نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی

نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
 برای در یافت و مشاهده ابلاغیه های جدید با کد ملی و دیگر اطلاعات موجود در پرونده لازم است ابتدا اشخاص حقوقی و حقیقی در سایت سامانه ثنا ثبت نام کنند و سپس با استفاده از کد ملی و رمز شخصی از طریق قسمت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ، ابلاغیه های دادگاه مشاهده شود .





در طول سال های گذشته ابلاغ اوراق قضایی دادگاه ها به شیوه ای مکتوب و از طریق ارسال برگه های ابلاغ توسط مامور ابلاغ به نشانی اعلام شده توسط اشخاص صورت می پذیرفت ؛ اما قوه قضاییه از سال 1395 سامانه ای را طراحی کرده است که از طریق آن می توان به جزییات و متن ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی دسترسی پیدا کرد که این سامانه تحت عنوان " سامانه ابلاغ " شناخته شده است .

از این رو صورتی که افراد تمایل به مشاهده ابلاغیه های مربوط به پرونده های قضایی خود داشته باشند ، باید مراحلی در سامانه ثنا من جمله ثبت نام را طی کنند و سپس با در دست داشتن رمز عبور شخصی، به این سامانه وارد شده و ابلاغیه های جدید خود را مشاهده کنند  که همه این ها پیچیدگی هایی دارد.

از این رو در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه مشاهده ابلاغیه های جدید دادگستری که به صورت الکترونیکی صادر شده اند پرداخته شده است همچنین چگونگی ثبت نام در سامانه ابلاغ و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید توضیح داده خواهد شد .




ثبت نام در سامانه ابلاغ اولین قدم مشاهده ابلاغیه
به منظور مشاهده ابلاغیه های جدید دادگستری ، نخست باید در سایت ابلاغ ثنا عضو شد و ثبت نام در این سایت را انجام داد . اما در خصوص اینکه ثبت نام در سامانه ابلاغ چگونه انجام پذیر است ، می توان گفت مراحل ثبت نام در سامانه ابلاغ به شیوه ذیل امکان پذیر است که :

برای ثبت نام و عضویت در سامانه ثنا شخص متقاضی با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ، کلیه مراحل مربوط به تکمیل مشخصات فردی و دریافت رمز عبور شخصی را انجام داده و پس از آن می توان با ورود با سایت سامانه ثنا و یا دانلود برنامه ورود به سامانه ثنا ، ابلاغیه های جدید دادگستری را ملاحظه کرد . لازم به ذکر است که ثبت نام سامانه ابلاغ در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی منوط به پرداخت هزینه های مربوطه می باشد .

بعد از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و انجام ثبت نام ، فرد ثبت نام کننده یک رمز شخصی ورود به سامانه ثنا دریافت می نماید که با در اختیار داشتن این رمز ، ورود به سامانه ابلاغ و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید امکان پذیر خواهد شد .

بیشتر بخوانید: ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا




مشاهده ابلاغیه با کد ملی
برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی لازم است که ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام انجام شود. پس از انجام ثبت نام سامانه ثنا و تکمیل مراحل احراز هویت ثنا که هم به صورت حضوری و از طریق مراجعه یه دفاتر خدمات قضایی ممکن بوده و هم به صورت اینترنتی و غیر حضوری، یک رمز عبور یا همان کد ثنا در اختیار فرد قرار می گیرد.

گام بعد، برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی، مراجعه به سامانه ابلاغ ثنا به نشانی eblagh.adliran.ir می باشد. در این مرحله،برای ورود به سامانه ابلاغ ثنا لام است که کد ملی و رمز عبور دریافت شده در مرحله قبل، در کادر های مربوطه وارد شده تا پیامک رمز موقت به شماره همراه فرد ارسال گردد.

پس از وارد کردن رمز موقت در کادر مربوطه در صفحه جدید و زدن دکمه ورود، فرد وارد حساب شخصی خود در سامانه ابلاغ ثنا می شود. در این مرحله، با انتخاب هر یک از ابلاغیه های وارد شده به حساب کاربری شخص و سپس زدن دکمه مشاهده، مشاهده ابلاغیه و دریافت و چاپ آن امکان پذیر می باشد.

بیشتر بخوانید : مشاهده ابلاغیه با موبایل


مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید از طریق سامانه ابلاغ
در مطالب قبلی مراحل ثبت نام در سامانه ابلاغ به منظور مشاهده ابلاغیه های جدید دادگاه توضیح داده شد . اما در پاسخ به این سوال که نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی جدید چگونه است ، شخص متقاضی باید مراحل زیر را به ترتیب طی کند تا بتواند ابلاغیه جدید دادگستری خود را مشاهده نماید .

1مرحله اول مشاهده ابلاغیه جدید ثنا ورود به سامانه ثنا می باشد .



2در صورتی که شماره تلفن شما توسط شعبه در پرونده ذکر شده باید می توانید با ارسال پیامک به شماره 50009699، رمز شخصی خود را در یافت کنید.





<

3مرحله سوم مشاهده ابلاغیه جدید دادگاه وارد کردن رمز عبور موقتی است که به شماره تلفن همراه شخص متقاضی پیامک شده است ؛







4مرحله چهارم مشاهده ابلاغیه های جدید آن است که با کلیک کردن بر روی گزینه " صفحه اصلی " در نوار بالای صفحه ، شکل زیر ظاهر می شود و در صورتی که ابلاغیه های جدیدی داشته باشید بالای قسمت " ابلاغیه های جدید " ، تعداد آن درج شده است و با کلیک کردن بر روی قسمت مربوط به ابلاغیه های جدید ، لیست تمامی ابلاغیه های جدید شخص متقاضی قابل مشاهده خواهد بود .

لازم به ذکر است در صورتی که عدد صفر بالای این قسمت درج شده باشد ، به معنای آن است که فرد ابلاغیه جدیدی برای مشاهده ندارد ، البته در صورتی که فرد تمایل داشته باشد می تواند از قسمت " ابلاغیه های مشاهده شده " ، ابلاغیه های قبلی خود را نیز ملاحظه نماید .







5مرحله پنجم مشاهده ابلاغیه های جدید آن است که با کلیک بر روی گزینه " مشاهده نسخه چاپی ابلاغیه " ، تمام جزییات و متن ابلاغیه جدید دادگستری قابل رؤیت خواهد بود و شخص متقاضی در صورت تمایل می تواند با کلیک کردن بر روی گزینه " دریافت نسخه چاپی ابلاغیه " ، ابلاغیه جدید را ذخیره و یا چاپ کند .







برای ورود به سامانه ابلاغ کلیک کنید



در ادامه بخوانید: سامانه ثنا sana.adliran.ir



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی پاسخ دهند .





سوالات متداول


1- آیا هنوز هم مثل گذشته ابلاغ اوراق قضایی به صورت فیزیکی و درب منزل انجام می شود ؟
خیر ، با طراحی سامانه ای با عنوان سامانه ثنا ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی در حساب کاربری اشخاص قرار می گیرد که توضیحات بیشتر درباره این سامانه در مقاله صورت گرفته است .


2- نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی از طریق سامانه ثنا چگونه است ؟
کسانی که می خواهند ابلاغیه خود را مشاهده کنند ابتدا باید وارد سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ثنا شده و سپس درقسمت سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی وارد کردن کدملی و رمز شخصی خود ابلاغیه ها را مشاهده و دریافت کنند که در مقاله توضیح داده شده است.


3- آیا برای  مشاهده ابلاغیه با کد ملی حتما باید در سامانه ثنا ثبت کرد؟
بله ابتدا باید مراحل ثبت نام در سامانه ثنا به طور کامل انجام شود و در غیر اینصورت به هیچ عنوان امکان دسترسی به ابلاغیه ها از طریق این سایت امکان پذیر نیست که جزئیات نحوه ثبت نام در این سایت در مقاله آمده است .

منبع : نحوه مشاهده ابلاغیه با کد ملی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DyqY
نظرتان را بنویسید