محرومیت ثبت نام آزمون دکتری

محرومیت ثبت نام آزمون دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری و اطلاعیه های مندرج در سایت خود شرایط محرومیت از ثبت نام در این آزمون را اعلام می کند . محرومیت از ثبت نام در آزمون دکتری در حال حاضر مختص پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته است .




تعداد زیادی از داوطلبانی که در کنکور دکتری سال گذشته شرکت کرده اند ، از شرایطی که موجب محرومیت از ثبت نام در دکتری 1400 می شوند ، می پرسند . بعد از ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد با دکتری سراسری ، در تنها دفترچه ثبت نام برای این آزمون که به دفترچه ثبت نام دکتری معروف است ، شرایط محرومین از ثبت نام آزمون دکتری اعلام می شود . در ادامه این مقاله حالت های مختلفی که موجب محرومیت از ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 1400 خواهد شد را ذکر می کنیم .



داوطلبان مقطع دکتری دوره روزانه 1400
با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام دکتری 1400 تا این لحظه ، برای آگاهی داوطلبان شرایط محرومیت از آزمون دکتری سال گذشته ارائه شده است و به محض انتشار دفترچه ثبت نام این مطلب به روز رسانی می شود .

 طبق بند شماره 4 قسمت توصیه های مهم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، پذیرفته شدگان نهایی دکتری 98 دوره روزانه حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی ، مجاز به ثبت نام و شركت در کنکور دکتری 99 نیستند .


​ مطابق بند (( م )) نکات و توصیه های مهم ، پذیرفته شدگان دکتری 98 در دوره روزانه اجازه شرکت در کنکور دکتری 99 را نخواهند داشت .


​ مطابق دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 99 ، پذیرفته شدگان قطعی ( نهایی ) روزانه سال 98 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 99 را نداشته و یک سال محروم از آزمون هستند .

البته این شرط قطعی نمی باشد و امکان اینکه داوطلب بعد از ثبت درخواست در سامانه پاسخگویی سایت ثبت نام دکتری که همان سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است ، اجازه ثبت نام در کنکور دکتری 99 را داشته باشد ، وجود دارد .


​ مطابق اطلاعیه سازمان سنجش مورخ 1 خرداد ماه 98 ، آن‌ دسته از داوطلبانی كه در مرحله مصاحبه دکتری شركت و در ردیف پذیرفته‌ شدگان نهایی دوره روزانه آزمون دكتری سال 1398 قرار گیرند ، مجاز به ثبت ‌نام و شركت در آزمون دكتری سال 1399 نخواهند بود .



​ مطابق اطلاعیه سازمان سنجش مورخ 6 مرداد ماه 98 ، پذیرفته شدگان قطعی ( نهایی ) روزانه سال 1398 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1399 را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد .



​ مطابق توصیه های مهم شماره 3 دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 99 : بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تكمیلی مورخ 18/10/1395 ،پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانـه در آزمون دكتری نیمه متمركز سال 1398 ، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی ، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون دكتری 1399 نخواهند بود .








داوطلبان مقطع دکتری دوره غیر روزانه 99
آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دکتری 99 شرکت کرده و بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری ، در یکی از دوره های غیر روزانه ( شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد ) پذیرفته شده اند ، در صورتی که ثبت نام نکرده اند می توانند در کنکور دکتری 1400 ثبت نام و شرکت کنند . اگر این داوطلبان در دانشگاه پذیرفته شده خود ثبت نام کرده باشند ، باید تا پایان مهلت ثبت نام دکتری 1400 ، از دانشگاه انصراف قطعی دهند و برای اطمینان بیشتر جهت عدم محرومیت برای ثبت نام دکتری ، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org درخواست رفع محرومیت ثبت کنند .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش









داوطلبان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری
هر ساله بنابر دلایل مختلف مانند علاقه نداشتن به رشته تحصیلی ، عدم توان پرداخت شهریه ، مسافت طولانی دانشگاه تا محل سکونت و ... ، دانشجویان زیادی تصمیم به شرکت مجدد در کنکور دکتری می گیرند . دانشجویان دکتری روزانه ماقبل 96 و دانشجویان دکتری غیر روزانه سالهای گذشته می بایست قبل از اتمام زمان ثبت نام آزمون دکتری 1400 ، از دانشگاه انصراف قطعی دهند . اما اگر دانشجویی پذیرفته شده دکتری دوره روزانه 99 باشد ، می بایست علاوه بر انصراف قطعی در زمان ذکر شده ، در سازمان سنجش نیز درخواست ثبت کند .



 اگر خواستار ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش هستید ، می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط بوده و درخواست خود را در این سایت ثبت نمایید .












سوالات متداول


1-  تحت چه شرایطی داوطلبان مقطع دکتری دوره روزانه از شرکت در کنکور سال بعد محروم می شوند ؟
 طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال جاری نیستند که توضیحات بیشتر در این زمینه در متن مقاله ذکر شده است .




2-  آیا پذیرفته شدگان دکتری دوره روزانه در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه می توانند در آزمون سال بعد شرکت کنند ؟
 خیر . پذیرفته شدگان قطعی دوره های روزانه دکتری سال گذشته ، حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی امکان شرکت در کنکور دکتری سال جاری را ندارند که توضیحات تکمیلی در این مطلب موجود است .




3-  آیا پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه دکتری سال قبل امکان ثبت نام در آزمون دکتری را دارند ؟
 بله . اما ثبت نام پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه در آزمون دکتری شرایطی دارد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .



منبع : محرومیت ثبت نام آزمون دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VB79
نظرتان را بنویسید