انواع دال بتنی و نیوجرسی بتن چیست؟ قیمت و کاربرد انواع آن

انواع دال بتنی و نیوجرسی بتن چیست؟ قیمت و کاربرد انواع آن
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
حمید هاشمی

بلندگوها، چراغ‌ها، سیمان‌ها و راهروها همگی به بتن مستحکم برای پایه محکم و ساختار قابل اعتماد نیاز دارند. امروز راهیابی کنید که چگونه می‌توانید 16 نوع متداول بتن را قبل از برنامه‌ریزی یک پروژه ساخت و ساز مقایسه کنید. نیازهای بتنی خود را به روش حرفه‌ای با دستگاه‌های اندازه‌گیری و ابزارهای ساخت و ساز حرفه‌ای از مهندس ساخت و ساز ارزیابی کنید.

1. اسلب یک‌طرفه فلت
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت یک طرفه فلت

  یکی از رایج‌ترین انواع اسلب در پروژه‌های ساخت و ساز، اسلب یک‌طرفه فلت از 4 تا 6 اینچ بتن برای مقاومت در برابر بارهای سنگین استفاده می‌کند. نام این اسلب به ساختار پشتیبان اشاره دارد. این برای استفاده در برنامه‌هایی طراحی شده است که یک جهت پشتیبانی شده و جهت دیگر به کمترین حمایت نیاز دارد. این نوع اسلب یک راه‌حل ارزان و ساده برای پروژه‌های تجاری یا مسکونی است. محدودیت اصلی نیوجرسی بتنی این است که قابلیت همانند دیگر انواع اسلب در برخی موارد پل و سقف ندارد. این باعث می‌شود که برای بسیاری از کاربردهای پل و سقف مناسب نباشد.

2. اسلب دوطرفه فلت
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت دو طرفه اسلب

  یک ساخت دوطرفه از تیرهای پشتیبان در چهار گوش برای توزیع یکسان وزن در سرتاسر اسلب استفاده می‌کند. این نوع به طور معمول در ساختمان‌های چند طبقه مورد استفاده قرار می‌گیرد، جایی که طبقات نیاز به پشتیبانی از وزن طبقات اضافی دارند. بهترین راه برای تعیین نوع مورد نیاز این است که عرض و طول یک پروژه خاص را مرور کنید. اگر یک جهت از دیگری دو برابر بود، آنگاه باید از اسلب یک‌طرفه استفاده کنید.

3. اسلب آشپزخانه
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت اسلب آشپزخانه

  این نوع خاص اسلب در پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی برای یک سطح آشپزخانه استفاده می‌شود. به طور معمول برای قرار دادن اجاق گاز روی یک سطح مقاوم در برابر آتش استفاده می‌شود. طراحی کوچک این اسلب مناسب منظوره‌های سازه‌ای نیست، اما می‌تواند برای حمایت از یک فر یا سایر دستگاه‌های آشپزی استفاده شود.

4. اسلب سایه‌پرده آفتاب
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت اسلب سایه‌پرده آفتاب

  یک اسلب مایل به شیب دار از بتن بالای در یک درب یا پنجره به نام اسلب سایه‌پرده آفتاب خوانده می‌شود. این قطعه ساختاری ویژه برای محافظت از درب یا پنجره در مقابل نور مستقیم خورشید و باران استفاده می‌شود. به طور معمول جداگ

انه ریخته شده و بعد از کامل شدن نصب می‌شود. از اسلب سایه‌پرده آفتاب به عنوان یک جایگزین سخت به یک سایه‌پرده از فولاد یا پارچه استفاده کنید. این اسلب‌ها نیازی به ضخامت ویژه ندارند، چرا که به طور سنتی عناصر سازه‌ای نیستند. باید اطمینان حاصل کنید که مواد مورد استفاده برای به‌طور ایمن نگه داشتن اسلب بالای یک پنجره یا درب را مرور کنید تا از وقوع خطر افتادن جلوگیری شود.

5. لینتل
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت لینتل

  پنجره‌ها و درها نقاط ضعف سازه در دیوار هستند. چرا که این ویژگی‌ها همان قابلیت پایداری بار مانند آجر، سیمان یا چوب را فراهم نمی‌کنند، ممکن است ساختمان شما به لینتل نیاز داشته باشد. این قطعه سازه بالای یک پنجره یا در را قرار می‌دهد و بار بالایی را بازتاب می‌کند. لینتل‌های پیش‌ساخته یک گزینه محبوب برای ابعاد و مواد عمومی هستند. این لینتل‌ها در یک کارخانه ساخته می‌شوند، بنابراین معمولاً از لحاظ مالی و راحتی نسبت به لینتل‌های در محل مناسب‌تر هستند. لینتل‌هایی که در محل ساخته شده‌اند، در محل کارگاه ساخته و ریخته می‌شوند. به جای ساخت آنها در یک کارخانه، بتن به میزان کافی مخلوط، قالب‌گیری و به صورت مستقیم بالای پنجره یا در ریخته می‌شود. این امکان را فراهم می‌کند که یک مخلوط یا طراحی خاص برای پروژه ساختمانی خود داشته باشید.

6. اسلب فرورفته*
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت اسلب فرورفته

  ممکن است پروژه‌های مسکونی و تجاری نیاز به اسلب فرورفته در حمام‌ها یا اطراف دیگر تجهیزات داشته باشند. این وضعیت‌های ساختمانی نیاز به یک اسلب دارای شیب دار و زیر سطح زمین دارند و خطوط آب و فاضلاب را جابجا می‌کنند. این نوع اسلب معمولاً یک شیب دارد و به اندازه کافی زیر سطح زمین است که بتواند یک پایه حمام یا دیگر تجهیزات را در خود جا بدهد. از یک سطح‌سنج‌ساز ساختمان برای تعیین افت نیاز دارید تا بتوانید فهمید چه چیزی لازم است تا هم اسلب و هم تجهیزات را جای دقیقتری داشته باشید.

7. اسلب تعلیق کابلی
  بلاگ انواع مختلف اسلب مورد استفاده در ساخت اسلب تعلیق کابلی

  پل‌ها بهترین مکان‌هایی هستند که در آن از اسلب‌های تعلیق کابلی استفاده می‌شود. بتوانید با حفظ چندین اسپان بلند بدون آسیب به سطح بتن، اسلب این نوع را استفاده کنید. این نوع اسلب همچنین می‌تواند در ساخت و ساز تجاری برای ایجاد پ

برچسب ها
لینک مرجع slabconcret
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oNW3
نظرتان را بنویسید