راهنمای مشاهده نتایج کنکور در سایت سازمان سنجش sanjesh.org

راهنمای مشاهده نتایج کنکور در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پس از برگزاری کنکور سراسری، نتایج این آزمون در سه مرحله نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و کارنامه نهایی کنکور سراسری منتشر می شود. داوطلبان حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور به منظور مشاهده نتایج اولیه می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند.

 

 

داوطلبان علاقمند به رشته های با آزمون کنکور سراسری، پس از ثبت نام و شرکت در این آزمون نتایج خود را طی سه مرحله (نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و کارنامه نهایی) دریافت خواهند کرد. جواب اولیه کنکور سراسری 1401 به صورت کارنامه علمی که شامل رتبه، نمره، درصد هر درس و ... می باشد. این کارنامه حاوی اطلاعاتی است که داوطلب را در انتخاب رشته کنکور راهنمایی می کند.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱، معمولا تا هفته اول مهر ماه منتشر می شود که مشخص کننده محل قبولی داوطلبان می باشد. پس از اعلام نتایج نهایی، سازمان سنجش اقدام به انتشار کارنامه سبز یا نهایی کنکور سراسری می کند که تحلیل فرم انتخاب رشته هر داوطلب می باشد و در آن به بررسی و مقایسه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده پرداخته است.

در این مقاله به بیان نحوه مشاهده نتایج اولیه، انتخاب رشته و کارنامه سبز متقاضیان کنکور سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org​ پرداخته ایم. برای اطلاع از نحوه مشاهده نتایج کنکور ۱۴۰۱ در هر مرحله از اعلام نتایج تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

 

راهنمای مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org

حدودا یک ماه پس از برگزاری کنکور سراسری و تصحیح و بررسی پاسخنامه های داوطلبان کنکور سراسری 1401، براساس اطلاع رسانی های انجام شده از طریق سازمان سنجش، لینک مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ در این سایت به نشانی sanjesh.org فعال شده و امکان دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری برای تمامی داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کردند، فراهم می شود.

 

متقاضیان می توانستند در روز یکشنبه 10 مرداد ماه سال گذشته جواب کنکور سراسری خود را با مراجعه به سایت sanjesh.org و وارد کردن اطلاعات خواسته شده دریافت نمایند. پیش بینی می شود همین بازه زمانی نیز برای دریافت نتایج اولیه 1401 نیز تکرار شود.

 

مراحل مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 از سایت سنجش

 

  1. ورود به سایت سنجش
  2. ورود به قسمت سراسری از منوی سمت راست
  3. انتخاب گزینه اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱
  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده با یکی از سه روش گفته شده
  5. مشاهده نتیجه اولیه آزمون سراسری

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

 

1. داوطلبان به منظور مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و روی لینک اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 کلیک کنند.

 

راهنمای مشاهده نتایج نهایی کنکور

 

2. بعد از ورود به صفحه اعلام نتایج داوطلبان با یکی از سه روش زیر می توانند کارنامه خود را دریافت کنند.

  1. شماره شناسنامه، سال تولد، شماره داوطلبی
  2. شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی موجود در رسید ثبت نام، شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده، شماره شناسنامه، شماره سریال شناسنامه

 

سایت سازمان سنجش

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک دریافت کارنامه نهایی کنکور 1401، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت کارنامه نهایی در این قسمت قرار داده می شود.

 

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و شروع انتخاب رشته این آزمون، نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری هیوا راهنمای مناسبی برای داوطلبان در زمینه تخمین محل قبولی می باشد. داوطلبان می توانند بعد از بررسی کارنامه اولیه خود و با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری شانس قبولی خود در دانشگاه های سراسری تنها با وارد کردن اطلاعات گروه آزمایشی، سهمیه، درصد دروس مشاهده نمایند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری

 

 

راهنمای مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 شده و در موعد مقرر، نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود در حداکثر 150 کد رشته محل اقدام کردند، حدود یک ماه بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند نتایج انتخاب رشته این آزمون را در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مشاهده نمایند.

 

پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، محل قبولی داوطلبان مشخص شده و پذیرفته شدگان هر رشته محل می توانند برای ثبت نام و ادامه تحصیل به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، داوطلبان با دو روش می توانند نتایج کنکور سراسری خود را مشاهده کنید:

  1. روش اول: هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند.
  2. روش دوم: هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند.

 

مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری

 

چنانچه بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، در هیچ یک از رشته محل های انتخابی پذیرفته نشدید، می توانید شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری و آزاد امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری

 

 

 

 

 

راهنمای مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org

معمولا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، کارنامه نهایی یا محرمانه این ازمون برای آن دسته از داوطلبانی که اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کردند، منتشر می شود. این دسته از داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش نسبت به دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری خود اقدام کنند.

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری 1401

 

داوطلبان برای مشاهده کارنامه سبز خود می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده، از طریق لینک مربوط به سراسری از منوی سمت راست وارد بخش کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ شده و از دو روش موجود در تصویر زیر، کارنامه محرمانه خود را دریافت کنند.

  1. بر اساس شماره پرونده، اطلاعات شناسنامه ای
  2. شماره داوطلبی، اطلاعات شناسنامه ای

 

راهنمای انتخاب رشته سایت سنجش

 

 

این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد به محض فعال شدن لینک دریافت کارنامه نهایی کنکور 1401، این مقاله بروز رسانی شده و لینک دریافت کارنامه نهایی در این قسمت قرار داده می شود.

 

در هر مرحله از اعلام نتایج که باشید در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود، برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: اشتباه در انتخاب رشته و بررسی اولویت بعدی

 

 

 

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در تمامی مراحل کنکور سراسری یاری دهند. همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از تمامی اطلاعیه ها و اخبار مهم از ثبت نام تا اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نتایج کنکور سراسری از طریق چه سایتی اعلام می شود؟

✔️ مطابق متن مقاله این نتایج در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که راهنمای تصویری مشاهده نتایج در متن این مقاله قرار داده شده است.



 

2- ✔️ برای دریافت کارنامه نهایی کنکور به چه نحوی باید اقدام شود؟

✔️ این کارنامه به صورت اینترنتی در اختیار عموم داوطلبان قرار می گیرد که راهنمای تصویری دریافت این کارنامه در متن مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ نتایج اولیه کنکور سراسری چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ این نتایج معمولا تا دهه اول ماه اعلام می شود که در این مقاله راهنمای تصویری دریافت نتایج قرار داده شده است.

منبع : راهنمای مشاهده نتایج کنکور در سایت سازمان سنجش sanjesh.org

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jwMB
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر