افراد زیادی در این دنیا هستند که ایدههای خلاقانهای دارند. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها موفق میشوند ایده خود را به یک محصول واقعی تبدیل کنند که مردم واقعاً مایل به خرید آن باشند. بیشتر ایدهها در ابتدا بسیار مبهم هستند، اما شما باید از همان ابتدا هر چیزی را که در ذهن دارید روی کاغذ بیاورید. شما همچنین میتوانید به این فکر کنید که چگونه اختراع خود را به محصول تبدیل کنید و بلافاصله پس از ایده گرفتن آن را به بازار عرضه کنید.
محصول جدید تعیین کننده وضعیت بازار است. اما فرآیند تبدیل ایده به محصول پیچیدگیهایی نیز دارد. اگر یک اختراع جدید اولین در نوع خود باشد، ممکن است با مشکلات پذیرش مواجه شوید. اگر خیلی دیر باشد، ممکن است در بازار رقابتی وجود نداشته باشد. تشخیص زمان مناسب باعث موفقیت محصول شما میشود. توسعه محصول شما نیاز به تحقیق، نمونهسازی و ارزیابی شما دارد؛ بنابراین این کار را به تنهایی انجام ندهید. منابع زیادی برای کمک به شما در مسیرتان وجود دارد.
مهم نیست که ایده شما چقدر خوب باشد، برای تبدیل ایده به محصول سود آور به یک برنامه درست و قابل اجرا نیاز دارید. طرح شما میتواند شامل موارد مختلفی باشد، مانند نحوه محافظت از ایده خود در برابر سرقت، تبدیل ایده به اجرا، نحوه دریافت بودجه برای پروژه خود و برنامه بازاریابی مناسب برای تبلیغ محصول نهایی و غیره.
باید در نظر داشته باشید که باید ایده خود را فقط با قابل اعتمادترین افراد به اشتراک بگذارید. این که ایدههای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، همیشه وسوسه انگیز است؛ اما ممکن اس عواقب نامطلوبی داشته باشد. به عنوان مثال، یک شخص یا یک شرکت با منابع طولی نمیکشد تا ایده شما را بدزدد و آن را از آن خود کند. در واقع، شما باید قبل از انجام هر کار دیگری به هر قیمتی از ایده خود محافظت کنید. در واقع باید ثابت کنید که ایدهای که برای عموم، سرمایه گذاران و مروجین احتمالی تبلیغ میکنید، واقعاً مال شماست. شما باید جزئیات را، هر چند بزرگ یا کوچک، به ویژه در مورد یک ایده اختراعی مستند کنید.