بیشتر درباره دانشگاه بدانید

بیشتر درباره دانشگاه بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

هزینه انصراف از دانشگاه
همانطور که پیش تر نیز گفته شد ، دانشجویان متقاضی انصراف از تحصیل برای دریافت تایید انصراف لازم است هزینه ای را در پرداخت نمایند و فیش واریز هزینه را به دانشگاه تحویل دهند تا با درخواست انصراف آنها موافقت شود.

لازم به ذکر است که تا زمانی که دانشجو اقدام به پرداخت هزینه انصراف نکند ، درخواست او ثبت و تایید نمی شود و حتی چند هفته پس از واریز هزینه نیز دانشگاه مدارک انصراف دانشجو را نگهداری می کند تا در صورتی که منصرف شد ، بتواند درخواست انصراف خود را پس بگیرد و به ادامه تحصیل بپردازد.
میزان هزینه انصراف از تحصیل دانشگاه غیر انتفاعی در هر یک از مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است و با توجه به موارد زیر مبلغ جریمه ای که هر دانشجو برای انصراف از تحصیل باید پرداخت کند ، متغیر می باشد :
سال شروع به تحصیل
رشته و مقطع تحصیلی
تعداد ترم های گذرانده شده
تعداد ترم های باقی مانده
ایا دانشجو پس از انصراف از رشته خود قصد ادامه تحصیل در همان دانشگاه ولی در رشته دیگری را دارد ؟
ایا دانشجوی انصرافی قصد ادامه تحصیل در سایر واحد های دانشگاه غیرانتفاعی را دارد ؟البته توصیه ما به عنوان مشاور به دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل را دارند این است که شرایط خود را به خوبی بسنجند ، آیا انصراف از دانشگاه با توجه به شرایطی که دارید آخرین راه حل است؟ آیا قصد شرکت مجدد در کنکور را دارید ؟ از آخرین قوانین انصراف از دانشگاه اطلاعی دارید ؟ ایا می دانید که برای انصراف از تحصیل باید جریمه پرداخت کنید که گاهی جریمه انصراف بسیار زیاد است ؟
اگر با تمام مواردی که گفته شد، برای انصراف از دانشگاه تصمیم قطعی گرفته اید، ادمه مطلب را کامل مطالعه کنید تا از مراحلی که باید برای انصراف از تحصیل طی کنید، مطلع شوید.
مدارک و مراحل لازم برای انصراف از تحصیل در دانشگاه
دانشجویانی که درخواست انصراف از تحصیل را دارند به منظور ثبت درخواست خود در قدم اول باید با مراجعه به کارشناس واحد آموزشی دانشگاه ، فرم انصراف از تحصیل را دریافت نمایند که البته بیشتر دانشگاه ها فرم انصراف از تحصیل را به صورت فایل در سایت قرار می دهند.
پس از دریافت فرم انصراف از کارشناس و یا دانلود آن از سایت دانشگاه ، باید تمام بند های آن را با دقت تکمیل کنید و سپس در سایت بارگذاری نمایید. پس مرحله اول انصراف از تحصیل دانشگاه را باید به صورت اینترنتی طی کنید و پس از بررسی کارشناس مربوطه و موافقت اولیه با درخواست انصراف شما ، لازم است به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید.
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KM9x
نظرتان را بنویسید