چگونه از شکستگی دندان جلوگیری کنیم؟

چگونه از شکستگی دندان جلوگیری کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

مقدمه: احتمالا برای یک بار هم که شده این جمله را شنیده اید که دندان درد جز بدترین دردهاست. از آنجایی که درون دندان و ریشه آن رشته های عصبی وجود دارد و این رشته ها در فک و لثه نیز وجود دارند بنابراین هر آسیبی به دندان و ریشه و تخفیف عصب کشی  آن باعث ایجاد درد سرسام آوری میشود که قابل تحمل نیست. این حرف را کسانی درک میکنند که دندان درد کشیده اند.

بنابراین متخصصان همواره نکات بهداشتی، مراقبتی فراوانی را از کودکی تا به بزرگسالی را افراد مطرح کرده اند که با رعایت آنها میتوان تا حد زیادی از آسیب به دندان ها جلوگیری کرد.
۲بار مسواک‌ زدن در روز و نخ دندان کشیدن و استفاده از فلوراید و دهان شویه به طور مرتب و همینطور مراجعه به دندان پزشک سالی دو مرتبه میتواند از آسیب به دندان ها جلوگیری کند‌.

اگر با وجود تمامی این مراقبت ها بازهم دندان آسیب دید چه باید کرد؟ خب جواب این سوال کاملا مشخص است و باید سریعا به دندان پزشک مراجعه شود‌. اما اگر این مراحعات هزینه بالایی داشت باز هم نگران نباشید چرا که بیمه کارت طلایی دندان پزشکی مثل کارت تخفیف کاشت مو میتواند به شما کمک کند و تخفیفات شگفت انگیزی را به شما هدیه دهد‌.

کارت طلایی

لب پر شدن یا شکستگی دندان

گاهی شکستگی دندان ممکن است فقط به لب پر شدن و یا ایجاد یک ترک ختم شود. در این صورت فرد ممکن است اصلا دردی را احساس نکند و فقط یک احساس ناخوشایند برای فرد باقی میماند. چرا که با لمس آن به وسیله زبان تیزی آن کاملا حس میشود و یا ترک و لپ پر شدن دندان های جلو قابل مشاهده هستند و فرد ازاین عامل مخرب زیبایی قطعا ناراحت میشود.
اما گاهی شکستگی بسیار بزرگ است و مثلا بخش بزرگی از دندان نیش از بین میرود و میشکند. در این صورت درد کاملا حس میشود و فرد با سریعا به دندان پزشک مراجعه کند. تا آن را درمان کند.

درمان لب پر شدن و یا ترک

اگر لب پر شدن و یا تدک بسیار سطحی باشد و آسیبی به دندان نرسانده باشد دندان پزشک سعی میکند آن را با روشهایی ساده ترمیم کند.
مثلا دندان لب پر شده را با سوهان کشیده و صاف کند در این صورت دندان یکدست میشود.
و یا اینکه ترک را میتواند با کامپوزیت و لمینتی همرنگ دندان پوشش دهد. در این صورت اثری از ترک باقی نمانده و زیبایی دندان ها تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
پس در صورت مشاهده چنین عواملی روی دندان سریعا به دندان پزشک مراجعه کرده تا با روش هایی ساده و تقریبا ارزان دندانتان را ترمیم کند.

درمان شکستگی عمیق دندان

اگر شکستگی عمیق باشد و در اثر تصادف یا پوسیدگی اتفاق افتاده باشد. در این صورت دندان پزشک سعی میکند ابتدا پوسیدگی را خارج کرده و سپس به وسیله مواد کامپوزیت دندان را ترمیم کند.
اگر دندان های جلویی آسیب دیده باشند، دندان پزشک از کامپوزیت سفیدو هم رنگ دندان استفاده میکند و دندان را به زیبایی سیقل میوهد ولی اگر دندان های آسیاب باشند، ترجیح دندان پزشک استفاده از مواد تیره و فلزی است‌. چرا که این مواد بسیار محکم بوده و به خوبی دندان را ترمیم میکند و آسیب های ثانویه حفظ میکند.

مراقبت از دندان ها برای جلوگیری از شکستگی یا ساییدگی

  1. از مسواک و خمیر دندان مناسب استفاده کنید تا مینای دندانتان آسیب نبیند.
  2. هر۶ماه یکبار به دندان پزشک مراجعه کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود.
  3. اگر عادت به دندان قروچه دارید تمامی اقدامات لازم را جهت ترک آن انجام دهید.
  4. هیچ گاه خوراکی های سفت و محکم را با دندان نشکنید چرا که اینکار باعث آسیب و شکستگی دندان میشود
  5. هرگز غذا یا نوشیدنی های سرد و گرم را باهم استفاده نکنید چرا که باعث آسیب و ترک دندان ها میشود.
  6. اگر رزمی کار هستید حتما از محافظ دندان حین تمرین و مبارزه استفاده کنید.
  7. سعی کنید از مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین دی جهت استحکام دندان هایتان استفاده کنید.

هزینه دندان پزشکی

شک ندارم همگی شما عزیزان از بالا رفتن هزینه ها با خبر هستید. این روزها کشورمان دوچار تورم شدید شده آنقدر که قیمت ها ساعتی بالا میروند. چه بسا پیشگیری بهتر از درمان است از این رو تمام تلاش خودرا بکنید که با هزینه های کم مراقب دندان هایتان باشید تا به پوسیدگی و درمان هایی با هزینه زیاد منتهی نشود.
اما گاهی عدم آموزش و آگاهی درست سبب میشود که از مراقبت از دندان هایمان غافل شویم و پوسیدگی و آسیب به دندان هایمان وارد شود.
هزینه های دندان پزشکی بسته به میزان پیشرفت آن میتواند متغیر باشد و از قیمت های مناسب تا سنگین متفاوت است.

کشیدن دندان

گاهی ضربه یا آسیب به دندان آنقدر عمیق است که آسیب جدی به پالپ و ریشه دندان میرسد. در چنین شرایطی ممکن است دندان پزشک هیج راهی جز کشیدن دندان نداشته باشد و دندان کاملا از دست برود.

نه نترسید و نگران نباشید درست است که از دست دادن دندان بسیار غم انگیز است ولی خداروشکر در چنین شرایطی کاشت دندان به کمک ما می آید و میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای دندان واقعی باشد‌.

اگر اطلاع چندانی از کاشت دندان ندارید با مقاله های بعدی با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

بیمه کارت طلایی دندان پزشکی

همانطور که در جریان هستید تعرفه های دندان پزشکی بسبار سنگین و سرسام آور هستند به طوری که چیزی حدود ۷۵درصد جمعیت توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند.
ازاین رو بیمه کارت تخفیف  میتواند به ما کمک کند‌.

این بیمه کاملا قانونی است و در سال ۱۳۸۰ به ثبت قوه قضایی جمهوری اسلامی رسید. دارندگان این کارت میتوانند با مراجعه به مراکز طرف قرار داد بیمه طلایی از تخفیفات ویژه و شگفت انگیز آن بهره مند شوند. این بیمه تا ۷۰درصد تخفیف را میتواند بر خدمات دندان پزشکیتان اعمال کند. بنابراین پیشنهاد ویژه ما استفاده از کارت تخفیف زیبایی دندان پزشکی است. و همانطور که همیشه گفته ایم؛ آرزوی ما لبخند زیبای شماست.

لینک مرجع https://kartetalaee.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BDl2
نظرتان را بنویسید