ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
آزمون لیسانس به پزشکی یک بار در سال برای فارغ التحصیلای رشته های علوم ریاضی و علوم تجربی که علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستن و همه شرایط و مدارک لازم برای شرکت در این آزمون رو دارن توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار میشه .





دانشگاه علوم پزشکی تهران با برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی شرایطی رو ایجاد کرده تا همه داوطلبایی که نتونستن از طریق ثبت نام کنکور سراسری شانس قبولی در رشته پزشکی رو داشته باشن بتونن با ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی یک بار دیگه شانسشون رو برای ورود به این رشته امتحان کنن .

حالا در ادامه این مقاله علاوه بر آشنایی با آزمون لیسانس ( کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ) به پزشکی 1400 در مورد زمان ، شرایط و مدارک لازم و نحوه کامل ثبت نام در این آزمون توضیح داده شده . با ما همراه باشین .





آزمون لیسانس به پزشکی چیست ؟
دانشجویان دوره های کارشناسی ( لیسانس ) که در کنکور سراسری موفق نشدن تا در یکی از رشته های پزشکی پذیرفته بشن ، می تونن شانس دوباره خودشون رو برای این رشته ( به صورت خاص در دانشگاه علوم پزشکی تهران ) و با ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1400 امتحان کنن .

این فرصت هر سال برای فارغ التحصیلای رشته های علوم ریاضی و علوم تجربی که شرایط لازم رو داشته باشن ، توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم میشه .

رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز در سال های آینده به جمع رشته های پزشکی برای این نوع آزمون در نظر گرفته می شن ، همچنین علاوه بر دانشگاه تهران ، پنج دانشگاه دیگه نیز شرایط پذیرش از کارشناسی به پزشکی رو در برنامه تحصیلی خودشون دارن .



این شانس هر ساله برای ده نفر از متقاضیاییی فراهم می شه که :

بیست و پنج سال تمام سن داشته ( در صورت گذراندن خدمت سربازی یا طرح تا بیست و هفت سال سن )

دارای معدل دیپلم هجده به بالا و همچنین معدل کارشناسی شانزده به بالا باشن .

متقاضیا باید حتما دیپلم خود را در گروه های آموزشی علوم تجربی و یا علوم ریاضی گرفته باشن .

جدا از متقاضیایی که مشمول امتحان کتبی و ثبت نام در این آزمون نمی شن ، بقیه دانشجوهای علاقمند به ثبت نام پذیرش پزشکی از کارشناسی 1400 باید به بیش از پنجاه درصد از سوالات آزمون پاسخ صحیح بدن .

در مرحله اول پس از قبولی در امتحان یعنی مصاحبه حضوری ، دو برابر حد نصاب پذیرش دانشگاه علوم پزشکی از این طریق ، برای انجام مصاحبه دعوت میشن .

همچنین پس از قبولی در این آزمون دانشجوها تا پیش از ورود کامل به این رشته در سطح آکادمیک باید سرفصل های مرتبط با این رشته رو در همان دانشگاه با موفقیت بگذرونن . ادامه تحصیل از این طریق رایگانه و دانشجوها باید به طور معمول پنج و نیم سال تحصیلی رو پس از قبولی در آزمون در دانشگاه درس بخونن .

در این آزمون صد و پنجاه سوال در حوزه های مختلف بررسی می شه که سهم تفکر نقاد ، جامعه شناسی و روانشناسی با مجموع 50 سوال بیشترین و درس ویروس شناسی با 4 سوال کمترین تعداده .

از دیگر سوالات مطرح شده در این آزمون می تونیم به فیزیولوژی با 19 سوال ، شیمی و بیوشیمی با مجموع 16 سوال ، آناتومی و بافت شناسی با مجموع 26 سوال ، باکتری شناسی 8 ، فیزیک پزشکی 7 ، ژنتیک انسانی 10 و ایمنی شناسی نیز 10 سوال اشاره کنیم .

بیشتر بخوانید: پزشکی بدون کنکور


زمان و نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1400
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان متولی برگزاری این آزمون تا کنون تاریخ جدید برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی برای ثبت نام پذیرش پزشکی از کارشناسی 1400 - 1401 رو اعلام نکرده ، اما فرض بر اینه که این آزمون مانند دوره های قبلی در ماه های بهمن یا اسفند برگزار بشه .

البته به علت شرایط خاص پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کووید 19 تاریخ برگزاری آزمون قبلی از نیمه اسفندماه سال گذشته به شهریور ماه تغییر پیدا کرد .

برای ثبت نام از متقاضیا درخواست می شه برای پیگیری های بیشتر به تارنمای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنن . پس از ورود به این سامانه و مشاهده ی اطلاعیه جدید این دوره ( چهاردهمین دوره 1400 – 1401 ) متقاضیا می تونن جهت آزمون لیسانس به پزشکی سال جاری ثبت نام کنن .





به محض اینکه زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1400 مشخص بشه در این مقاله اطلاع میدیم .

البته قبل از ثبت نام هم داوطلبا باید مدارک مورد نیاز رو تهیه کنن تا در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشن . مدارک زیر جهت بارگذاری در سامانه  ثبت نام این آزمون مورد نیازه :

• اسکن تمام صفحات شناسنامه

• اسکن عکس 3x4 ( تمام رخ ، زمینه سفید ، طول 300 و عرض 226 پیکسل با کیفیت 300 dpi )

• اسکن کارت ملی ( پشت و رو )

• اصل یا گواهی دیپلم دبیرستان با توجه به رشته های علوم ریاضی یا علوم تجربی 

• گواهی نمره ی زبان 

• طرح نیروی انسانی ( دوره طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت جهت فارغ التحصیلا رشته های پزشکی و زیرمجموعه اون )

• فرم ثبت نام 

• اسکن کارت پایان خدمت ( یا معافیت دائم ) مخصوص آقایان





همچنین توجه داشته باشین که تمام تصاویر اسکن شده باید در قالب jpg و کمتر از 500 کیلوبایت باشن .



بیشتر بخوانید: کنکور پزشکی


شرایط نام آزمون لیسانس به پزشکی 1400
قبولی در این آزمون لیسانس به پزشکی 1400 شامل شرایط خاصیه که متقاضیا باید تک تک شروط این آزمون رو داشته باشن . در ادامه شرایط لازم گفته شده :



 طبق اصل سی ام شورای‌ محترم‌ نگهبان‌ قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران ‌، متقاضی باید از شرایط و ضوابط لازم جهت تحصیل رایگان در داخل مرزهای ایران برخوردار باشه .

متقاضی این آزمون باید در زمان ثبت نام 25 سال تمام باشه و همونطور که قبلا گفتیم اگه دارای کارت پایان خدمت سربازی یا طول دوره طرح نیروی انسانی باشه ، به عدد گفته شده اضافه میشه .

در صورت انجام خدمت سربازی یا گذراندن طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، طول دوره ی اضافه شده به سن تمام متقاضیای این آزمون دو ساله و کف سنی را تا 27 سال تمام افزایش میده .

متقاضی باید که حتما فارغ التحصیل دوره های کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته گروه های آموزشی علوم تجربی یا ریاضی باشن .


 مشمولان خدمت سربازی ( ویژه ی آقایان ) نمی تونن در این آزمون شرکت کنن و حتما باید دارای کارت معافیت دائم یا پایان دوره خدمت سربازی باشن .

فارغ التحصیلا در مقاطع بالاتر یعنی دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ( عمومی و تخصصی) مجاز به ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1400 نیستن .

حداقل معدل دیپلم داوطلبان این آزمون باید بالاتر از 18 باشه .


حداقل معدل کارشناسی ( پیوسته و ناپیوسته ) داوطلبان نیز باید 16 یا بالاتر باشه .


متقاضیا طبق جدول زیر می بایستباید نمره زبان خودشون رو ارائه بدن . 



نام آزمون نمره
MHLE 50
MCHE 50
MSRT 50
MELAB 70
TOLIMO 480
IELTS 5
TOEFL (PBT) 480
TOEFL (IBT) 60


 اگه شرایط لازم برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی رو ندارین و می خواین برای قبولی در رشته پزشکی در کنکور سراسری شرکت کنین برای اطلاع از رتبه لازم اون می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: رتبه لازم برای قبولی در رشته پزشکی
داوطلبان معاف از شرط معدل دیپلم و معدل کارشناسی متقاضی آزمون لیسانس به پزشکی 1400
 پذیرفته شدگان کنکور سراسری گروه تجربی تا رتبه 500 کشوری .


 برندگان مدال ( طلا ، نقره و برنز ) المپیادهای دانش آموزی ( با تایید وزارت آموزش و پرورش ) .


 رتبه های اول تا سوم جشنواره خوارزمی و رازی برای رشته های علوم پزشکی با معرفی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رشته های غیر علوم پزشکی با معرفی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری .


دانشجویان برتر کشور برای رشته های علوم پزشکی با معرفی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رشته های غیر علوم پزشکی با معرفی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری .



 دانشجویان حائز رتبه های برتر در المپیاد که به تایید مرکز رشد استعدادهای درخشان یا معاونت آموزشی دانشگاه رسیده باشه .



 همچنین متقاضیای دارای مدال طلای المپیادهای دانش آموزی مستقیم به مرحله مصاحبه دعوت میشن و نیازی به شرکت در آزمون کتبی ندارن .


علاوه بر موارد ذکر شده ، ممکنه این قوانین مشمول تغییراتی بشه که هر گونه تغییر توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و از طریق اطلاعیه های تارنمای آن معاونت اعلام و اطلاعات در این مقاله به روز رسانی میشه .


 برای اطلاع از کارنامه های قبولی کنکور سراسری در رشته پزشکی می تونین مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید : کارنامه قبولی در رشته پزشکی

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص ثبت نام آمون لیسانس به پزشکی پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .




سوالات متداول


1- چه کسایی می تونن در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنن ؟
یکی از شرایط لازم برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی فارغ التحصیل بودن در رشته های علوم تجربی و یا ریاضیه که سایر شرایط لازم در این مقاله گفته شده .


2- ثبت نام آزمون لیسانی به پزشکی چه زمانی انجام میشه ؟
این ثبت نام معمولا در دی ماه انجام میشه که زمان دقیق ثبت نام در این مقاله گفته شده .


3- چه کسایی از شرکت در آزون لیسانس به پزشکی معافن ؟
پذیرفته شدگان کنکور سراسری گروه تجربی تا رتبه 500 کشوری از شرکت در آزمون معافن که سایر افراد معاف در آزمون در این مقاله نام برده شده .

منبع : ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J53D
نظرتان را بنویسید