ارائه انواع خدمات گچبری ساختمان با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب گچبری هنر برتر

ارائه انواع خدمات گچبری ساختمان با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب  گچبری هنر برتر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
seoupdate
گچبری سنتی و دستی با مجموعه هنر برتر
یکی از پدیده های هنری و تزئینی در معماری بی رقیب ایرانی ، هنر گچبری است که از زمان های قدیم در کاخ ها و مکان های مهم و مجلل استفاده میشد و میتوان این هنر را در مکان های تاریخی مشاهده کرد.

میتوان گفت گچبری سنتی از معدود هنر هایی است که از زمان های قدیم وجود داشته و هنوز هم در مکان ها و ساختمان ها و خانه های زیادی استفاده میشود و طرفداران زیادی دارد.

روش سنتی همان چیزی است که از خانه های قدیمی به یاد داریم . طرح هایی پر از جزئیات ظریف ،سقف ها ی شلوغ و استفاده از رنگ سبک سنتی گچ بری خصوصا در ایران ،معمولا تداعی کننده باغ ها و بهشت بوده است.

گچبری سنتی دارای طرح و مدل های عتیقه است که نمیتواند مورد علاقه عموم افراد باشد و طرفداران و علاقه مندان بخصوصی دارد که از امروزه هم از گچبری سنتی برای منزل خود استفاده میکنند.

همچنین سبک گچبری سنتی قدیمی در ایران تداعی کننده باغ و بهشت بوده است و به همین علت علاوه بر طرح های شلوغ و ظریف از رنگ های متنوع هم در اجرا استفاده میشد.

قبل از اجرا باید دقت کافی در خصوص طراحی و نمونه گچبری و همچنین نسبت به موقعیت و سازه آن داشته باشیم و با محاسبه ی زیرکار، گچ بری دلخواه و مناسب را بر روی کناف اجرا نمائیم.

گچبری دستی هم جزئی از هنر گچبری است که با دستان هنرمندانه و خلاقانه یک گچبر حرفه ای و زبده طبق سلیقه و نظر مشتریان اجرا میشود که حتما برای اجرا گچبری دستی باید از بهترین مجموعه گچبری و گچکاران استفاده کنید.

لازم به ذکر است که گچبری دستی از زیباترین و مجلل ترین شیوه های کار با گچ در زیبا سازی ساختمان های مسکونی و تجاری میباشد.

برخی سبک های گچبری سنتی عبارتند از :
گچبری معرق : این روش مانند کاشی کاری معرق است .برای این کار ابتدا ملات گچ رنگی را به شکل دلخواه می بریدند و قطعات بریده شده را مانند پازل کنار هم می چیدند سپس ملات گچ سفید را پشت آن می ریختند تا زمینه کار یک دست شود .
گچ بری لایه ای : این روش را میتوان حالت پیشرفته تر از سبک معرق دانست در این روش چند لایه گچ استفاده می کنند که هرکدام رنگ متفاوتی دارد .پس از کشیدن لایه های گچ رنگی ،با ابزار گچبری طرح های مورد نظر را در آورده و اجرا می کردند.
گچبری کلوخی : نمونه های این مدل را از گچبری را می توانید در کاخ ها عمارت ها های دوره ناصرالدین شاه ببینید.این نوع گچبری با نفوذ فرهنگ غربی در ایران وارد معماری ایرانی شد.
گچبری هشته یا برهشته : این مدل گچبری به آن چه عموم مردم می شناسند نزدیک تر است .واژه برهشته همان برجسته است و نشان می دهد در این سبک خطوط و طرح ها ی گچبری به صورت برجسته تر از دیوارها اجرا می شوند.

منبع : گچبری هنر برتر
برچسب ها
لینک مرجع https://honarebartar.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vP6r
نظرتان را بنویسید