نحوه دریافت غیرحضوری کد سخا سامانه سخا ورود به سامانه سخا سربازی

نحوه دریافت غیرحضوری کد سخا  سامانه سخا  ورود به سامانه سخا سربازی
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
moshavergroup1
کد سخا چیست ؟ کد سخا را از کجا بگیریم ؟ کد سخا چند رقمی است ؟ نحوه دریافت آن چگونه است ؟ کد سخا کجا نوشته شده است ؟ در این مقاله به یکی از سوالات متداول همراهان مشاور گروپ پیرامون کد سخا پاسخ خواهیم داد. سامانه سخا برای پیگیری مسائل مرتبط به سربازی راه اندازی شده است تا متقاضیان خدمات از سازمان نظام وظیفه بتوانند برخی از اطلاعات و پیگیری های خود را از طریق این سامانه الکترونیک انجام دهند.

متقاضیان برای استفاده از خدمات سامانه سخا باید به پرتال جامع سازمانی به نشانی اینترنتی services.epolice.ir مراجعه نمایند. در ادامه مقاله تمامی توضیحات در رابطه با نحوه دریافت و ورود به سامانه به صورت کامل ارائه داده شده است. هر انچه در رابطه با دریافت کد سخا لازم است بدانید در این مقاله بیان شده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سر فصل ها

کد سخا چیست ؟
services.epolice.ir
کد سخا چه کاربردی دارد ؟
سامانه سخا
کد سخا را از کجا بگیریم ؟
دریافت غیر حضوری کد سخا
دریافت کد سخا از طریق پیامک
کد سخا در برگه سبز
ورود به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه
لیست کد سخا نظام وظیفه
دریافت کد سخا نظام وظیفه
کد سخا نظام وظیفه
سوالات متداول مشمولان

کد سخا چیست ؟

سربازی دورانی است که تمام پسران باید آن را طی کنند و افرادی که مشمول خدمت سربازی می شوند در اولین مرحله باید به پلیس +10 مراجعه و اقدام به ثبت مشخصات خود کنند. اگر فرد مشمول دانشجو بوده باید برگه فراغت از تحصیل خود را با خود به همراه داشته باشد تا آخرین وضعیت تحصیلی او در سیستم ثبت گردد.

پس از خرید دفترچه خدمت سربازی و ثبت مشخصات در سیستم، برگه ای با عنوان برگه سبز خدمت تحویل مشمولان داده می شود که در آن تاریخ اعزام آنها مشخص گردیده است. مسئولین پلیس + 10 یک کد به نام کد سخا که 5 رقم است به مشمولان می دهند تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنند.
services.epolice.ir

مشمولان برای انجام خدماتی مانند تمدید یا تعجیل در خدمت، تاریخ اعزام، محل خدمت، استعلام غیبت خدمت سربازی و … باید به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به نشانی اینترنتی : services.epolice.ir مراجعه نموده و با درج کد ملی و کد سخا (کد 5 رقمی) وراد صفحه شخصی خود شوند.

همه چیز در مورد شرایط و نحوه دریافت بیمه سربازی

کد سخا چه کاربردی دارد ؟

مشمولان پس از دریافت کد مذکور، با مراجعه به پرتال جامع سازمانی به نشانی اینترنتی https://services.epolice.ir و و درج کد سخا و شماره ملی ، می توانند وارد صفحه شخصی خود شده و درخواست خود را ثبت نمایند. از جمله کاربرد های کد سخا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت

مشمولانی که می خواهند تاریخ اعزام خود را تغییر دهند، می توانند در خواست خود را از طریق سامانه سخا services.epolice.ir ثبت کرده و در روز های بعد آن را از طریق همین سامانه پیگیری کنند.

درخواست ارسال مجدد کارت پایان خدمت

مشمولانی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اند در این قسمت می توانند درخواست صدور کارت جدید خود را ثبت نمایند.

در خواست خروج از کشور

مشمولانی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند و قصد دارند به مسافرت های زیارتی و سیاحتی بروند، با ثبت نام در سامانه سخا services.epolice.ir می توانند تمام مراحل را به صورت اینترنتی انجام دهند.

در این سامانه مشمولان می توانند مراحل درخواست تا دریافت گذرنامه را با استفاده از سامانه سخا مشاهده کنند که در تمام مراحل پیامک کوتاه برای آنها ارسال می شود.
سامانه سخا

سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه یا سامانه سخا شامل سامانه پیامکی، سیستم تلفن گویا و سایت می باشد که خدماتی نظیر فرایند اعزام به خدمت، رسیدگی به معافیت ها، نحوه خروج از کشور و معافیت های خارج از کشور، وضعیت مشمولان و وضعیت تعویض کارت پایان خدمت، بررسی امریه و جذب، اطلاع از محل خدمت سربازی را ارائه می کند.

تلفن گویای سامانه سخا به شماره 096480 و شماره سامانه پیامکی 110206010 است.
کد سخا را از کجا بگیریم ؟

مسئولین پلیس + 10 یک کد به نام کد سخا که 5 رقم است به مشمولان می دهند تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنند. بنابراین، کد سخا یک شناسه 5 رقمی می باشد که برای هر فرد به صورت اختصاصی صادر می شود و هر فرد می تواند به همراه شماره ملی برای ورود به سایت نظام وظیفه از آن استفاده کرده و شرایط اعزام، امریه، تعویض کارت و … را مشاهده نماید. کد مذکور برای هر سرباز محل اعزام را به او اعلام می کنند اما به علت برخی از مسایل تا روز قبل از اعزام جای آن کد را نمی گویند.

پس از ثبت اطلاعات تاریخ اعزام تعیین می شود که فرد مشمول از طریق آن باید نسبت به تمدید یا تعجیل آن تارخ اقدام نماید. لازم به ذکر است، این موضوع از طریق پلیس +10 و یا سامانه سخا نظام وظیفه یا سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه قابل انجام است.
دریافت غیر حضوری کد سخا

امکان دریافت کد سخا به صورت اینترنتی (غیر حضوری) برای افراد فراهم شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، که امکان مراجعه حضوری به سازمان نظام وظیفه وجود ندارد، دریافت کد به صورت الکترونیکی لزوم بیشتری پیدا کرده است. دریافت کد سخا جهت ورود به سامانه نظام وظیفه و استفاده از خدمات آن نظیر درخواست خروج از کشور، درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت و … الزامی می باشد.

لازم به ذکر است، جهت ثبت درخواست و دریافت کد در مرحله اول باید به دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس +10) مراجعه نمایید و پس از دریافت کد سخا ، برای پیگیری و درخواست امور مربوط به نظام وظیفه به سامانه سخا به نشانی اینترنتی services.epolice.ir مراجعه نمایید.
دریافت کد سخا از طریق پیامک

سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای خدمات دهی آسان و سریع به مشمولان و کاهش مراجعات حضوری در پی شیوع ویروس کرونا، اقدام به فعالسازی سامانه پیامک به شماره 110206010 نموده است که در دو سرویس ارائه خدمات می نماید.

سرویس اول: اطلاع رسانی اعلام بررسی و اقدامات انجام شده درخواستهای مشمولان توسط حوزه های وظیفه عمومی مانند : تاریخ برررسی پرونده ، تایید ،ارسال به شورا ، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام ، عودت ، صدور کارت ، تحویل به پست و غیره

سرویس دوم: استعلام مشمولان از آخرین وضعیت درخواست خود با ارسال کد ملی و رمز سخا که فقط کافیست علامت ؟ را به شماره 110206010 پیامک نموده سپس در صورت :

دریافت آخرین وضعیت مشمولین: عدد1 ،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده: عدد2،کد سخا،کدملی
اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت: عدد3،کد سخا،کدملی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qzrD
نظرتان را بنویسید