نحوه اتصال PS5 به تلویزیون به صورت گام به گام + 1401

نحوه اتصال PS5 به تلویزیون به صورت گام به گام + 1401
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mohamad tohidlo

هر بار که سونی یک کنسول جدید عرضه می کند، تغییراتی که این کنسول به ارمغان می آورد باعث می شود گیمرها سعی کنند از آن اجتناب کنند. از زمان عرضه PS5، افراد زیادی به دنبال خرید پلی استیشن 5 بوده اند.
این کنسول بازی که پیشرفت زیادی داشته و بازی های فوق العاده ای دارد با استقبال گیمرهای مختلف مواجه شده است. منظورم این است که می توان گفت آنها برای خرید این پلی استیشن زشت با ظاهری متفاوت تمام تلاش خود را کردند.
اما لازم نیست فقط آن را بخرید، بلکه باید در مورد عملکرد کنسول بازی بدانید. چیزی که باید یاد بگیرید این است که چگونه پلی استیشن 5 خود را به تلویزیون وصل کنید. به گزارش سایت خبرگزاری ایسنا در این مقاله می خواهیم همین را به شما آموزش دهیم تا بدانید برای جلوگیری از آسیب رساندن به دستگاه چه کاری انجام دهید.

نحوه اتصال پلی استیشن 5 به تلویزیون
شاید با خود فکر کنید که از آنجایی که ظاهر پلی استیشن 5 با کنسول قبلی متفاوت است، اتصال آن به تلویزیون ممکن است دشوارتر و متفاوت تر باشد. باید بگویم که شما باید این ایده را رد کنید زیرا می توانید آن را در سه مرحله انجام دهید. اکنون با دقت گوش دهید که این سه مرحله را به شما می گوییم:

گام اول وصل کردن کابل
برای اتصال پلی استیشن 5 به تلویزیون، ابتدا باید یک کابل HDMI داشته باشید. یک سر کابل را به درگاه خروجی HDMI در پشت پلی استیشن و سر دیگر را به درگاه ورودی HDMI در پشت تلویزیون وصل کنید. اکنون می توانید تصاویر را با کیفیت 4K و سرعت 120 هرتز دریافت کنید. همچنین اگر اهل بازی هستید، بدانید که یک پورت ورودی HDMI 4 نیز برای آیکون های بازی وجود دارد.

گام دوم متصل کردن کابل برق
مرحله دوم برای اتصال پلی استیشن 5 به تلویزیون، اتصال کابل برق است. یک سر کابل را به ورودی AC در پشت پلی استیشن 5 و سر دیگر را به دو کانکتور برق وصل کنید.

 

[​IMG]


گام سوم و آخرین اقدام
هنگامی که سه مرحله ذکر شده در بالا را پشت سر گذاشتید و انجام دادید، زمان انجام آخرین کار فرا رسیده است. می توانید تلویزیون و پلی استیشن را روشن کنید. سپس دکمه هوم را فشار دهید و منبع تصویر را از منوی باز شده انتخاب کنید و کنسول پلی استیشن را پخش کنید. اکنون می توانید با کنسول بازی خود بازی کنید و از لحظاتی که سپری می کنید لذت ببرید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نیاز به تعمیر تلویزیون در خانه دارید، می توانید با تماس با وب سایت های خدمات تعمیر تلویزیون خانگی از جمله استاد تی وی درخواست خود را ثبت کنید تا متخصصان این مجموعه در اسرع وقت درخواست شما را بررسی کنند. پس از تشخیص دقیق تا حد امکان به خانه شما می آیند و آن را رفع می کنند.
چه مدل تلویزیون هایی برای پلی استیشن 5 مناسب است؟
باید بدانید که هر تلویزیونی نمی تواند از پلی استیشن 5 پشتیبانی کند، در صورت نمایش تصاویر قطعا تا حدودی از کیفیت تصاویر کاسته می شود. بنابراین، مهم است که تلویزیونی که PS5 با آن عرضه می شود دارای ویژگی هایی باشد. اما این ویژگی ها عبارتند از:

پشتیبانی کردن از HDMI 2. 1
اولین قابلیتی که باید در تلویزیون ها و پلی استیشن 5 که باید این ویژگی را داشته باشند، پشتیبانی از HDMI 2.1 است. در واقع این یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک تلویزیون باید داشته باشد.
برای رهایی از محدودیت های HDMI 2.0، باید از تلویزیونی استفاده کنید که دارای پورت HDMI 2.1 باشد. این پهنای باند 120 فریم ریت را در اختیار شما قرار می دهد تا تمام تصاویر را در 60 ثانیه با وضوح 8K به شما نشان دهد. ساده و ساده می گویم، با این تلویزیون ها تصویر بسیار خوب و بی نظیری را تجربه خواهید کرد.

 

[​IMG]



تکنولوژی ALLM
بگذارید در مورد فناوری ALLM به شما بگویم، این فناوری قادر است به محض باز کردن کنسول بازی، بهترین تنظیمات را به صورت عمدی انجام دهید تا زمان کمتری در حین انجام بازی داشته باشید. این قابلیتی است که همه گیمرها می خواهند.
اما با تمام موارد گفته شده، باید بدانید که به یک پورت HDMI 2.1 در تلویزیون خود نیاز دارید. شاید پلی استیشن های قدیمی نیازی به فناوری خاصی نداشته باشند، اما این کنسول بازی به دلیل قابلیت هایی که دارد به فناوری های جدید و جدید نیاز دارد.

 

[​IMG]


تکنولوژی eARC
فناوری eARC که در تلویزیون های نسل جدید موجود است، دسترسی خوبی به صدا در اختیار شما قرار می دهد. به لطف فناوری eARC یا Enhanced Audio Return Channel، این امکان را به شما می دهد که دیگر فایل های صوتی را فشرده نکنید.
بنابراین تمامی صداها با بالاترین کیفیت و بهترین در اختیار شما قرار می گیرد. به این ترتیب تجربه بسیاری از عناوین به خصوص بازی های آنلاین به کلی تغییر کرده است. می دانید که این کیفیت صدا یک ترفند بازاریابی است، در واقع برای کاربرانی که پلی استیشن 5 دارند، این تلویزیون دارای این فناوری است.

 

[​IMG]


سخن پایانی
سونی با عرضه پلی استیشن 5 سر و صدای زیادی در بازار به پا کرد. زیرا این کنسول بازی تغییرات ظاهری زیادی نسبت به نسل های قبل دارد و این تغییرات تنها مربوط به ظاهر نیست.
بهبودهای زیادی در عملکرد و عملکرد بازی وجود دارد. بنابراین، گیمرها مشتاق دریافت این پلی استیشن هستند. بله، فقط خرید کافی نیست، پس از دریافت بازی باید یک تلویزیون خوب داشته باشید تا در حین بازی حس متفاوتی به شما بدهد.
در بالا در مورد فناوری مورد نیاز تلویزیون و مدلی که باید تهیه کنید صحبت کردیم. البته نحوه اتصال پلی استیشن 5 به تلویزیون را نیز توضیح دادیم. با رعایت این نکات بهترین تجربه بازی را خواهید داشت.

نظرتان را بنویسید