رشته شناور چیست

رشته شناور چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

رشته شناور به مجموعه امتحانی دوم برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد گفته می شود. رشته های شناور می توانند بسته به نیاز شغلی و یا علاقه افراد انتخاب شوند. داوطلبان کنکور ارشد فارغ از مجموعه امتحانی اول خود مجاز به انتخاب رشته های شناور در فرم ثبت نام خود می باشند. 
 

 

 

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در دو گروه امتحانی می باشند که گروه امتحانی دوم، رشته های شناور نام دارند. بعضی از داوطلبان بدون اطلاع از رشته های شناور، اقدام به ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد می کنند. اما رشته شناور چیست؟ منظور از رشته های شناور ارشد چیست؟
 

رشته های شناور به رشته های خاصی گفته می شود که داوطلبان می توانند در کنار ثبت نام در مجموعه امتحانی اصلی در آن ها نیز ثبت نام کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین رشته شناور و به طور کلی جزئیات رشته های شناور را بررسی کنیم.

 

رشته شناور چیست؟

دانشجویان مقطع کارشناسی که در حال تحصیل در ترم آخر این مقطع می باشند و یا داوطلبانی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند، می توانند در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند و مراحل مربوط به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را انجام دهند. در زمان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد این سوال برای بسیاری از داوطلبان به وجود می آید که منظور از رشته شناور چیست؟

 

رشته شناور یکی از رشته هایی است که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند در آن ثبت نام نمایند و اقدام به شرکت در کنکور آن رشته کنند. در واقع، دانشجویان مقطع کارشناسی و فارغ التحصیلانی که دارای مدرک کارشناسی می باشند، می توانند در دو گروه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

 

اولین گروه امتحانی، همان رشته های اصلی ارشد است که داوطلبان می توانند بسته به علاقه خود در هر یک از مجموعه های امتحانی شرکت کنند. مجموعه امتحانی اصلی، مجموعه امتحانی است که دانشجو ملزم به انتخاب آن می باشد؛ اما رشته شناور چیست؟

 

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد علاوه بر اینکه مجاز به ثبت نام در هر یک از رشته های مجموعه امتحانی اصلی می باشند، می توانند مجموعه امتحانی دومی را نیز برای شرکت در کنکور سراسری انتخاب کنند که به رشته های مجموعه امتحانی دوم، رشته های شناور گفته می شود.

 

ثبت نام در رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد اجباری نیست و داوطلبان می توانند بسته به شرایط و علاقه خودشان در بهترین رشته شناور ثبت نام کنند و در کنکور مربوط به آن که در زمان مشخصی و جدا از زمان کنکور کارشناسی ارشد اصلی برگزار می شود، شرکت کنند. زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد رشته شناور با کنکور های کارشناسی ارشد رشته های اصلی تداخلی ندارند و معمولا یا 1 روز قبل از برگزاری کنکور رشته های اصلی و یا 1 روز بعد از برگزاری رشته های اصلی، کنکور کارشناسی ارشد رشته های شناور برگزار می شوند.

 

بیشتر بخوانید: رشته های شناور کنکور ارشد

 

 

زمان و نحوه ثبت نام رشته شناور ارشد

داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته های شناور ارشد را دارند، این سوال برایشان پیش می آید که نحوه ثبت نام در دو گروه امتحانی ارشد چیست؟ زمان ثبت نام رشته های شناور با زمان ثبت نام رشته های اصلی کارشناسی ارشد تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال ها باید به شما توضیح دهیم که زمان و نحوه ثبت نام در رشته های شناور کارشناسی ارشد هیچ تفاوتی با زمان و نحوه ثبت نام در رشته های اصلی کارشناسی ارشد ندارد.

 

در صورتی که متقاضی ثبت نام در هر یک از رشته های شناور و یا هر یک از رشته های اصلی کارشناسی ارشد می باشید، می بایست در زمان ثبت نام کنکور ارشد به سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org مراجعه کنند و مراحل تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را به صورت آنلاین انجام دهند.

 

زمان ثبت نام رشته های شناور همزمان با زمان ثبت نام رشته های اصلی کارشناسی ارشد است که معمولا در آذر ماه هر سال تحصیلی آغاز می شود. البته سازمان سنجش و آموزش کشور بازه های زمانی دیگری را نیز برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در نظر می گیرد و داوطلبان می توانند در آن بازه های زمانی تمدید شده هم در رشته های شناور ارشد ثبت نام کنند.

 

برای ثبت نام رشته شناور کارشناسی ارشد لازم است که داوطلبان حتما فرم پیش نویس ثبت نام ارشد را به صورت الکترونیکی تکمیل کنند. برای تکمیل فرم ثبت نام لازم است که داوطلبان کد رشته شناور خود را در بخش رشته های شناور وارد نمایند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

لیست رشته های شناور ارشد

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در رشته های شناور کارشناسی ارشد می باشند، می توانند در هر یک از رشته های شناور ثبت نام و شرکت نمایند. لیست رشته های شناور ارشد در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد درج می شوند که در ادامه ما لیست این رشته ها را به همراه کدهای مربوط به آن ها ارائه می کنیم.

 

لیست رشته های شناور مقطع کارشناسی ارشد
کد رشتهنام رشتهکد رشتهنام رشته
1103سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی1220مجموعه علوم اطلاعاتی
1109زبان های باستانی ایران1253مهندسی نفت
1110مجموعه زبان شناسی1255مهندسی پلیمر
1119مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسی1256مهندسی معماری کشتی
1125مدیریت جهانگردی1262مهندسی در سوانح طبیعی
1127ایران شناسی1273نانوفناوری - نانومواد
1128آموزش زبان ژاپنی1276مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات ( IT )
1129زبان و ادبیات اردو1279مهندسی هوا فضا
1131مطالعات جهان1285مهندسی شیمی - بیوتکنولوژی و داروسازی
1137مطالعات زنان1286مهندسی پلیمر - صنایع رنگ
1138مجموعه علوم ارتباط اجتماعی1287مهندسی طراحی محیط زیست
1139مجموعه مددکاری اجتماعی1290مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفت
1144مدیریت دریایی1292مهندسی بازرسی فنی
1145امور فرهنگی1293مهندسی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ( HSE )
1146محیط زیست1314حشره شناسی کشاورزی
1148مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری1273نانوفناوری - نانومواد
1153مجموعه اطلاعات1322مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
1202مجموعه ژئوفیزیک و هواشناسی1323اکوهیدرولوژی
1205مجموعه فوتونیک1324بیوتکنولوژی کشاورزی
1209مجموعه علوم کامپیوتر1325توسعه روستایی
1213زیست شناسی گیاهی1327مدیریت کشاورزی
1214زیست شناسی جانوری1350مجموعه برنامه ریزی شهری ، منطقه ای و مدیریت شهری
1215مجموعه علوم محیط زیست1351مجموعه طراحی شهری
1216زیست شناسی دریا1353مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی
1217اقیانوس شناسی فیزیکی1356نمایش عروسکی
1218مجموعه تاریخ و فلسفه علم1359مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی
1219علوم شناختی1361مجموعه هنرهای ساخت و معماری
1504بافت شناسی دامپزشکی1362طراحی صنعتی
1505باکتری شناسی دامپزشکی1363فرش
1506ایمنی شناسی دامپزشکی1501انگل شناسی
1507بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی1502فیزیولوژِی دامپزشکی
1510سم شناسی1503قارچ شناسی دامپزشکی

 

داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و اخذ دو مدرک ارشد را دارند می توانند از طریق مطالعه مقاله زیر به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت دو مدرک کارشناسی ارشد بپردازند.

 

بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن دو مدرک کارشناسی ارشد

 

 

 

 

بهترین رشته شناور ارشد

با توجه به توضیحات داده شده در این مقاله، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین رشته شناور چیست؟ به طور کلی ثبت نام در مجموعه امتحانی دوم در مقطع کارشناسی ارشد یک فرصت بسیار مناسب برای داوطلبان کنکور سراسری است. اما انتخاب بهترین رشته شناور در مقطع کارشناسی ارشد بستگی به شرایط و اهداف داوطلبان دارد.

 

بازار شغلی هر یک از رشته های شناور می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و لازم است که داوطلبان بر اساس تحقیقات انجام شده خود اقدام به ثبت نام در هر یک از رشته های شناور کنند. لذا لازم است که داوطلبان متقاضی انتخاب رشته ارشد در رشته های شناور، به تجربه های فردی و شغلی خود دقت کنند و بر اساس اهداف شغلی و تحصیلی که دارند در هر یک از رشته های شناور کارشناسی ارشد ثبت نام نمایند.

 

لازم به ذکر است که در صورت قبولی در رشته شناور و رشته اصلی کارشناسی ارشد به صورت همزمان، لازم است که دانشجویان فقط یک رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند؛ چرا که تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر نیست.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام رشته های شناور ارشد را ارائه داده و متقاضیان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: آیا می توان در ارشد غیر مرتبط ثبت نام کرد؟



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ منظور از رشته های شناور چیست ؟

✔️ رشته شناور همان مجموعه امتحانی دوم در مقطع کارشناسی ارشد است که داوطلب علاوه بر رشته اصلی خود، امکان ثبت نام در آن را دارد. برای مطالعه جزئیات به متن مقاله مراجعه نمایید.



 

2- ✔️ لیست رشته های شناور چیست ؟

✔️ رشته های شناور کنکور ارشد معمولا در 64 گرایش در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ارائه می شوند که لیست آن ها در متن مقاله نیز ارائه شده است.



 

3- ✔️ نحوه ثبت نام در بهترین رشته شناور چگونه است ؟

✔️ برای ثبت نام در هر یک از رشته های شناور باید در زمان ثبت نام ارشد، کد رشته مورد نظر خود را وارد فرم ثبت نام کرده و در کنکور آن شرکت نمایید.

منبع : رشته شناور چیست

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qg9p
نظرتان را بنویسید