طراحی سایت حرفه ای

 طراحی سایت حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

یک وب سایت نمی تواند برای موفقیت فقط بر محتوای خیره کننده و جذاب تکیه کند. بلکه نیاز به یک سبک منحصر به فرد دارد که در نگاه اول به راحتی قابل درک باشد و در عین حال بر عملکرد و رضایت عملی وب سایت تأثیر بگذارد.

حتماً این جمله معروف “زیبایی در چشم بیننده است” را شنیده اید. درست است که هر فردی ممکن است به سبک متفاوتی تمایل داشته باشد. اما این بدان معنا نیست که شما در طراحی وب سایت حرفه ای نباید از چند قانون مهم در طراحی ظاهر وب سایت خود پیروی کنید.

در زیر 5 نکته مهم وجود دارد تا مطمئن شوید در مسیر درستی حرکت می کنید و مشتریان را دور نمی کنید:

1. صفحه اصلی سایت خود را ساده و بدون شلوغی نگه دارید.

ما به ندرت هر کلمه ای را در یک وب سایت می خوانیم. صفحات را مرور می کنیم و به جملات و کلمات کلیدی توجه می کنیم.

در مورد این نوع رفتار بهتر است به احساسات توجه کنید نه اینکه کلمات را بخوانید. هرچه افراد کمتری مجبور به خواندن یا کلیک بر روی وب سایت شما باشند، بهتر می توانند آنچه را که در مقابل خود می بینند پردازش کرده و قدردانی کنند.

با انجام این کار، فرصتی برای مخاطب فراهم می شود تا ببیند شما چه انتظاری دارید. البته باید از متن و عبارات اصلی استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که آنها را به پاراگراف های قابل خواندن تر با عناوین بزرگتر تقسیم کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم در طراحی سایت حرفه ای از عکس ها و آیکون های مختلف به عنوان راه های ارتباطی جایگزین استفاده کنید.

2. محتوای وب سایت باید به راحتی قابل خواندن باشد.

خوانایی به این اشاره دارد که کاربران چگونه می توانند کلمات، جملات و عبارات را به راحتی بخوانند و بفهمند. وقتی خوانایی سایت شما بالا باشد، کاربران می توانند کاملاً از سایت شما قدردانی کنند و بدون هیچ مشکلی محتوا را درک کنند.

افزایش خوانایی یک وب سایت نسبتا آسان است. این قوانین را دنبال کنید:

کنتراست: باید کنتراست کافی بین متن و پس زمینه وجود داشته باشد. احتمالاً رنگ هایی را انتخاب کرده اید که بخشی از هویت تجاری شما هستند و می خواهید آنها را در وب سایت خود به نمایش بگذارید. آزادانه با رنگ بازی کنید، اما خوانایی را فدای خلاقیت نکنید.

آنچه را که نمی توان دید، نمی توان خواند: وب سایت های اولیه فونت های کوچکی داشتند. اما با گذشت زمان، مردم متوجه شدند که خواندن فونت‌هایی با اندازه (12pt) به صورت آنلاین دشوار است.

وقتی صفحه نمایش 24 اینچ از صورت شخصی فاصله دارد، اکثر مردم برای خواندن فونت های کوچکتر مشکل دارند. یک حساب سرانگشتی از Internet Content Checker به شما می آموزد که باید متن خود را حداقل با فونت (16pt) نمایش دهید.

این یک شروع عالی است. اما به یاد داشته باشید که اندازه فونت در نهایت به نوع فونتی که استفاده می کنید بستگی دارد.

سریف یا سانس سریف؟ شاید خانواده خود را انتخاب نکرده باشید، اما انتخاب نوع خانواده فونتی که استفاده می کنید بسیار مهم است.

فونت‌های Serif به آن دسته از فونت‌هایی گفته می‌شود که در آن خطوط تیز در اطراف حروف ظاهر می‌شود، برای مثال Times New Roman از خانواده فونت‌های Serif است. اما Sans Serif در اصل به معنای sans serif است. این فونت ها بهترین گزینه برای متون آنلاین هستند.

نکته: می دانیم که فونت های نوشتن (آنهایی که شبیه دست خط هستند) با تمام پیچ و خم هایشان بسیار جذاب هستند، اما لطفاً به چشمان مخاطبان خود هم فکر کنید، به آنها استراحت دهید!

در واقع فونت ها بسیار زیاد است: یکی از قوانین طراحی وب سایت حرفه ای این است: بیش از سه نوع فونت در وب سایت خود استفاده نکنید. در برخی از پروژه ها، ممکن است نیاز به ترکیب تعداد زیادی فونت داشته باشید، اما اگر سعی کنید از چندین فونت استفاده کنید، نتیجه باید بسیار هماهنگ و منظم باشد، نه آشفته و شلوغ.

3. مطمئن شوید که وب سایت شما به راحتی در دسترس است.

شاید شکستن قالب یکی از سبک های طراحی سایت شما باشد، اما دسترسی به وب سایت جایی برای سبک های هنری جدید باقی نمی گذارد. هنگام مشاهده محتوای خود، مخاطبان خود را گیج نکنید.

یک سایت با دسترسی خوب و طبقه بندی مناسب به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای شما را برچسب یا فهرست کنند و رضایت مخاطبان را افزایش می دهد.

ایجاد منوهای عمودی: اگر سایت شما جزو آن دسته از سایت‌هایی است که فهرست‌های طولانی دارد، سعی کنید از منوهای لنگر استفاده کنید. مخاطب می تواند با یک کلیک به بالای صفحه برگردد یا به پایین یا مستقیماً به هر قسمت دیگر از سایت برود.

روی فوتر خود کار کنید: فوتر شما احتمالا آخرین چیزی است که در سایت شما دیده می شود. پس حتما تمامی لینک های مهم را در این قسمت قرار دهید.

این می‌تواند شامل یک نسخه کوتاه‌تر از منوی شما باشد یا شامل نمادهای اجتماعی و سایر پیوندهای مهم (دستور العمل/راه‌اندازی/تماس/بلاگ) باشد که ممکن است مخاطب شما به آن نیاز داشته باشد.

محتوای مهم خود را در بالای صفحه بنویسید: این واقعاً نکته مهمی برای دسترسی به سایت نیست، اما همچنان مهم است.

به یاد داشته باشید که مخاطبان شما باید بتوانند موضوع سایت شما را بدون نیاز به پیمایش در صفحه درک کنند.

4. وب سایت را برای تلفن های همراه تطبیق دهید.

ما در شهری پویا زندگی می کنیم و این سوال به ذهن خطور می کند: وقتی مخاطبان من از طریق دستگاه تلفن همراه به سایت من دسترسی پیدا کنند چه چیزی را خواهند دید؟ هرگز نترس!

تیم طراحی سایت محمد جانبلاغی یک نسخه سازگار با موبایل از سایت شما ارائه می دهد تا بتوانید با دنیای تلفن های همراه سازگار شوید.

خود را به جای کاربر بگذارید و هر صفحه، کلید و لینک را حتما تست کنید.

سایت محمد جانبلاغی یک آژانس طراحی وب با خدمات طراحی سایت کامل است.

سایت محمد جانبلاغی دارای یک تیم کامل از طراحان وب با تجربه است که تمام حرفه خود را صرف انواع طراحی وب سایت, طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت وکالت , طراحی سایت پوشاک , طراحی سایت پزشکی , طراحی سایت املاک , طراحی سایت خبری  , طراحی سایت کودکان , طراحی سایت موزیک , طراحی سایت نمایشگاهی , طراحی سایت هنری و… کرده اند.

عملکرد فوق العاده و استثنایی آنها با مشتریان باعث شده است که هر کسب و کاری که برای طراحی وب سایت جدید به ما مراجعه می کند به نتایج درخشانی دست یابد. اکنون به شما هم کمک می کنیم تا به چنین نتایجی دست یابید.

برای ایجاد یک وب سایت خاص و عالی برای کسب و کار خود با ما تماس بگیرید.

منبع: طراحی سایت حرفه ای

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rQjW
مطلب بعدی
دنس گوگل
نظرتان را بنویسید