ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه رازی 1400 - 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه رازی از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1400 - 1401 دانشجو می پذیرد . دانشگاه رازی به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد دانشگاه ها از بین دانشجویان پانزده درصد برتر مقطع کارشناسی از دانشگاه رازی و پانزده درصد برتر از بین دانشجویان سایر دانشگاه های دولتی که تا پایان نیمسال ششم حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می نماید .

شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس مصوبۀ شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی


دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می‌توانند جهت استفاده از مزایای این آیین‌نامه درخواست خود را به این دانشگاه ارائه نمایند ((افراد مشمول هر یک از شرایط ذیل صرفاً می‌توانند برای سال و دورۀ تحصیلی بلافاصلۀ بعدی خود از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.))


رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحلۀ نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور برای ورود به همان رشته برگزیده (با ارائۀ معرفی‌نامه از دبیرخانۀ المپیاد)


دانشجویان نمونۀ کشوری با معرفی معاونت دانشجویی وزارت علوم


رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره‌های بین‌المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی در رشتۀ مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه‌ای که در آن برگزیده شده‌اند (با ارائۀ معرفی‌نامه از دبیرخانۀ المپیاد)


رتبۀ اول کشوری جشنواره دانشجویان مبتکر و نوآور بسیجی شاهد و ایثارگر


دانشجویان ممتاز (پانزده درصد برتر) دورۀ کارشناسی پیوسته که تا پایان نیمسال ششم حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند.


زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه رازی تا 30 دی ماه و صرفا از طریق سامانه گلستان ادامه دارد.


تبصرۀ 1: متقاضیان ورودی بهمن 1395 به شرط دانش‌آموختگی در 8 نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.


تبصرۀ 2: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه رازی (25 درصد برتر( با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارابودن سایر شرایط، بررسی می‌شود.


تبصرۀ 3: پذیرش دانشجویان ممتاز این آیین‌نامه، به صورت رایگان است و دانشجویانی که بعد از پذیرش نهایی اقدام به انصراف از تحصیل نمایند، ملزم به پرداخت هزینه‌های آموزش رایگان خواهند بود.


تبصرۀ 4: لازم به ذکر است پذیرش بدون آزمون از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های غیر دولتی، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس (خودگردان) به عمل نمی‌آید.


متقاضی باید حداکثر تا 31/06/1400 و طی هشت نیمسال دانش‌ آموخته شود.



منبع : ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه رازی 1400 - 1401


1- ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه رازی تا چه تاریخی ادامه دارد ؟

مطابق متن مقاله، داوطلبان استعداد درخشان ارشد دانشگاه رازی تا 30 دی ماه فرصت ثبت نام دارند.



2- لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه رازی چیست ؟

رشته های دارای ظرفیت ارشد بدون کنکور دانشگاه رازی در متن فراخوان موجود در مقاله ذکر شده است.



3- شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه رازی چیست ؟

دانشجو باید حداکثر در 8 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشد تا امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه رازی فراهم گردد. سایر شرایط در متن مقاله موجود است.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2KQW
نظرتان را بنویسید