بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری
کنکور دکتری یک مطالعه منسجم و پویا را می طلبد. شما داوطلبان باید بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری را انتخاب نمایید تا : سرعت مطالعه شما را بالا ببرد _ یادگیری تان افزایش دهد _ زمان مطالعه مفیدتان را کاهش دهد تا زودتر منابع آزمون دکتری به پایان برسد و زمان بیشتری برای مرور کردن و تمرین تست زدن بدست آورید. مطالعه باید جوری باشد که مباحث در حافظه بلند مدت شما ثبت شوند و به یاد آوری آنها برایتان آسان تر شود.

روش های درس خواندن آزمون دکتری که بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری می باشد را به شما ارائه می دهیم :


نکته اول مطالعه کنکور دکتری
کاغذ و قلم باید در مدت زمان مطالعه یار همیشگی شما باشد. زمانی که سرفصل های آزمون دکتری 97 را مطالعه می کنید، از نوشتن و یادداشت برداری غافل نشوید که روشی بسیار غلط و ناکارآمد است و به شما خسارت زیادی وارد می کند. زمانی که منابع آزمون دکتری 97 را مطالعه می کنید، حتما نکات مهم را یادداشت برداری کنید. تا هم بهتر در ذهنتان بماند و هم د ر مراحل بعدی موجب افزایش سرعت مطالعه شما گردد. زیرا برای مرور می توانید تنها به آنها تکیه کنید و از خواندن مطلب اضافه رها شوید.


نکته دوم برای مطالعه برای کنکور دکتری
زیر نکات مهم خط بکشید. برای این منظور می بایست ابتدا مبحث مورد نظر را کامل و دقیق و مو به مو مطالعه نمایید و پس از فهم کامل مطلب، برگردید و زیر نکات مهم خط بکشید.

مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل جهت ارائه برنامه ریزی کنکور دکتری جهت موفقیت در کنکور دکتری آماده ارائه خدمات سطح بالا و کارآمد می باشد. کافیست از هر نقطه از ایران از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید تا مشاوران زبده ما که از کارشناسان مطرح کشور می باشند به یاری شما بشتابند.
9099072952 تماس از سراسر کشور و 9092305587 (تماس از استان تهران)
تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 1 شب


نکته سوم برای مطالعه برای کنکور دکتری
یکی دیگر از روش های مفید مطالعه کنکور دکتری این است که طبق معمول مبحث انتخابی خود را بطور کامل مطالعه نموده و سپس در حاشیه های کتاب چکیده ای از برداشت و فهم خود را از موضوع مورد نظر بنویسید.


نکته چهارم بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری با خلاصه نویسی
روش دیگر خلاصه نویسی می باشد که این روش نیز به نوبه خود مفید است. طبق روش های بالا، بعد از مطالعه کامل مطلب مورد نظر، خلاصه ای از نکات مهم مطلب را در جایی خلاصه نویسی کنید.


نکته پنجم مطالعه برای کنکور دکتری
یک روش مناسب و مفید برای مطالعه یادداشت نکات مهم مطلب، بصورت کلمات کلیدی است. موضوعات مهم را در کلمات کلیدی خلاصه می کنید و در جایی یادداشت می نمایید. زمان مرور مطالب، با نگاه کردن به این کلمات کلیدی کل مطلب به شما یادآوری می شود.


نکته ششم برای مطالعه برای کنکور دکتری
روش دیگری که از روش های بالا کاملتر و پربازده تر است، یادداشت کردن مطالب مهم و نکات کلیدی مبحث مورد نظر به زبان ساده خودتان است. سپس این یادداشت های مفید را به گونه ای منظم و دقیق می بایست سازمان دهی کنید تا در زمان مرور کردن، تنها به همین یادداشت ها مراجعه و به منابع مورد نظر کاری نداشته باشید.


بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری زبان
تسلط در زبان از مهمترین اصول در کنکور دکتری می باشد. در صورتی که پایه زبان شما زیاد قوی نیست، پیشنهاد ما این است که حتما هر روز زبان را مطالعه نمایید و روزانه وقت مشخصی را برایش اختصاص دهید. زبان را به دو بخش لغت و گرامر تقسیم کنید و مثلا روزانه بصورت حداقلی، یک ساعت را به مطالعه لغت و یک ساعت را نیز به گرامی اختصاص دهید. برای یادگیری لغت جعبه لایتنر را به شما پیشنهاد می کنیم که بهترین روش حفظ کردن لغات انگلیسی است.

کتاب پانصد و چهار واژه را در صورتی که در آن تسلط کافی ندارید، ابتدا فشرده مطالعه نمایید. برای یادگیری گرامر نیز پیشنهاد من به شما کتاب های in use می باشد. البته این کتاب ها برای داوطلبانی که پایه قوی دارند، مناسب است. اشخاصی که پایه زبانشان قوی نیست، می بایست دنبال کتاب هایی باشند که گرامشان به زبان فارسی است. برای تمرین تست زبان از تست های کنکور دکتری سال های قبل، تست های آزمون های زبان سنجش و دانشگاه تهران استفاده کنید.


حرف آخر :
لازم به ذکر است موفقیت در کنکور دکتری تنها به آزمون ختم نمی شود. آزمون بخش آسان ماجراست. اما رتبه خوب در آزمون موجب می شود در انتخاب دانشگاه مناسب تاثیر مثبت داشته باشد و 30 درصد هم تاثیر خواهد گذاشت و نگاه اساتید را نیز به شما جلب می کند.
مهمترین بخش قبولی دکتری همان مصاحبه دکتری است و باید زمانی را برای جمع آوری رزومه پژوهشی اختصاص دهید.

منبع : بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Wy8o
نظرتان را بنویسید