پیش بینی بورس فردا سه شنبه 21 دی

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 21 دی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس سه شنبه 21 دی 1400

 

سارا فلاح کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت : در حال حاضر بازار به صورت هیجانی و احساسی نسبت به مذاکرات و پیش بینی روند آتی دلار واکنش نشان می‌ دهد و اصلاح چند روز گذشته نیز به همین دلیل بود. این در حالی است که بازار باید به دلار نیمایی حساس باشد که فعلا در محدوده 25 هزار تومان قرار دارد.

وی ادامه داد : فعالان بازار اگر به دید بلند مدت به نتیجه مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها نگاه کنند متوجه می‌ شوند که این گشایش اقتصادی به نفع قریب به اتفاق تمام شرکت‌ های بورسی است. بخصوص شرکت های صادرات محور که بیشترین ارزش بازار را تشکیل داده‌اند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ های صادراتی در صنایع مختلف به دلیل تحریم ها مجبور هستنند با تخفیفات بالایی کالای خود را صادر کنند که با برداشته شدن تحریم ها می‌توانند با قیمت های جهانی و بالاتر از قیمت‌ های فعلی فروش داشته باشند.

فلاح افزود : همچنین حجم صادرات شرکت‌ های صادراتی بیشتر می‌شود. مواد اولیه خود را می‌ توانند با قیمت‌ های بهتر و حتی در برخی صنایع مثل دارویی ها با کیفیت بهتر تامین کنند‌ و هزینه های حمل و نقل و مراودات مالی کمتری بپردازند. همچنین اثرات بهبود اقتصاد کلان در بازار سرمایه نمایان خواهد شد. دست دولت بازتر می‌شود و بنابراین کمتر اوراق قرضه عرضه می‌کند و ترس از وضع قوانینی مثل بالاتر رفتن نرخ بهره مالکانه یا افزایش قیمت خوراک پتروشیمی و غیره، که همگی تهدید های برای کلیت بازار هستند کم می‌ شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود : یکی دیگر از دلایل هیجان فروش این روز های بازار، سوگیری زیان گریزی است که به دلیل ادامه دار بودن روند نزولی بازار بعد از مرداد 99 به سوگیری غالب و اصلی درآمده و تقریبا همه فعالین با هر نوع درجه از دانش و تجربه درگیر آن هستند. این سوگیری باعث می‌ شود که معامله‌ گران بصورت منطقی و با دید تحلیلی به بازار نگاه نکنند و ارزنده بودن این روز های بازار از چشم آن‌ ها دور بماند.

فلاح در انتها درباره پیش بینی بورس فردا گفت : با توجه به اصلاح نسبتا شدید چند روز گذشته و همچنین رسیدن نمودار شاخص کل به محدوده حمایت مینور 1340 هزار واحد، برای فردا پیش‌ بینی می‌ کنیم تا حدی فروشنده‌ ها عقب نشینی کنند و روز نسبتا متعادل تر ولی منفی‌ ایی را داشته باشیم. البته حجم معاملات خرد سهام پایین خواهد بود.

 

منبع : نبض بورس

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.

منبع : پیش بینی بورس فردا سه شنبه 21 دی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید