پرده بکارت دو تکه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
همواره پرده بکارت برای دختران یک موضوع چالش برانگیز بوده است. با توجه به وجود تنوع در پرده بکارت که شامل دو تکه، حلقوی، استخوانی و غیره می شود، برای هر دختری جذابیت دارد که بداند که پرده بکارتش از چه نوعی است و چه ویژگی هایی دارد.

در این مقاله یک نوع از پرده بکارت که پرده دوتکه نامیده می شود مورد بررسی قرار گرفته و تمامی ویژگی های مرتبط با آن مطرح شده است تا دخترانی که پرده بکارت دو تکه دارند با مطالعه این مقاله، پاسخ سوال هایشان را دریافت کنند.



پرده بکارت دو تکه چیست
پرده بکارت یک بافت یا غشای نازک از جنس پوست است که ورودی مهبل زنان را به طور ناقص می پوشاند. نام علمی و لاتین پرده بکارت، هایمن (Hymen) بوده که برگرفته از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان باستان است.

یونانیان باستان از این واژه برای نامیدن تمامی پرده هایی که در بدن انسان قرار دارد از جمله پرده پریکاد (Pericard) که قلب را احاطه کرده است استفاده می کردند، اما به مرور زمان کاربرد این نام تنها به پرده بکارت محدود شد.

با وجود این که تصور عموم مردم این است که پرده بکارت در داخل واژن قرار گرفته اما این یک باور اشتباه است. در واقع پرده بکارت در ورودی دهانه واژن قرار دارد و به سادگی قابل رویت است. به همین دلیل حتی دخول های خیلی سطحی می تواند به پرده آسیب زده و باعث پارگی آن شود.

از نظر بیولوژیکی هنوز هدف پرده بکارت کاملا مشخص نیست اما برخی از محققین و پزشکان آن را عاملی برای جلوگیری از میکروب و آلودگی هایی می دانند که از راه واژن اتفاق می افتند و معتقدند که وجود پرده بکارت از عفونت در طول دوره بلوغ جلوگیری می کند.

اما در برخی فرهنگ ها مانند ایران، اعتقاد بر این است که وجود پرده بکارت مانع از برقراری رابطه جنسی نامتعارف در زنان شده و باعث می شود که زنان به دنبال یک تعهد عاطفی و عمیق با یک شریک زندگی باشند.

حتما بخوانید: رابطه جنسی قبل از ازدواج
پرده بکارت انواع متعددی دارد که در برخی از موارد شناخت و آگاهی داشتن در خصوص آن‌ها قبل از برقراری اولین رابطه جنسی کاملا ضروری و الزامی است. یکی از انواع پرده بکارت، پرده دو تکه است که با نام های پرده بکارت تیغه ای و یا دو سوراخی نیز شناخته می شود.

افرادی که پرده بکارت دو تکه دارند یک بافت اضافی به شکل تیغه در میان واژنشان قرار دارد که قسمت بالا و پایین واژن را به یکدیگر وصل کرده و باعث ایجاد دو سوراخ در ورودی واژن می شود. این نوع پرده بکارت بسیار نادر بوده و از هر 1000 زن یک نفر دارای پرده بکارت دو تکه است.











نحوه پریود در پرده بکارت دو تکه
معمولا افرادی که پرده بکارت دو تکه دارند تا زمان قاعدگی یا برقراری رابطه جنسی متوجه نمی شوند که دارای یک پرده تیغه ای هستند. مشکل این افراد زمانی شروع می شود که در زمان قاعدگی شان، خونریزی زیادی از دو سوراخ به وجود آمده در دهانه واژنشان دارند و این خونریزی با درد بسیاری همراه است.

علاوه بر این زنانی که پرده دو تکه دارند، در استفاده از تامپون (ابزار استوانه ای شکل پنبه ای که در هنگام قاعدگی در داخل واژن زن قرار گرفته و از نشت خون به بیرون جلوگیری می کند) با مشکل مواجه می شوند. به این صورت که هنگام قرار دادن تامپون، متوجه می شوند که دهانه رحمشان مسدود شده است و نمی توانند از تامپون استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: علت خونریزی زیاد در پریود


رابطه جنسی و پاره شدن پرده بکارت دو تکه
یکی دیگر از مشکلاتی که زنان با پرده دو تکه دارند، هنگام برقراری اولین رابطه جنسی است. این افراد در هنگام سکس با شریک جنسی شان درد زیادی را تجربه خواهند کرد و در صورتی که این تیغه در هنگام رابطه جنسی و دخول، پاره شود، خونریزی زیادی در پی خواهد داشت.

اما زنانی که تیغه وسط پرده بکارتشان ضخیم تر است، مشکل بیشتری خواهند داشت و برای پاره شدن و برداشتن تیغه نیاز به جراحی دارند. در جراحی پرده بکارت دو تکه ای، بافت اضافه بین دو سوراخ بریده می شود تا سوراخ بزرگتر شود. جراحی این نوع پرده بکارت حدود 15 دقیقه طول میکشد و درد زیادی ندارد.

 کلام آخر

یکی از انواع پرده های بکارت در دختران که به شکل خیلی نادر وجود دارد، پرده بکارت دو تکه، تیغه ای یا دو سوراخی است. همانطور که از نام این پرده مشخص است، یک بافت از جنس پوست در وسط واژن زن قرار گرفته و ظاهر بیرونی آن شبیه به دو سوراخی که در کنار هم قرار گرفته اند، می شود. 

این نوع پرده بکارت به دلیل مشکلاتی که در دوره قاعدگی و در حین رابطه جنسی به وجود می آورد، باید تحت عمل جراحی قرار گرفته و برداشته شود. عمل جراحی پرده بکارت تیغه ای، عملی کم زمان و نسبتا بدون درد است.

در ادامه بخوانید: رابطه زناشویی مناسب





سوالات متداول


1- پرده بکارت دو تکه چیست؟
پرده بکارت دو تکه یا تیغه ای نوعی پرده بکارت است که توسط یک بافت از جنس پوست به دو بخش تقسیم شده است و در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




2- قاعدگی در افرادی که پرده بکارتشان دو تکه است، به چه صورت است؟
قاعدگی افرادی که پرده بکارت دو تکه دارند، بسیار سنگین و همراه با درد زیاد است که دلیل این امر در مقاله بیان شده است.




3- رابطه جنسی و پارگی پرده بکارت، در افرادی که پرده بکارت دو تکه دارند، به چه صورت است؟
رابطه جنسی در این افراد همراه با درد و خونریزی زیاد اتفاق می افتد، به همین منظور باید عمل جراحی انجام دهند و توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله عنوان شده است.

منبع : پرده بکارت دو تکه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J332
نظرتان را بنویسید