تاریخ آزمون دکتری

تاریخ آزمون دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش و آموزش کشور تاریخ برگزاری آزمون دکتری 1400 را 15 اسفندماه 99 اعلام کرده و داوطلبان می بایست پس از ثبت نام آزمون دکتری 1400 تا زمان برگزاری آن، با مطالعه بهترین منابع و داشتن یک برنامه ریزی مدون خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.




اولین مرحله سنجش متقاضیان ورود به مقطع دکتری، آزمون کتبی دکتری بوده که برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یکپارچه برگزار می شود. این آزمون که تاثیر 50 درصدی در پذیرش دانشجویان دارد، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و داوطلبان شرکت در آزمون دکتری 1400 می بایست در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش به صورت اینترنتی فرم ثبت نام را تکمیل کرده و کد پیگیری و شماره پرونده را دریافت نمایند .
در صورت تکمیل فرآیند ثبت نام ، احراز شرایط و کامل بودن مدارک ، چند روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون دکتری، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد و داوطلبان موظف اند با در دست داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی سر جلسه آزمون حاضر شوند . 
از آنجا که اطلاع دقیق و به موقع از زمان آزمون دکتری 1400 موجب تسهیل در ایجاد برنامه ریزی اصولی شده و عدم شرکت در آن باعث می شود داوطلب از مابقی مراحل سنجش باز بماند ، در ادامه زمان برگزاری آزمون دکتری 1400 برای داوطلبان ارائه شده است .



زمان برگزاری آزمون دکتری 1400
آزمون دکتری هر سال در اسفند ماه و تنها یک بار در سال برگزار می شود و کلیه داوطلبان دکتری دوره‌ های روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی می بایست در روز برگزاری آزمون سر حوزه امتحانی حاضر شوند . 



بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تاریخ برگزاری کنکور دکتری 1400 روز جمعه 15 اسفند ماه 99 است .



با وجود اینکه تاریخ برگزاری آزمون دکترا از طریق سایت سازمان سنجش به صورت قطعی اعلام شده اما به داوطلبان توصیه می شود در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا عضو شوند تا از آخرین اخبار پیرامون این موضوع مطلع گردند .

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری





مشاوره تاریخ آزمون دکتری 1400
دفترچه سوالات آزمون دکتری ، پس از برگزاری این کنکور در دسترس داوطلبان قرار می گیرد که در صورت تمایل می توانند آن را دانلود کرده و میزان انطباق پاسخ های خود را با پاسخنامه ارائه شده بسنجند و پس از بررسی سوالات با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه دکتری هیوا ، تراز حدودی خود را مشاهده کنند .

معمولا با گذشت یک ماه از زمان برگزاری آزمون دکتری ، سازمان سنجش نتایج اولیه را روی سایت خود به نشانی sanjesh.org اعلام می کند و داوطلبانی که در این مرحله مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد شدند می بایست به صورت مجزا نسبت به تکمیل فرم های مذکور اقدام نمایند . 

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج دکتری









داوطلبانی که در خصوص برگزاری آزمون کتبی دکتری 1400 نیاز به راهنمایی دارند می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز بهره مند شوند . هم چنین به منظور رفاه حال داوطلبان به محض اعلام تاریخ برگزاری آزمون دکتری، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و باقی مراحل، در کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

در ادامه بخوانید: تخمین رتبه دکتری









سوالات متداول


1- آزمون کتبی دکتری در چه تاریخی برگزار می شود ؟
زمان برگزاری آزمون دکتری طبق روال سال های گذشته در اسفند ماه می باشد که برای اطلاع از تاریخ دقیق آن می توانید متن مقاله را مطالعه نمایید .




2- آیا زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد متفاوت است ؟
خیر . همان طور که در مقاله گفته شده آزمون دکتری سراسری و آزاد با هم ادغام شده است و به صورت یکپارچه برگزار می گردد .




3- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در چه تاریخی منتشر می شود ؟
زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری معمولا چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون است که جزئیات بیش تر درباره نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در متن مقاله آمده است .

منبع : تاریخ آزمون دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pyG1
نظرتان را بنویسید