تبدیل مختصات جغرافیایی به utm و برعکس utm به Lat و Lon

تبدیل مختصات جغرافیایی به utm و برعکس utm به Lat و Lon
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حسام الدین کریمی
تبدیل مختصات جغرافیایی به utm و برعکس utm به Lat و Lon

داده های برداشت شده توسط دستگاه های GPS و یا یادداشت شده بر روی نقشه ها، بسته به نوع سیستم هماهنگ کننده یا همان Coordinate System آنها می تواند موقعیت های متفاوتی را در هنگام تبدیل این سیستم ها نمایش دهد.

جهت تبدیل فرمت این مختصات ها می توانید از نرم افزاری پرتابل تحت عنوان UTM Conversion استفاده نمایید. در این نرم افزار تبدیل داده ها در مهم ترین سیستم های هماهنگ کننده وجود دارد.

سیستم مختصات جغرافیایی و سیستم تصویر :
از آنجایی که نقشه اصولا مسطح می باشد، بعضی از ساده ترین سیستمهای تصویر بر اساس اشکال هندسی که می توانند بدون کش آمدن و یا تغییر شکل دادن به سطح صاف تبدیل شوند شکل می گیرند که به رویه های توسعه پذیر معروف هستند. بعضی از متداولترین این رویه ها عبارتند از مخروط ها، استوانه ها و سطوح. یک سیستم تصویر به صورت سیستماتیک موقعیت نقاط را از روی سطح کره با استفاده از الگوریتم های ریاضی بر روی یکی از سطوح فوق الذکر تصویر می کند.

اولین مرحله از تصویر کردن از یک سطح به سطحی دیگر در نظر گرفتن یک یا چند نقطه به عنوان نقطه تماس
می باشد. هر نقطه و یا خط تماس، نقطه و یا خط مماسی نامیده می شود به طوری که در سیستم تصاویر صفحه ای (Planar) ) در یک نقطه و در سیستمهای تصویر مخروطی و استوانه ای، در طول یک خط، سطح کره با سطوح تصویر، مماس می شوند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/839o
نظرتان را بنویسید