بارم بندی امتحان نهایی دوازدهم تجربی

بارم بندی امتحان نهایی دوازدهم تجربی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

بارم بندی امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱  ارزش و اهمیت هر درس، مبحث ها و فصل های هر درس رو برای دانش آموزا مشخص می کنه. دانش آموزای تجربی با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم 1400 می تونن زمان مناسبی رو برای مطالعه هر درس اختصاص بدن.

 

 

با نزدیک شدن به فصل امتحانات نهایی دانش آموزا باید کم کم برنامه ریزی خودشون رو برای خوندن هر درس مشخص کنن. این برنامه ریزی معمولا برای کسایی که از اول سال مطالعه منظم داشتن و با مباحث هر فصل آشنایی دارن راحت تر هستش و برای دانش آموزای شب امتحانی کار سختیه و نمی دونن باید از کجا شروع کنن و برای کدوم مبحث بیشتر وقت بذارن.

اما همیشه استرس امتحانات نهایی با همه دانش آموزای تجربی هست و همین موضوع اونا رو پیگیر اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ می کنه. دانش آموزا با دونستن بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم برای هر درسشون، با اهمیت مباحث و فصل های مختلفش آشنا میشن و موفقیتشون در این امتحانات بیشتر میشه. در نتیجه نمره بهتری هم کسب می کنن. 

پس اگه شما هم می خواین با بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم رشته تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ آشنا باشین تا برنامه ریزیتون برای مطالعه هر درس دقیق تر باشه تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

اکثر امتحانات سال دوازدهم رشته تجربی (دین و زندگی 3، فارسی 3، علوم اجتماعی ( هویت اجتماعی ) 3، عربی، زبان قرآن 3، زبان انگلیسی 3، سلامت و بهداشت 3، زیست شناسی 3، شیمی 3، ریاضی 3 و فیزیک 3) به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار میشه.

 

از اونجایی که نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از امتحانای مدرسه متفاوته  برای همین دانش آموزای رشته تجربی با دونستن بارم بندی و برنامه امتحانات نهایی دوازدهم ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱​ می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن. در ادامه بارم بندی دروس عمومی و اختصاصی دوازدهم تجربی 1400 - 1401 رو گفتیم.

 

  • بارم بندی دروس عمومی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی 1400 :

 بارم بندی درس فارسی 3 دوازدهم تجربی :

 

 
بارم بندی درس فارسی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
ردیف قلمروها موضوع ها نمره 
1زبانی 7 نمره معنی واژه  1.5
املای واژه  1.5
دستور 4
2ادبی 5 نمره آرایه های ادبی 2.5
تاریخ ادبیات1
حفظ شعر 1.5
3فکری 8 نمره درک مطلب 4
معنی و مفهوم نثر 2
معنی و مفهوم نظم 2
جمع 20
 
 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش مطالعه ادبیات چه برای امتحانات نهایی و چه کنکور، می توانید مقاله زیر رو مطالعه کنین.

بیشتر بخوانید: روش مطالعه ادبیات کنکور

 بارم بندی درس نگارش 3 دوازدهم تجربی :​

 

 
بارم بندی درس نگارش 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
ردیف موضوع  سنجه های ارزشیابی نمره 
1بازشناسی توانایی بازشناسی آموزه های درس 2
2تولید متن خوش آغازی (جذابیت و گیرایی، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته ) 1
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ( بیان ساده و صمیمی- بیان احساس  متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و نگاه نو) 9
خوش فرجامی( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز بودن ) 1
رعایت نشانه های نگارشی 1
املای واژگان ( نداشتن غلط املایی ) 2
3سازه های نوشتاری مثل نویسی/ حکایت نگاری/ شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعر - پروراندن موضوع - رعایت املا و نشانه های نگارشی ) 3
رعایت املا و نشانه های نگارشی1
جمع 20
 
 

 

 بارم بندی درس عربی، زبان قرآن 3 نوبت اول دوازدهم تجربی :

 

نوبت اول (از درس اول و دوم )  
مهارت های زبانی  موضوع  نمره  جمع 
الف : مهارت واژه شناسینوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی ؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( زیر کلمات خط کشیده میشود . )  1 2 نـمره  
مترادف و متضاد ( دو جفت کلمه کنار هم نهاده میشود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف آنها را مشخص میکند./ یا شش کلمه پراکنده داده میشود که چهار تای آنها متضاد هستند./ میتوان این سؤال را در دل متن درک مطلب طراحی کرد. متضاد یا مترادف دو کلمه را در متن خواست و نمرة درک مطلب ، نیم نمره افزایش یابد.)    0.5
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه  یا نوشتن مفرد یا جمع اسم (در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم ) یا انتخاب گزینه مناسب برای جای خالی یک جمله        0.5
ب : مهارت ترجمه به فارسیترجمه جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»   4.59 نـمره
ترجمه درست یک جمله دارای لای نفی جنس . (ترجمه لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است .)  0.5
ترجمه درست دو جمله دارای حروف مشبهه بالفعل ؛ یکی از دو جمله از «لیت » است .  1.5
ترجمه درست یک یا دو جمله دارای قید حالت (حال ) در دو شکل آن 1
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی (دو جمله )  0.5
تکمیل ترجمه ناقص از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا» (چهار جای خالی)  1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد  ترجمه دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی، ماضی استمراری، ماضی بعید، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه ، معادل های عربی مضارع التزامی و اسلوب شرط داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده میشود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر، آنها را ترجمه میکند؛ مانند: «یا صدیقتی، لا تخرجی من صفـک .» که در این جمله دو قرینه «یا صدیقتـی» و «ضمیر ـک » به دانش آموز کمک میکند تا بتواند «لا تخرجی» را درست ترجمه کند. یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر (هشت مورد)  27 نـمره  
تشخیص و انتخاب فعل ماضی، مضارع ، امر و نهی مناسب برای جای خالی در جمله ، یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد. (چهار مورد) 1
تشخیص لای نفی جنس (چند جمله کوتاه داده میشود و دانش آموز باید لای نفی جنس را از لای نفی و لای نهی و لای جواب تشخیص دهد.) 0.25
تشخیص حروف مشبهه بالفعل (چند جمله کوتاه داده میشود و دانش آموز باید حرف مشبه بالفعل را از حروف جر، استقبال ، نفی و سایر حروف تشخیص دهد./ یا به هر صورتی که قدرت تشخیص حروف مشبهه بالفعل را بسنجد.) 0.25
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند؛ مانند: «کتب المسافر رساله فی الفندق .» جملات کاملا حرکت گذاری میشوند. (فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور، یا مجرور به حرف جر، حال ) از هر دو نوع «حال » سؤال طرح میشود. (هر کدام ٠/٢٥ نـمره ) 2
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها (در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند.)  1.5
د: مهارت درک و فهم سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » (چهار مورد) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود. یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب (سؤال سه گزینه ای)  1 2 نـمره  
درک مطلب (ارائه متن و طراحی چهار سؤال حتی الامکان با چهار کلمه پرسشی خوانده شده ) یا (ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی)؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوة ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد.  1

 

داوطلبا اگه در مطالعه درس عربی دوازدهم چه برای امتحانات نهایی چه کنکور مشکل دارن و نمیدونن چطور شروع کنن، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : روش مطالعه عربی کنکور

 

  بارم بندی درس عربی، زبان قرآن 3 نوبت دوم دوازدهم تجربی :

 

 
بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت اول دوازدهم تجربی :
نوبت اول (از درس اول و دوم ) 
مهارت های زبانی  موضوع  نمره  جمع 
الف : مهارت واژه شناسینوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی ؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( زیر کلمات خط کشیده میشود . )  1 2 نـمره  
مترادف و متضاد ( دو جفت کلمه کنار هم نهاده می شود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف آنها را مشخص می کند ./ یا شش کلمه پراکنده داده می شود که چهار تای آنها متضاد هستند ./ می توان این سؤال را در دل متن درک مطلب طراحی کرد . متضاد یا مترادف دو کلمه را در متن خواست و نمره درک مطلب ، نیم نمره افزایش یابد . )    0.5
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه یا نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم ) یا انتخاب گزینه مناسب برای جای خالی یک جمله        0.5
ب : مهارت ترجمه به فارسیترجمه جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»   4.59 نـمره
ترجمه درست یک جمله دارای لای نفی جنس . ( ترجمه لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است . )  0.5
ترجمه درست دو جمله دارای حروف مشبهه بالفعل ؛ یکی از دو جمله از «لیت » است .  1.5
ترجمه درست یک یا دو جمله دارای قید حالت ( حال ) در دو شکل آن 1
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله )  0.5
تکمیل ترجمه ناقص از متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( چهار جای خالی )  1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد  ترجمه دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، ماضی بعید ، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه ، معادل های عربی مضارع التزامی و اسلوب شرط داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده می شود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر ، آنها را ترجمه میکند ؛ مانند : «یا صدیقتی ، لا تخرجی من صفـک . » که در این جمله دو قرینه « یا صدیقتـی » و « ضمیر ک » به دانش آموز کمک می کند تا بتواند « لا تخرجی» را درست ترجمه کند . یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر ( هشت مورد )  27 نـمره  
تشخیص و انتخاب فعل ماضی، مضارع ، امر و نهی مناسب برای جای خالی در جمله ، یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد ) 1
تشخیص لای نفی جنس ( چند جمله کوتاه داده می شود و دانش آموز باید لای نفی جنس را از لای نفی و لای نهی و لای جواب تشخیص دهد . ) 0.25
تشخیص حروف مشبهه بالفعل ( چند جمله کوتاه داده می شود و دانش آموز باید حرف مشبه بالفعل را از حروف جر ، استقبال ، نفی و سایر حروف تشخیص دهد . / یا به هر صورتی که قدرت تشخیص حروف مشبهه بالفعل را بسنجد . ) 0.25
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند ؛ مانند : « کتب المسافر رساله فی الفندق  . » جملات کاملا حرکت گذاری می شوند. ( فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور ، یا مجرور به حرف جر ، حال ) از هر دو نوع «حال » سؤال طرح می شود . ( هر کدام ٠/٢٥ نـمره ) 2
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها ؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها ( در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند . )  1.5
د: مهارت درک و فهم سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » ( چهار مورد ) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )  1 2 نـمره  
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چهار سؤال حتی الامکان با چهار کلمه پرسشی خوانده شده ) یا ( ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی ) ؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا ؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد .  1
 
 

 

 بارم بندی امتحانات شفاهی در عربی دوازدهم تجربی ( میان نوبت اول و دوم ) :

 

 
امتحان شفاهی ، میان نوبت اول و دوم  
مهارت ها موضوع نـمره  
مهارت های خواندن ، شنیدن و سخن گفتن  روان خوانی (بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف ) ، یا حفظ شعر و اجرای گروهی آن ، اجرای نـمایشی متن برخی درس ها .  4
مکالمه ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی (سؤال با جملات دارای ما ، ماذا ، ما هو ، ما هی ، بم ، من ، لمن ، أین ، من أین ، ممن ، کم ، هل ، أ ، متی ، کیف ، لماذا ، لم ، عم ، أی ) ، یا اجرای گروهی مکالماتی ساده .  1
جمع 5
 
 

 

بارم بندی درس دین و زندگی 3 دوازدهم تجربی :

 

 
بارم بندی درس دین و زندگی 3 دوازدهم تجربی
شماره درس پایانی نوبت اول پایانی نوبت دوم ،شهریور، بزرگسالان (عادی و زرد) پایانی نوبت دوم ،شهریور، بزرگسالان (قرمز) 
درس اول 2.5 نمره7 نمره 7 نمره
درس دوم 2.5 نمره 
درس سوم 2 نمره 
درس چهارم 2 نمره 
درس پنجم 2.5 نمره 
درس ششم 2.5 نمره 
درس هفتم 2 نمره 6 نمره
درس هشتم -5 نمره 
درس نهم -7 نمره
درس دهم -2 نمره 
درس یازدهم -حذف دروس در وضعیت قرمز کرونایی
درس دوازدهم -6 نمره 
درس سیزدهم -
قرائت 4 نمره   
جمع 202020
 
 

 

 بارم بندی درس زبان انگلیسی 3 دوازدهم تجربی :​

 

 
بارم بندی درس زبان انگلیسی 3 دوازدهم انسانی (عادی، زرد و قرمز)
مهارت بارم بندی 
 ( listening ) شنیداری 4 نمره 

 ( speaking )

صحبت کردن

4 نمره

( reading )

خوانداری

4 نمره
( writing ) نوشتاری4 نمره

(vocabulary)

واژگان

 2 نمره

(grammar)

دستور زبان

2 نمره  
 
 

 

دانش آموزایی که در نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی چه برای امتحانات نهایی چه برای کنکور مشکل دارند، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: روش مطالعه زبان کنکور

 

 

 

 

 

بارم بندی دروس تخصصی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی باعث میشه دانش آموزا بتونن حداقل نمره قبولی امتحان نهایی و یا بالاترین نمره رو بگیرن و تلاششون رو برای این امتحانات بیشتر کنن. در این بخش به ادامه بارم بندی های درس ها برای امتحانات نهایی دوازدهم رشته تجربی 1400 - 1401 می پردازیم.  

 

بارم بندی درس علوم اجتماعی ( هویت اجتماعی ) 3 دوازدهم تجربی :

 

 
بارم بندی درس علوم اجتماعی ( هویت اجتماعی ) 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
درس  نوبت اول  نوبت دوم  (عادی و زرد )دی ماه ، شهریور و بزرگسالان
اول  4 نمره 5 نمره  1.5
دوم 4 نمره    1.5
سوم 4 نمره  1.5
چهارم  4 نمره    1.5
پنجم 4 نمره  1.5
ششم  -3 2.5
هفتم -3 2.5
هشتم  -3 2.5
نهم  -3 2.5
دهم  -3 2.5
جمع  20 نمره  20 نمره  20 نمره  
 
 

 

 بارم بندی درس سلامت و بهداشت دوازدهم تجربی :

 

 

بارم بندی درس سلامت و بهداشت دوازدهم تجربی

شماره فصل عنوان فصل شماره درس عنوان درس شماره صفحه بارم نوبت اول بارم نوبت دوم (عادی)بارم نوبت دوم (زرد)بارم نوبت دوم (قرمز)
1سلامت 1سلامت چیست ؟  11-3 1.5 11.52
2سبک زندگی  18-121 1.5-
2تغذیه سالم و بهداشت مواد غذایی3برنامه غذایی سالم  32-193 3.523.5
4کنترل وزن و تناسب اندام  39-332 23
5بهداشت و ایمنی مواد غذایی  48-40 1.5 2-
3پیشگیری از بیماری ها 6بیماری های غیر واگیر  66 -494 34
7بیماری های واگیر  78-673 34
4بهداشت در دوران نوجوانی 8بهداشت فردی  100-79 2.5233.5
9بهداشت ازدواج و باروری  110-101 1.5 2-
10بهداشت روان  128-111-2--
5پیشگیری از رفتار های پر خطر11مصرف دخانیات و الکل  137 -129-2--
12اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن  156-138-2--
6محیط کار و زندگی سالم 13پیشگیری از اختلالات اسکلتی- عضلانی ( کمر درد)  169-155-2--
14پیشگیری از حوادث خانگی  182-170- 2--
جمع نمرات 20202020
 
 

 

 بارم بندی درس ریاضیات 3 دوازدهم تجربی :

 

 
 بارم بندی درس ریاضیات 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
فصل محدوده فصل نوبت اول نوبت دوم شهریور و دی 
1کل 723
2کل  523
3کل  522
4تا صفحه 76 315
صفحه 77 به بعد ـــــــ4
5کل   3.53
6کل   3.5 2.5
7کل  2 1.5
جمع  202020
 
 

 

دانش آموزایی که در نحوه مطالعه درس ریاضی چه برای امتحانات نهایی چه برای کنکور مشکل دارند، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید : بهترین روش مطالعه درس ریاضی

 

 بارم بندی درس فیزیک 3 دوازدهم تجربی : 

 

 

 
 
 بارم بندی درس فیزیک 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
شماره فصل نوبت اول نوبت پایانی ( آزمون های نهایی ؛ خرداد، شهریور و دی ) 
اول 83.75
دوم  8.54
سوم ( ابتدای ٣-٦ مشخصه های موج  ) تا آخر فصل   3.5 3.75
چهارم3.25
پنجمــــــ 3.75
ششمــــــ2.5
 جمع 2020
 
 

 

 بارم بندی انتظارات عملکردی درس فیزیک 3 :

 

 

 
ردیف  انتظارات عملکردی مستمر پایانی 
1طراحی آزمایش    1-3  1-2
2اجرای آزمایش ، ثبت داده ها ، نتیجه گیری و ارائه گزارش   2-4 
3تجزیه و تحلیل داده ها ، رسم نمودار ، نتیجه گیری از داده ها ، پیش بینی و ...   2-4 2-4
4انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( طراحی ، اجرا ، ثبت داده ها ، تجزیه و تحلیل ، ارائه گزارش )   2-3 
5مشارکت و تعامل در فرایند آموزش ( انجام فعالیت های عملی و آزمایشگاهی ، مشارکت در بحث های گروهی ، کنجکاوی علمی و طرح پرسش های مفهومی )   4-6 
6پاسخ به پرسش های مفهومی ( دانش ، کاربرد ، استدلال و قضاوت )    1-4 4-7
7توانایی حل پرسش های محاسباتی   2-4 9-11
8حل مسائل در شرایط جدید( کاربرد و استدلال )   1-3
 

 

 بارم بندی درس شیمی 3 دوازدهم تجربی :

 

 
 بارم بندی درس شیمی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
فصل نوبت اول نوبت پایانی (آزمون های نهایی- خرداد، شهریور، دی) 
اول ( مولکول ها در خدمت تندرستی )  11.5 6.5
دوم ( آسایش و رفاه در سایه الکتروشیمی )  8.55
سوم ( شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری )  4
چهارم ( شیمی راهی به سوی آینده روشن تر )  4.5
مجموع 2020
 
 

 

 بارم بندی انتظارات عملکردی درس شیمی 3 : 

 

 
ردیفانتظارات عملکردیمستمرپایانی 
1طراحی آزمایش  2-42
2اجرای آزمایش ، ثبت داده ها، نتیجه گیری و ارائه گزارش  2-4ــــ
3تجزیه و تحلیل داده ها ، رسم نمودار ، نتیجه گیری از داده ها ، پیش بینی و نمودار خوانی   2-42
4انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( طراحی ، اجرا ، ثبت داده ها ، تجزیه و تحلیل ، ارائه گزارش )  2-3ــــ

مشارکت و تعامل در فرایند آموزش ( انجام فعالیت های عملی و آزمایشگاهی ، مشارکت در بحث های گروهی ، کنجکاوی علمی و طرح پرسش های مفهومی

(

 4-6ــــ
6

پاسخ به پرسش های مفهومی ( کاربرد ، استدلال و قضاوت

(

 1-3ــــ
7توانایی حل پرسش های محاسباتی  2-38
8حل مسائل در شرایط جدید کاربرد و استدلالــــــ6
 
 

 

 بارم بندی درس زیست شناسی 3 دوازدهم تجربی :

 

 
 بارم بندی درس زیست شناسی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
فصل و عنوان نوبت اول ( 20 نمره ) 

نوبت پایانی ( آزمون های نهایی خرداد شهریور و دی ماه )

( ٢٠ نمره ) 

مولکول های اطلاعاتی 6 2.5
جریان اطلاعات در یاخته 5 2.5
جریان اطلاعات در نسل ها 4 2.5
تغییر در اطلاعات وراثتی 5 2.5
تأمین انرژی در یاخته ____ 2.5
تأمین انرژی برای ساختن مواد آلی  2.5
فناوری های نوین زیستی  2.5
رفتارهای جانوران  2.5
جمع 2020
 
 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا شما رو تو زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات نهایی و بارم بندی امتحانات نهایی رشته ریاضی و بارم بندی امتحانات نهایی رشته انسانی راهنمایی کنن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربه اونا استفاده کنین. برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس هم می تونین عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین.

 

داوطلبا می تونن برای اطلاع از اعلام نتایج امتحانات نهایی و نحوه دریافت اون، مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید : اعلام نتایج امتحان نهایی

 

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ دانش آموزای پایه دوازدهم چه جوری می تونن برنامه ریز دقیق تری برای امتحانات نهایی داشته باشن؟

✔️ این دانس آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی می تونن یک برنامه ریزی دقیق برای هر درس داشته باشه که بارم بندی هر درس در این مقاله گفته شده.

 

2- ✔️ اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی 1400 - 1401 چه کمکی به دانش آموزا می کنه؟

✔️ همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، دانش آموزا با اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی می تونن برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر درس داشته باشن.

 

3- ✔️ آیا دانش آموزا باید برای همه مبحث های کتاب درسیشون به یک انداره وقت مطالعه بزارن؟

✔️ دانش آموزا می تونن با توجه به بارم بندی امتحانات نهایی ببینین که کدوم مباحث اهمیت بالاتری داره و برای اونا وقت بیشتری بزارن، که در این مقاله بارم بندی همه درس ها گفته شده.

منبع : بارم بندی امتحان نهایی دوازدهم تجربی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8GVo
نظرتان را بنویسید