لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور 99 در دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی منتشر شده و در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . ظرفیت پذیرش هر رشته بستگی به تعداد صندلی خالی باقی مانده پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 99 دارد که تعداد دقیق آن ها در دفترچه ثبت نام به اطلاع داوطلبان می رسد .




تا سال پیش دانشگاه پیام نور از طریق آزمون کارشناسی ارشد فراگیر اقدام به ثبت نام داوطلبان در مقطع ارشد بدون کنکور می کرد . اما امسال علاوه بر پذیرش با این شیوه ، دانشگاه پیام نور اقدام به جذب دانشجو کارشناسی ارشد از طریق ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی نموده است .

داوطلبانی که قصد شرکت در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99 را دارند به دنبال اطلاع از لیست رشته های موجود در این دانشگاه هستند تا در صورت علاقه به یکی از آنها اقدام به ثبت نام در موعد مقرر نمایند . در ادامه مقاله برای معرفی این رشته ها به داوطلبان ارشد به بررسی لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پبام نور 99 می پردازیم .



رشته های ارشد پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی 99
منظور از ثبت نام از طریق سوابق تحصیلی صرفا داشتن معدل بالا همراه با امتیازات گوناگون از مقاطع تحصیلی قبلی نیست ، بلکه همه افرادی که به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاقه مند هستند این شانس را داشته تا با انتخاب کد رشته مورد نظرشان در این فرآیند ثبت نام کنند . هر چند معدل بالا نیز به عنوان یکی از فاکتور های مهم در پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور تأثیر گذار خواهد بود .

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور در سامانه سنجش منتشر می شود . در واقع تمامی رشته هایی که پس از اعلام نتایج نهایی ارشد 99 همچنان دارای ظرفیت خالی هستند در دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد گرد آوری شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . بنابراین احتمال انتشار این لیست در اواخر آبان ماه وجود دارد .



لیست رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور 99 به محض انتشار در اینجا قرار می گیرد .



داوطلبان بدون کنکور ارشد 99 برای اطلاع به موقع از اخبار مربوط به ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی می توانند عضو کانال تلگرامی و اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شوند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور


متقاضیان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 دانشگاه پیام نور پس از مطالعه دقیق رشته ها می بایست در زمان ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی کد رشته های مورد علاقه خود را وارد سامانه سازمان سنجش کرده تا مورد بررسی قرار گیرند .

از آنجایی که شیوع بیماری کرونا باعث تاخیر در برگزاری تمامی مراحل کنکور کارشناسی ارشد شد ، پیش بینی می شود در صورت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99 دانشگاه پیام نور ، احتمالا نتایج آن تا قبل از ورودی بهمن ماه به اطلاع داوطلبان برسد تا پذیرفته شدگان بتوانند از نیمسال دوم در دانشگاه حضور داشته باشند .

متقاضیان علاوه بر اطلاع از لیست رشته ها در زمان ثبت نام ، می بایست از مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی نیز آگاه شوند . با توجه به این که امسال اولین سال پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس معدل می باشد توصیه می شود برای اطلاع از جزئیات مدارک لازم برای ثبت نام به مطالعه مقاله زیر بپردازید .

بیشتر بخوانید: مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور





رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99
رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در پنج گروه علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی و هنر قرار گرفته و هم زمان با شروع فرایند ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 در دفترچه راهنمای این آزمون درج می شوند . با توجه به این که مرحله جداگانه ای برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برگزار نمی گردد ، متقاضیان می بایست اولویت بندی رشته های مورد علاقه خود را همزمان با مرحله ثبت نام انجام دهند .

داوطلبانی که به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور علاقه دارند می توانند برای مطالعه لیست کامل این دانشگاه به مقاله زیر مراجعه کنند و از انواع رشته های تحصیلی فراگیر پیام نور در مقطع ارشد مطلع شوند .

بیشتر بخوانید: رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور









مشاوره رشته های ارشد پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی 99
همانطور که گفته شد برای انتشار لیست رشته های ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور ابتدا باید مقدمات ثبت نام داوطلبان پذیرفته شده از طریق آزمون کارشناسی ارشد 99 را فراهم نمود و سپس بر اساس صندلی های خالی هر کد رشته اقدام به انتشار لیست رشته های دارای ظرفیت کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی نمود .

از این رو ممکن است ظرفیت اکثر رشته های پر طرفدار کارشناسی ارشد تکمیل شده باشد و داوطلبان ارشد بدون کنکور اجازه ثبت نام در آن ها را نداشته باشند . بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر با مطالعه لیست رشته ها احساس کردید که به آنها علاقه مند نبوده و یا آینده شغلی آن رشته ها چندان موفق نخواهد بود ، به مطالعه منابع کارشناسی ارشد 1400 رشته خود پرداخته و در کنکور ارشد سال بعد که جزئیات آن در مقاله زیر توضیح داده شده است ، ثبت نام نمایند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام ارشد









سوالات متداول


1- لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور چیست ؟
رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور بر اساس ظرفیت خالی هر کد رشته مشخص شده که پس از انتشار در متن مقاله قرار می گیرد .




2- نحوه ثبت نام در رشته های ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور چیست ؟
برای ثبت نام در ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور ابتدا می بایست به سایت سنجش مراجعه کرده و سپس مطابق متن مقاله مراحل نام نویسی را سپری کنید .




3- زمان ثبت نام در رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور از کی شروع می شود ؟
پس از اعلام نتایج کنکور ارشد و محاسبه ظرفیت های خالی ، کد رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور معرفی می وشتذ که توصیه می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه شود .

منبع : لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xXGq
نظرتان را بنویسید