هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری ملزم به پرداخت مبلغی تحت عنوان هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ نبوده و هزینه اعلام شده در این بازه زمانی برای خرید کارت اعتباری علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی می باشد که از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب قابل پرداخت است.

 

امسال نیز طبق روال سالیان گذشته انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 در سایت سازمان سنجش انجام شده و داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم برای انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را کسب می کنند مجاز به اولویت بندی انتخاب های خود خواهند بود.

شرکت در این مرحله رایگان بوده و متقاضیان بدون پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل مورد علاقه خود اقدام نمایند. بدین منظور کافی است در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و پس از بررسی لیست رشته محل های ارائه شده به تکمیل فرم اینترنتی مربوطه بپردازند. البته اعلام علاقه مندی به رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هزینه ای دربردارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد غیرانتفاعی و پیام نور ۱۴۰۱

علاقه مندان به تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی باید هزینه مشخصی را پرداخت کرده و کارت اعتباری علاقه مندی خریداری نمایند. این کارت در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به خریداری آن توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

 

حال اگر داوطلبی در بازه زمانی مذکور موفق به پرداخت هزینه نشده و بعد از اعلام نتایج اولیه ارشد 1401 تصمیم به انتخاب رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی داشته باشد می تواند لینک خرید کارت اعتباری علاقه مندی به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد فعال می کند.

 

از این رو داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم برای انتخاب این رشته محل ها را کسب کرده باشند با پرداخت هزینه مشخص می توانند نسبت به اولویت بندی آن ها اقدام نمایند. سال گذشته هزینه در نظر گرفته شده برای خرید کارت اعتباری علاقه مندی پیام نور و غیرانتفاعی 138000 ریال بود که احتمالا با کمی افزایش در سال جاری همراه باشد.

 

داوطلبان با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد می توانند از میزان دقیق این هزینه مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد غیرانتفاعی و پیام نور ۱۴۰۱

پس از مشخص شدن هزینه کارت اعتباری علاقه مندی به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت چپ گزینه "خرید کارت اعتباری" را انتخاب کنید.

 

 

با انتخاب کارت اعتباری مورد نظر وارد صفحه ثبت اطلاعات شخصی خواهید شد که پس از تکمیل آن و کلیک بر روی گزینه "تایید و ادامه" به درگاه اینترنتی بانک دسترسی پیدا می کنید.

 

 

 

 

 لازم به ذکر است راهنمای تصویری فوق مربوط به خرید کارت اعتباری علاقه مندی کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته می باشد که در موعد مقرر بروزرسانی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

 

 

مشاوره هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد غیرانتفاعی و پیام نور ۱۴۰۱

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 باید مسیر جداگانه ای طی کرده و چینش انتخاب های خود را در سایت azmoon.org انجام دهند. در این مرحله نیز امکان انتخاب 100 کد رشته محل برای داوطلب وجود خواهد داشت اما اولویت بندی این رشته محل ها مستلزم پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 می باشد. 

 

با توجه به حساسیت مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد داوطلبان باید از افراد آگاه و باتجربه در این زمینه هم چون کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و شانس قبولی خود را در اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ افزایش دهند. راه ارتباطی داوطلبان با مشاوران این مرکز سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 ملزم به خرید کارت اعتباری علاقه مندی می باشند؟

✔️ کارت اعتباری علاقه مندی برای متقاضیان دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی است. برای مطالعه جزئیات تکمیلی متن مقاله را مطالعه نمایید.



 

2- ✔️ آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 نیز به صورت رایگان انجام می شود؟

✔️ هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به محض مشخص شدن در متن این مقاله قرار داده خواهد شد.



 

3- ✔️ آیا پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 مختص دوره های غیر روزانه می باشد؟

✔️ انتخاب رشته کارشناسی ارشد رایگان بوده و کارت اعتباری اعلام شده در این زمان ارتباطی به هزینه انتخاب رشته ندارد. برای اطلاع از جزئیات تکمیلی متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/P3m6
نظرتان را بنویسید