته های تحصیلی روسیه در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر به زبان انگلیسی تدریس می شود که چند نمونه از برترین رشته های انگلیسی زبان روسیه را در این مطلب برشمرده ایم.

منبع : بهترین رشته ها برای تحصیل در روسیه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gmA9
نظرتان را بنویسید