پیش بینی بورس فردا یکشنبه 19 دی

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 19 دی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس یکشنبه 19 دی 1400

 

مهدی رضایی کارشناس بازار سرمایه، وضعیت بازار بورس هفته سوم دی 1400 را متعادل پیش بینی کرد و گفت : نمی توان کاهش زیادی برای نرخ دلار در هفته آینده متصور شد، انتظار می‌رود بازار با روند بهتری همراه باشد اما صعود چندانی نخواهد داشت.

از سوی دیگر محمد خبری‌ زاد کارشناس دیگر بازار سرمایه در رابطه با تزریق پول از صندوق تثبیت به بورس گفت : هنوز وعده‌ های تزریق پول از صندوق تثبیت به بازار سهام عملی نشده و به نظرم اگر پول صندوق تثبیت به بازار تزریق می‌ شد بورس جان می‌ گرفت.

رفتار بورس بازان در این روز ها منطق خاصی ندارد و هیجان بر تحلیل ها برتری دارد. منطق کنونی بورس بازان این است که دورنمای روشنی از بازار در دست نیست و با حرف درمانی نمی توان تردید ها در نزد سرمایه گذاران حقیقی را رفع کرد.

با این وجود سیگنال های مثبتی از سمت وین به بازار ارسال شده که بخشی از معامله گران را به انتظار واداشته است. در مختصات کنونی، شاخص در کانال 1.3 میلیون واحد در نیمه دوم دنبال می شود و در صورتی که روز چهار شنبه هم سمت عرضه فعال ظاهر شوند، ممکن است شاخص به نیمه اول 1.3 میلیون واحد هدایت یابد.  البته الگو های رفتاری بورس بازان نشان داده که به دلیل عدم کشش افت دوباره شاخص، ممکن است بورس بازان دوباره موقعیت های خرید را پر کنند که همین عامل می تواند شاخص را به سقف 1.3 میلیون واحد بکشاند.

تازه ترین نظر سنجی اقتصاد نیوز هم نشان می دهد شاخص های بورس تحت تاثیر هیجان بورس بازان در نوسان است اما فعلا فروشندگان در موقعیت تردید، نبض بازار را در اختیار دارند. حتی موقعیت های خرید در زمانه ای که پیکان شاخص روبه جلو بود، شکننده و ناپایدار ارزیابی می شود و این تلقی البته با توجه به مختصات بازار طبیعی به نظر می رسد.

خروجی پولی حقیقی ها در شیب نسبتا قابل تاملی هر روز ادامه دارد و معاملات خرد هم در پایین ترین سطح خود دنبال می شود. در چنین موقعیتی سمت عرضه می تواند بر سفارش های فروش بیفزاید و با تداوم تردید حقیقی ها، حجم سفارش های خرید هم نسبت به سفارش های فروش بیشتر شود.

 

منبع : صفحه اقتصاد

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.
 

منبع : پیش بینی بورس فردا یکشنبه 19 دی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید