چگونه بفهمیم که لامپ های رشد گیاه نیاز به تعویض دارند؟

چگونه بفهمیم که لامپ های رشد گیاه نیاز به تعویض دارند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

اگر نمی دانید چگونه تشخیص دهید که لامپ های رشد گیاه خود را چه موقع باید تعویض کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.پیشنهاد می کنیم برای خرید لامپ رشد گیاه از ایران گرولایت اقدام کنید.

چگونه بفهمیم که لامپ های شما نیاز به تعویض دارند؟

دو علامت اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:1. خروجی لومن کاهش یافته (به معنی کاهش خروجی نور)2. سوسو زدن یا چشمک زدن چراغ های رشد.بیایید یک به یک در مورد آنها صحبت کنیم.اولا، کاهش روشنایی یا سیگنال های خروجی نور معمولاً نشان می دهد که لامپ های رشد نیاز به تعویض دارند. با کاهش خروجی لومن، توانایی سیستم روشنایی برای برآوردن نیازهای گیاهان شما نیز کاهش می یابد.بسته به نوع و کیفیت چراغ هایی که دارید، چراغ های شما ممکن است از 6 ماه تا چند سال دوام بیاورند.

استفاده از PAR

پرورش دهندگان می توانند از یک PAR متر (در اصل یک نورسنج) برای اندازه گیری خروجی PAR یک چراغ رشد استفاده کنند. هنگامی که اعداد خود را دریافت کردید، می توانید از بازتابنده ها در اتاق رشد خود برای افزایش خروجی PAR استفاده کنید.اگر در یک چادر رشد می کنید، دیوارها دارای یک فیلم بازتابنده هستند که مانند بازتابنده ها عمل می کند. در حالت ایده‌آل، باید پس از نصب لامپ رشد، اندازه‌گیری‌ها را از متر بگیرید و سپس هر شش ماه یک‌بار به قرائت‌ها ادامه دهید. این به شما کمک می کند تا بفهمید لامپ شما چقدر بیشتر می تواند روشن بماند.هنگامی که خروجی PAR به زیر سطح معینی می رسد، می دانید که زمان تعویض وسایل روشنایی فرا رسیده است.ثانیاً، سوسو زدن یا چشمک زدن لامپ‌های رشد لزوماً به این معنی نیست که لامپ‌های شما نیاز به تعویض دارند - ممکن است به این معنی باشد که شما مشکل سیم‌کشی، سوئیچ معیوب، شل بودن اتصالات و غیره دارید.چراغ های رشد را به دقت بررسی کنید و به نورسنج نگاه کنید. اگر مطمئن هستید که این یکی از این مشکلات نیست و همچنان متوجه می‌شوید که چراغ‌هایتان سوسو می‌زند یا چشمک می‌زند، ممکن است لامپ شما در شرف خاموش شدن باشد.اکنون که می دانید چه زمانی لامپ های رشد خود نیاز به تعویض دارند، بیایید سعی کنیم بفهمیم چرا باید لامپ های رشد خود را برای لامپ های معمولی تعویض کنید.

چرا لامپ های رشد نیاز به تعویض دارند؟

لامپ‌های رشد می‌توانند به سرمایه‌گذاری هنگفت باغبان نیاز داشته باشند و تا آنجا که تولیدکنندگان دوست دارند عمر طولانی‌تری داشته باشند، پس از کاهش شدید نور آنها باید تعویض شوند.لامپ های رشد مانند HPS، MH یا CMH به عنوان HID شناخته می شوند و گازسوز هستند. هر کدام از این لامپ ها دارای ترکیب شیمیایی خاصی هستند.لامپ های رشد مختلف دارای فناوری ها و ترکیبات مختلفی هستند که آنها را برای انواع مختلف تنظیم ایده آل می کند.پرورش دهندگان نه تنها باید به طول عمر چراغ های رشد نگاه کنند، بلکه باید به نحوه عملکرد آنها پس از رسیدن به این طول عمر تخمینی نیز توجه کنند. چراغ‌های رشد، صرف نظر از نوع شما، با گذشت زمان از بین می‌روند و نیاز به تعویض دارند. بسته به ترکیب، برخی از لامپ ها ممکن است سریعتر از سایرین مستهلک شوند.به عنوان مثال، پس از کارکردن به مدت 20000 ساعت، لامپ های فلورسنت t5 حدود 5 تا 10 درصد از خروجی لومن خود را از دست می دهند. تقریباً 18 تا 24 ماه دیگر باید تعویض شوند.

نکات نگهداری از لامپ رشد گیاه 

در اینجا چند نکته برای نگهداری چراغ رشد وجود دارد تا چراغ های خود را در بهترین حالت نگه دارید:پس از اتمام طول عمر تخمینی یک چراغ رشد، مطمئن شوید که برای تعویض نور برنامه ریزی کرده اید یا خروجی نور را بررسی کنید. چندین لامپ LED رشد برای گیاهان داخلی ممکن است هنوز به طور موثر کار کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.تمیز کردن تجمع گرد و غباری که روی سیستم روشنایی شما انباشته می شود، یک راه عالی برای حفظ بازده نور مناسب است.اطمینان حاصل کنید که از پارچه مرطوب، آب یا محلول تمیز کننده در نزدیکی سوکت یا پایه چراغ رشد استفاده نکنید. این می تواند منجر به اتصال کوتاه یا آتش سوزی شود. بهتر است برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار در مورد سیم کشی اولیه برق بیشتر بدانید.قبل از شروع تمیز کردن، مطمئن شوید که سیستم روشنایی خاموش و از برق جدا شده است. سیستم‌های روشنایی را بلافاصله پس از خاموش شدن کنترل نکنید. چراغ ها می توانند واقعاً داغ باشند.هنگام نصب، تمیز کردن یا تعویض لامپ های رشد همیشه دستورالعمل هایی را که توسط سازنده ارائه شده است دنبال کنید.اقدامات ایمنی را در نظر داشته باشید: مطمئن شوید که هیچ زباله یا وسایل قابل اشتعال مانند پارچه یا کاغذ در اتاق رشد وجود ندارد.لوازم ایمنی که در اتاق رشد شما مفید است عبارتند از کپسول آتش نشانی، کت و شلوار، محافظ چشم، و ماسک صورت.

نتیجه گیری 

بنابراین، کدام یک از این چراغ های رشد بهتر است: فلورسنت، HID، و LED.پاسخ این است که به اندازه عملیات، بودجه شما و مهمتر از همه: نیازهای شما بستگی دارد.هزینه های بالای اولیه برای چراغ های رشد LED دلیلی است که کشاورزان تمایل به انتخاب سیستم های روشنایی دیگر دارند. لامپ‌های LED رشد برای گیاهان داخلی می‌تواند به سرمایه‌گذاری کامل از سوی تولیدکنندگان نیاز داشته باشد.به طور معمول، آماتورها و پرورش دهندگان سرگرمی بودجه ای برای صرف چنین مبلغی برای سیستم های روشنایی گیاهان خود ندارند، به همین دلیل است که ممکن است HID ها را ترجیح دهند.با این حال، LED ها ممکن است به دفعات کمتر از HID ها نیاز به تعویض داشته باشند—شما می توانید سال ها بدون نیاز به تعویض سپری کنید. این به شما کمک می کند در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.علاوه بر این، برخی از شرکت ها تخفیف و مشوق هایی را برای استفاده از چراغ های رشد LED ارائه می دهند که به معنای پس انداز اضافی است.هنگام انتخاب چراغ رشد برای منطقه رشد خود، همه این عوامل را در نظر بگیرید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

 

منبع: 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gAmY
نظرتان را بنویسید