لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی

لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هر سال با اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی تعدادی از دانش آموزان به عنوان لیست ذخیره انتخاب می شوند . در صورت انصراف بعضی از دانش آموزان پذیرفته شده و خالی ماندن ظرفیت مدارس نمونه دولتی ، دانش آموزان لیست ذخیره انتخاب و جایگزین دانش آموزان انصرافی می شوند . زمان اعلام لیست ذخیره همزمان با اعلام نتایج است اما برای ثبت نام به دانش آموزان ذخیره اطلاع رسانی می شود . 


مدارس نمونه دولتی جزء مدارس سطح بالای کشور به حساب می آید و هر ساله متقاضیان زیادی دارد . آزمون این مدارس در سال تحصیلی گذشته با آزمون مدارس تیزهوشان ادغام و به صورت هماهنگ برگزار شد . اما امسال آزمون های این دو مدرسه به صورت جداگانه برگزار خواهد شد .

هم چنین ثبت نام مدارس نمونه دولتی در پایه ششم حذف شده و این مدارس به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده اند و در نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی فقط در دوره متوسطه دوم صورت خواهد گرفت . تعدادی از پذیرفته شدگان در آزمون مدارس نمونه دولتی  99 - 1400 ممکن است پس از قبولی ، از ورود به مدارس نمونه دولتی به دلایل مختلفی صرف نظر نمایند . در این صورت تعدادی از ظرفیت مدارس نمونه دولتی خالی می شود .

در صورت بروز این اتفاق ، طبق قوانین و مقررات ، مدارس نمونه دولتی از بین افراد موجود در لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی ثبت نام به عمل می آورند . در ادامه این مقاله به شرح کامل لیست ذخیره نمونه دولتی 99 - 1400 و زمان اعلام آن می پردازیم . 


زمان اعلام لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 99 - 1400
زمان اعلام لیست ذخیره نمونه دولتی همزمان با اعلام نتایج است . در واقع در زمان اعلام نتایج ، آزمون دهندگان در سه گروه قرار می گیرند . گروه اول دانش اموزانی هستند که در آزمون پذیرفته شده و می بایست در موعد مقرر به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر خود رفته و ثبت نام خود را انجام دهند . گروه دوم دانش آموزان مردودی و گروه سوم دانش آموزان ذخیره بوده که می بایست صبر کنند تا در صورت خالی ماندن ظرفیت مدارس نمونه دولتی ، با آنها تماس گرفته شود . 

در نتیجه دانش آموزانی که در ثبت نام مدارس نمونه دولتی شرکت نموده اند ، می توانند همزمان با اعلام نتایج از ذخیره بودن یا نبودن خود مطلع شوند . برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .  




نحوه پذیرش لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی 99 - 1400
بر اساس قوانین و مقررات مدارس نمونه دولتی ، لیست ذخیره در واقع لیستی از دانش آموزان است که همزمان با اعلام نتایج آزمون اعلام می گردد . دانش آموزانی که نامشان در لیست ذخیره وجود دارد تحت شرایط خاصی شانس پذیرفته شدن و تحصیل در مدارس نمونه دولتی را خواهند داشت .

پس از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی و اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون نمونه دولتی  99 - 1400 ، تعدای از این دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ممکن است از شرکت در مدارس نمونه دولتی صرف نظر کنند . این تصمیم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد دلایلی مانند جا به جا شدن محل زندگی دانش آموز یا قبولی همزمان در آزمون تیزهوشان . لازم به ذکر است که لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی با تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی متفاوت است و تکمیل ظرفیت به صورت آزمون میان پایه برگزار می شود . 

هم چنین اگر دانش آموزی پس از قبولی و در زمان مقرر ثبت نام به مدرسه مراجعه ننماید ثبت نام وی ملغی شده و یکی از دانش آموزان لیست ذخیره جایگزین او خواهد شد . بعد از اعلام نتایج آزمون متقاضیانی که در آزمون ورودی پذیرفته نشده اند می توانند به نتایج آزمون اعتراض نمایند و با این کار ممکن است در لیست ذخیره نمونه دولتی 99 - 1400 قرار گرفته و شانس ورود به مدارس نمونه دولتی را پیدا کنند . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید . 




توصیه می کنیم برای اطلاع دقیق از زمان انتشار لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی  99 - 1400 صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هیوا را دنبال کرده و یا عضو کانال تلگرام ما شوید . هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال درباره لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . 

سوالات متداول

1- لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی چیست ؟
بعضی از پذیرفته شدگان در آزمون از ثبت نام در مدارس نمونه دولتی انصراف می دهند . بر اساس قوانین و مقررات مدارس نمونه دولتی ، لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی به انتشار می رسد که در این مقاله به اطلاعات بیشتر درباره این لیست پرداخته شده است . 

2- لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی چه زمانی اعلام می شود ؟ 
همان طور که در این مقاله ذکر شده است ،این لیست همزمان با اعلام نتایج منتشر می شود . اما برای ثبت نام ، دانش آموزان ذخیره می بایست منتظر اطلاع رسانی مدارس نمونه دولتی باشند . 

3- دانش آموزان موجود در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی چه زمانی پذیرش می شوند ؟
همان طور که در مقاله به آن اشاره شده ، دانش آموزانی که اسمشان در لیست ذخیره است باید منتظر بمانند و در صورت خالی ماندن ظرفیت مدارس نمونه دولتی به آنها اطلاع رسانی خواهد شد . 

منبع : لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YPL0
نظرتان را بنویسید