روش های تست زنی تیزهوشان

روش های تست زنی تیزهوشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
ایران تحصیل > تیزهوشان و نمونه دولتی > روش های تست زنی تیزهوشان

قبولی در آزمون تیزهوشان را می توان به دو قسمت تقسیم نمود. در قسمت اول شما باید تمامی مطالب کتاب را به صورت دقیق مطالعه نمایید. در قسمت دوم باید تمامی فنون و روش های تست زنی تیزهوشان را به خوبی بدانید. این نکته که چگونه برای تیزهوشان درس بخوانیم ؟ یکی از نکات بسیار مهم قبل از شروع تست زنی می باشد. روش درس خواندن برای تیزهوشان کمی با روش های مطالعه برای امتحانات مدارس متفاوت می باشد.


1)اگر در تستی هیچ یک از گزینه ها را نتوانستید حذف کنید و بخواهید از روی شانس به آن پاسخ دهید، احتمال انتخاب گزینه ی صحیح یک چهارم است. یعنی 25 درصد! 25 درصد در ریاضیات احتمال ضعیفی است، بنابراین به این تست پاسخ ندهید و به سراغ تست بعدی بروید.
2)اگر در تستی با توجه به معلومات ودانش تان توانستید یک گزینه را حذف کنید و بخواهید بین سه گزینه ی باقی مانده به طور شانسی به آن پاسخ دهید، احتمال انتخاب گزینه ی درست یک سوم است و این احتمال خیلی بالا نیست.
3) اگر در تستی مطمئن شدید، دو گزینه اشتباه بوده و بخواهید گزینه ی درست را به طور احتمالی حدس بزنید، احتمال انتخاب گزینه ی درست یک دوم یا پنجاه درصد است که احتمال خوبی است. بنابراین در این مورد یکی از دو گزینه ی باقی مانده را انتخاب کنید.
استفاده از روش ضربدر و منها(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان)
روش دیگر برای تست زنی استفاده از روش ضربدر و منها می باشد. اگر روش ف.ش.م.ن. برایتان جالب نیست می توانید از ضربدر و منها استفاده کنید به این طریق که در کنار سوال های وقت گیر و سوال هایی که ممکن است با صرف زمان بیشتری به جواب برسید، علامت ضربدر بگذارید و در کنار سوال هایی که اصلا بلد نیستید علامت منها بگذارید. تا در پایان آزمون اگر وقت اضافه داشتید به سراغ سوالهایی بروید که علامت ضربدر گذاشته اید با این کار زمان خود را مدیریت نمایید.
نتیجه گیری
از همین امروز که شروع به سوالات تست زنی(اهمیت تست زنی در آزمون تیزهوشان) کرده اید و هر روز یک آزمون برای خود در منزل مانند کنکور اجرا می کنید، سعی کنید از تکنیک های تست زنی استفاده و یکی از این دو روش را انتخاب نمایید تا از اتلاف وقت جلوگیری کرده باشید. و سرعت عمل خود را در تشخیص سوالات افزایش دهید. و به خواندن تمام سوالات دفترچه برسید.و اطمینان حاصل می کنید که به تمام سوالاتی که بلد بوده اید پاسخ داده اید.. و زمانی را نیز برای سوالات سخت ذخیره کرده اید.با این کار در جلسه آزمون با تسلط بیشتر حاضر می شوید و از اضطراب خود کاسته اید و همچنین مباحث سخت و نکته دار و مهم را آموخته یادداشت کرده وزمان بیشتری برای حل این مشکلات دارید.

Source: روش تست زنی تیزهوشان
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JwGg
نظرتان را بنویسید