فعال کردن administrator در ویندوز 10

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
kimia
ویندوز 10 که آخرین ویندوزی است که مایکروسافت ارائه داده است تفاوت های بسیاری با ویندوز های قبلی دارد . یکی از این تفاوت ها نحوه فعال کردن administrator در ویندوز 10 است . در ویندوز های قبلی شما تنها از طریق بخش cmd قادر به فعال کردن یوزر administrator بودید اما در ویندوز 10 می توانید از 4 روش این کار را انجام دهید که روش ها را برای شما شرح می دهم . اولین راه برای فعال سازی administrator در ویندوز 10 به نوار سرچ رفته و عبارت Computer Management را سرچ کنید سپس گزینه System tools را انتخاب کرده و از زیر مجموعه Local User and Groups وارد فایل User شوید و Administrator را باز کنید . تیک گزینه Account is disabled را زده و ok کنید .
روش دوم را از مسیر زیر دنبال کنید :


Start>Settings>Accounts>Family & Other User>Change Accounts type administrator>administrator>Ok


روش سوم از طریق gpedit.msc است که باید ابتدا به نوار جستجو رفته gpedit.msc را سرچ کنید و مسیر زیر را دنبال کنید :



Local computer Policy> Computer Configuration>Windows Settings > Security > Local Policies > Security OptionsAdministrator accounts Status>Enabled>Ok


برای استفاده از روش آخر که در همه ی ویندوز ها برقرار است استفاده از cmd است که باید ابتدا کلید ترکیبی windows و R را باهم فشار دهید و در پنجره run کلمه cmd را سرچ کرده و اینتر کنید . سپس در صفحه سیاه cmd عبارت net user administrator /active:yes را تایپ کرده اینتر کنید .


برای غیر فعال کردن administrator در ویندوز 10 نیز می توانید از 4 روش اقدام کنید ابتدا روش cmd را شرح می دهم . همانطور که در روش آخر فعال کردن administrator گفتم وارد پنجره cmd شده و عبارت net user administrator /active:no را تایپ کنید و در آخر اینتر را بزنید به همین راحتی !

در روش دوم مانند روش اول فعال کردن administrator در پنجره Computer Management وارد پنجره Administrator شده اما این بار گزینه Account is disabled را انتخاب کنید .

در روش سوم مسیر زیر را دنبال کنید :


Start>Settings>Accounts>Family&Other User>Change Accounts type administrator>Standard User


و در آخرین روش مانند روش سوم فعال کردن administrator وارد gpedit.msc شده و از مسیر زیر administrator را غیر فعال کنید :


Local Computer Configuration>Computer Configuration>Windows Settings > Security > Local Policies > Security Options>Disabled>Ok


در صورتی که نتوانستید فعال سازی administrator در ویندوز 10 را انجام دهید می توانید از سایت هیواتک کمک بگیرید یا به لینک زیر مراجعه کنید :



www.heyvatech.com/web/articles/view/532/فعال-کردن-administrator-در-ویندوز-10.html
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MZoB
نظرتان را بنویسید