کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد

کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

اکثر داوطلبان کنکور ارشد به دنبال پاسخ این سوال هستند که کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد؟مدت زمان کنکور کارشناسی ارشد بسته به مجموعه امتحانی داوطلبان متفاوت است. به طور مثال رشته هایی مانند روانشناسی و ادبیات دارای 165 دقیقه و رشته مهندسی برق دارای 270 دقیقه است.

 

 

مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور ارشد یکی از سوالاتی است که اکثر داوطلبان با آن رو به رو بوده و دائما به دنبال پاسخی برای آن هستند. اطلاع از مدت زمان کنکور ارشد می تواند در برنامه ریزی و نحوه مطالعه دروس کنکور کارشناسی ارشد نیز موثر باشد.

مدت زمان کنکور کارشناسی ارشد بستگی به مجموعه امتحانی دانشجویان دارد. ممکن است که کنکور کارشناسی ارشد بعضی از گروه های آزمایشی بیشتر از برخی دیگر طول بکشد و این امر به خاطر سختی برخی از کد رشته های کنکور ارشد و یا نوع سوالاتی است که برای پاسخ به آن ها نیاز به زمان بیشتری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم که کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد؟

کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و خانواده های آن ها را درگیر می کند. کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد و چه زمانی می توانیم کنکور ارشد را به اتمام برسانیم؟ به طور کلی مدت زمان طول کشیدن کنکور کارشناسی ارشد به مجموعه امتحانی دانشجویان بستگی دارد. معمولا کنکور کارشناسی ارشد مجموعه های امتحانی فنی و مهندسی طولانی تر از کنکورهای کارشناسی ارشد مجموعه های امتحانی علوم انسانی است.

 

کنکور کارشناسی ارشد معمولا در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود. البته در صورت وجود متقاضیان زیادی برای شرکت در این آزمون، زمان برگزاری کنکور ارشد به دو الی سه روز تقسیم شده و ساعت شروع آزمون کارشناسی ارشد در کارت ورود به جلسه کنکور ارشد درج می شود.

 

معمولا در کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ذکر شده که دانشجویان می بایست ساعت 8 صبح در جلسه حضور داشته باشند. حال اگر مدت زمان کنکور کارشناسی ارشد حداقل 180 دقیقه باشد، دانشجویان می بایست تا ساعت 11 صبح در جلسه کنکور کارشناسی ارشد حضور داشته باشند اما سازمان سنجش در بعضی از رشته ها مدت زمان کمتری را برای پاسخگویی به سوالات در نظر می گیرد.

 

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که مدت پاسخگویی به سوالات کنکور ارشد هر رشته در صفحه اول دفترچه سوالات کنکور ارشد درج شده است. بنابراین با دریافت دفترچه سوالات رشته مورد نظر خود در سال گذشته می توانند از مدت زمان ارائه شده برای پاسخگویی به سوالات ارشد مطلع شوند.

 

 

حداقل مدت پاسخگویی به سوالات کنکور ارشد 165 دقیقه و حداکثر آن 270 دقیقه می باشد.

 

علاوه بر مطالب ذکر شده باید توجه داشت که مراقبان جلسه کنکور کارشناسی ارشد اجازه نمی دهند که داوطلبان خیلی زود پاسخنامه را به آن ها تحویل دهند. معمولا حدود 1 ساعت باید از زمان آزمون بگذرد تا داوطلبان بتوانند پاسخنامه های خود را به مراقبان جلسه کنکور کارشناسی ارشد تحویل دهند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد

 

 

زمان حضور در محل برگزاری کنکور ارشد

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، می بایست که حتما در زمان مشخص شده برای حضور در محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در محل آزمون حضور داشته باشند. زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در کارت های ورود به جلسه داوطلبان ذکر شده است و داوطلبان می بایست بر اساس همین زمان در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

 

بهتر است که داوطلبان جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت حداقل نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد حضور داشته باشند چرا که تحویل دادن وسایل اضافی به نگهبان، پیدا کردن صندلی کنکور کارشناسی ارشد و چک کردن کارت ورود به جلسه توسط مراقبان همگی زمانبر هستند و لازم است که دانشجویان حتما زمان کافی برای انجام این موارد را داشته باشند.

 

زمان برگزاری آزمون کنکور کارشناسی ارشد در نوبت صبح ساعت 8 صبح است اما برگزاری این آزمون از همان 8 صبح نیست و حدود نیم ساعت برای تلاوت قرآن، پخش کردن فرم های نظرسنجی سنجش و تکمیل آن ها، ارائه دفترچه سوالات و پاسخنامه مربوط به آن به طول می انجامد. به هر حال مدت زمان پاسخگویی به کنکور ارشد پس از ساعت 8 حساب شده و درب محل برگزاری جلسه آزمون کنکور کارشناسی ارشد همان ساعت 8 صبح بسته خواهد شد و به ندرت به داوطلبان اجازه داده می شود که پس از گذشت ساعت 8 به جلسه آزمون وارد شوند.

 

با توجه به اینکه بیشتر آزمون های کنکور کارشناسی ارشد زمان 180 دقیقه ای دارند داوطلبان تا ساعت 11 و 30 دقیقه فرصت دارند که به سوالات آزمون پاسخ دهند اما در صورتی که آزمون کمتر از 180 دقیقه فرصت داشته باشد، داوطلبان می بایست که مطابق با زمان پاسخگویی به مجموعه سوالات خودشان پاسخنامه خود را تحویل دهند.

 

بیشتر بخوانید: تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد

 

 

 

 

 

مشاوره برنامه ریزی کنکور ارشد

کنکور کارشناسی ارشد به مراتب آسان تر از کنکوری است که داوطلبان در مقطع کارشناسی تجربه کرده اند؛ چرا که در کنکور کارشناسی ارشد رقابت کمتری میان داوطلبان وجود دارد. به همین خاطر همواره به داوطلبانی که قصد موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند، توصیه می کنیم که میزان مطالعه کافی و تست زنی داشته و جدول برنامه ریزی کنکور ارشد را تهیه نمایند.

 

معمولا برای کنکور رشته های فنی و مهندسی داوطلبان به 3 تا 4 باکس از سوالات امتحانی پاسخ می دهند. به همین خاطر می توان حتی با مدت زمان کم کنکور کارشناسی ارشد به تمامی سوال های مد نظر داوطلبان در باکس های مختلف کنکور کارشناسی ارشد پاسخ داد.

 

بهتر است که داوطلبان هنگام پاسخ دادن به سوالات کنکور کارشناسی ارشد ابتدا به سوال های ساده ای که به جواب آن ها اطمینان دارند پاسخ دهند و سپس در صورتی که فرصت کافی برای پاسخ دادن به سوال های سخت را داشتند، وقت خود را برای پاسخ دادن به سوال های سخت  فکر کردن روی آن ها صرف کنند.

 

بنابراین، در صورتی که این دغدغه برای شما وجود دارد که کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد و آیا می توان به تمامی سوالات مد نظر خودمان در این مدت زمان پاسخ دهیم یا خیر؟ باید به شما بگوییم که معمولا می توان به بیشتر سوالات و یا حتی تمامی سوالات کنکور کارشناسی ارشد در همان مدت زمان کم پاسخ داد اما این به شرطی است که داوطلبان قدرت و سرعت تست زنی خود را تقویت کنند.

در ادامه بخوانید: منابع کنکور ارشد

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور ارشد را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کنکور کارشناسی ارشد چند ساعت است ؟

✔️ مدت زمان پاسخگویی به کنکور ارشد بر اساس نوع رشته بین 165 تا 270 دقیقه می باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ مدت زمان پاسخگویی به کنکور ارشد را از کجا می توان پیدا کرد ؟

✔️ مدت زمان پاسخگویی به کنکور ارشد در دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد هر رشته درج می شود که در متن مقاله دفترچه کل رشته ها ارائه شده است.



 

3- ✔️ زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در کجا اعلام می شود ؟

✔️ مطابق متن مقاله، زمان، ساعت و سایر جزئیات برگزاری کنکور ارشد در کارت ورود به جلسه این آزمون درج می شود.

منبع : کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EY9v
نظرتان را بنویسید