نحوه تغییر گروه آزمایشی کنکور

نحوه تغییر گروه آزمایشی کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آن دسته از دانش آموزانی که علاقه مند هستند در کنکور سراسری در گروه آزمایشی دیگری به جز گروه آزمایشی که در حال تحصیل در آن هستند، ثبت نام کنند، در صورت داشتن شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 می توانند مراحل تغییر رشته کنکور خود را انجام دهند.

 

 

بسیاری از داوطلبان هنگام ثبت نام کنکور می خواهند رشته انتخابی شان در کنکور را از رشته تحصیلی خود جدا کرده و به طور کلی در کنکور گروه آزمایشی دیگری شرکت کنند. حال این سوال پیش می آید که آیا امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور وجود دارد یا خیر؟ شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور چیست؟

در پاسخ باید گفت تحت شرایط خاصی می توان اقدام به تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 کرد. اگر شما هم قصد دارید که در گروه آزمایشی دیگری ثبت نام کرده و کنکور بدهید با ما همراه باشید تا بیشتر با شرایط و نحوه  تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱ آشنا شوید.

 

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱

تعدادی از دانش آموزانی که قصد شرکت در کنکور سراسری دارند، تمایل دارند در گروه آزمایشی دیگری به غیر از گروه آزمایشی در حال تحصیل خودشان، کنکور بدهند. بسیاری از این دانش آموزان تصور می کنند امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 برای دانش آموزان پایه تحصیلی دوازدهم وجود ندارد و این دانش آموزان حتما باید در گروه آزمایشی خودشان ادامه تحصیل دهند. اما خوشبختانه این گونه نیست و می توان تحت شرایط خاصی اقدام به تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱ کرد. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 به شرح زیر می باشد:

 

برای تغییر گروه آزمایشی کنکور نیازی به انجام کار خاصی نیست و فقط شما باید در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور خودتان، گروه آزمایشی مد نظر خود را انتخاب کنید.

 

نیازی به دریافت دیپلم، مدرک پیش دانشگاهی و ... در گروه آزمایشی جدید شما وجود ندارد. کافیست که شما پس از اتمام دوران تحصیل خود در پایه دوازدهم در کنکور سراسری 1401 و در گروه آزمایشی مد نظر خودتان شرکت کنید.

 

برای تغییر گروه آزمایشی کنکور می توان در زمان ثبت نام گروه آزمایشی را تغییر داد. همچنین، می توان در بازه های زمانی که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برای ویرایش ثبت نام کنکور در نظر گرفته شده است مراحل تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 را انجام داد.

 

به طور کلی امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 از همه رشته ها وجود دارد. به طور مثال دانش آموزان می توانند گروه آزمایشی کنکور ریاضی خود را به گروه آزمایشی کنکور تجربی تغییر دهند.

 

داوطلبان کنکور سراسری علاوه بر اینکه امکان شرکت در کنکور گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی و علوم انسانی را دارند، می توانند در کنکور زبان خارجه و هنر نیز شرکت کنند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

تاثیر سوابق تحصیلی در تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱

به طور کلی طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی نقش موثری بر روی تراز داوطلبان کنکور سراسری دارد. به همین منظور داوطلبانی که قصد تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 دارند باید در نظر داشته باشند که سوابق تحصیلی آن ها در تراز کنکور آن ها بسیار موثر است.

 

با توجه به اینکه زمان تغییر گروه آزمایشی داوطلبان از گروه آزمایشی دیگری دیپلم دریافت کردند، این سوال پیش می آید نحوه تغییر رشته کنکور چگونه است ؟ آیا معدل همان دیپلم در کنکور تراز می شود یا خیر؟ بله، با توجه به اینکه امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱ وجود دارد و می توان در زمان های ویرایش اشتباهات ثبت نام کنکور اقدام به تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 کرد، معدل دیپلم همان گروه آزمایشی که فرد در آن فارغ التحصیل شده است در کنکور اعمال می شود.

 

بنابراین، تفاوتی ندارد که شما از کدام گروه آزمایشی کنکور دیپلم دریافت کرده اید! به طور کلی معدل دیپلم شما تاثیر 40 درصد مثبت بر روی کنکور شما خواهد داشت. لذا حتما برای دریافت بهترین نمره ها در زمان دریافت دیپلم دقت داشته باشید و معدل خود را برای دریافت 40 درصد مثبت کنکور بالا ببرید.

 

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد

 

 

 

 

 

محرومیت های تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱

به هر حال کنکور دادن برای همه دانش آموزان امکان پذیر نیست و لازم است که دانش آموزان دختر و پسر دارای شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور باشند تا بتوانند در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کنند. برای تغییر گروه آزمایشی کنکور 1401 هم یک سری محرومیت هایی وجود دارد که در ادامه به محرومیت های کنکور اشاره می کنیم.

 

آن دسته از دانش آموزانی که مشمول خدمت سربازی هستند و در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، می بایست تحت شرایط نظام وظیفه در کنکور سراسری 1401 شرکت کنند. این دسته از دانش آموزان به شرطی که بتوانند در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کنند، می توانند گروه آزمایشی کنکور خود را تغییر دهند.

 

دانش آموزانی که در سال گذشته در گروه آزمایشی دیگری شرکت کردند و در یک دانشگاه دولتی قبول شدند، اما نرفته اند باید از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قوانین پذیرش در سال بعد را مطالعه نمایند. چرا که به تازگی با توجه به رای دیوان عدالت، پذیرفته شدگان روزانه ای که در دانشگاه ثبت نام نکردند دچار محرومیت نمی شوند.

 

دانش آموزانی که موفق به اخذ دیپلم نشده و در امتحان های شهریور ماه سال 1401 نمره قبولی کسب نکردند، مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ نمی باشند و در صورتی که این دانش آموزان در دانشگاهی قبول شوند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.

 

در ادامه بخوانید: مراحل ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه تغییر مجموعه آزمایشی کنکور را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی کنکور سراسری هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط در این حوزه را دریافت نمایید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط تغییر گروه آزمایشی در ثبت نام کنکور سراسری چیست ؟

✔️ داوطلبانی که قصد تغییر گروه آزمایشی کنکور خود را دارند می بایست نوع رشته را در فرم ثبت نام کنکور درج نموده و مطابق اطلاعات متن مقاله برای تکمیل فرم اقدام نمایند.



 

2- ✔️ تاثیر سوابق تحصیلی در تغییر رشته کنکور چقدر است ؟

✔️ معدل دیپلم تاثیری تا حدود 40 درصد بر روی کنکور سراسری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه متن مقاله بپردازید.



 

3- ✔️ آیا با شرکت در کنکور گروه آزمایشی دیگر، از کنکور سال بعد رشته خود محروم می شویم ؟

✔️ خیر، مطابق متن مقاله داوطلبانی که در گروه آزمایشی دیگری شرکت کرده اند، می توانند در سال بعد نیز در کنکور شرکت کنند. برای مطالعه سایر موارد به متن مقاله مراجعه نمایید.

منبع : نحوه تغییر گروه آزمایشی کنکور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wo0R
نظرتان را بنویسید