نقطه آبی کمرنگ (زمین)

نقطه آبی کمرنگ (زمین)
ذخیره سازی
3
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
را لطف الله زاده
تقریبا؛ 6سالم بود که مادرم یک سوال از من کرد به نظرت زمین گرده؟ یا صاف؟ منم با طرز فکر کودکانه گفتم صاف! مادرم گفت نه گرده گفتم مگه میشه؟ اگر گرد هست چرا من زمین نمیخورم میتونم راحت بدوم حتی انقدر بزرگه که خسته میشم!!!

کاش اون روز برگرده چه زود بزرگ شدیم و چه زود از خیلی چیزها که نمیدونستیم اطلاع پیدا کردیم بزرگتر شدم با کمک تلسکوپی که برای من خریدن به عنوان کادوی تولد توانستم ماه و ستاره هارو مشاهده کنم اون زمان تازه توانستم درک کنم که بله ممکنه زمین مانند ماه گرد باشه ولی انقدر بزرگ هستش که من میتونم تا چندین روز قدم بزنم و اصلا؛ متوجه نشوم گرد هست و حتی بزرگتر شدم فهمیدم نه خیر غیر از زمین و ماه سیاره های دیگر نیز وجود دارند که آنها نیز گرد هستند و این روند ادامه یافت تا بدنبال کشف موجودات دیگر بودم و متوجه شدم تو این ضمینه من تنها نیستم بلکه دانشمندان ناسا و سایر دانشمندان نیز به دنبال کشف موجودات فضایی هستند و آن لحظه باعث جرقه خوردن علاقه من به نجوم و فیزیک شد!

نور آبی


نقطه آبی کمرنگ (زمین)

و همینطور بزرگ و بزرگ تر شدم تا امروز که 27 سالم شده و به فکر فرورفتم که چه دل ها به راحتی میشکنیم و چه کارهایی که نباید انجام بدهیم انجام میدهیم و چه غرور بی جایی که داریم درصورتی که ما در این نقطه آبی کمرنگ در حد نوک سوزن نیز نیستیم و به این نتیجه رسیدم نه ما ممکنه برای چیز دیگه ای ساخته شدیم نمیتونیم انقدر بی رحم و دل سنگ باشیم حتما؛ ما باید تکامل پیدا کرده و به سیاره های دیگه سفر نماییم و دنیای اطراف را کشف نماییم.

بیگ بنگ
بیگ بنگ

کشفیات من ادامه یافت و با همان طرز فکر کودکانه گفتم اصلا؛ زمین چجوری ساخته شده؟ که با نظریه بیگ بنگ آشنا شدم درباره این نظریه مفصل در سایت توضیح دادم به انفجار بزرگ بیگ بنگ میگویند که عامل پیدایش زمین و کل دنیای اطراف هستش و با کمک نور قرمز که در آسمان می باشد که به ستاره های قرمز معروف می باشند توانستم مطمعن شوم دنیا از بیگ بنگ ساخته شده است زیرا همانطور که میدانید نور قرمز درفضا به معنی دور شدن جسم از شما می باشد!

گذشت و گذشت تا به امروز که با ویدیو زیر آشنا شدم درباره نقطه آبی کمرنگ در فضا می باشد که برای اولین بار از زمین فیلم برداری شده است پیشنهاد میکنم حتما؛ از ویدیو زیر دیدن فرمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AG39
نظرتان را بنویسید