انواع روش‌های سایه زدن با توجه به فرم چشم‌ها

انواع روش‌های سایه زدن با توجه به فرم چشم‌ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
zahra
شما فاصله ‌دار است. برای سایه زدن چشم‌ های فاصله ‌دار، بهتر است از سایه‌ هایی با تناژ رنگی متوسط انتخاب شود. بد نیست این سایه متوسط تا انتهای پلک چشم ‌ها ادامه پیدا کند. به این صورت تعادل بهتری بین اجزای صورت برقرار می ‌شود. استفاده از سایه ‌های روشن ‌تر در گوشه ‌های داخلی چشم‌ ها منجر به بیشتر شدن فاصله میان چشم ‌ها می‌شود.

روش سایه زدن چشم ‌های نزدیک به هم
اگر فاصله میان چشم‌ هایتان کمتر از یک چشم است یعنی از چشم ‌های نزدیک به هم برخوردارید. در این صورت استفاده از سایه‌ های تیره در قسمت‌ های داخلی چشم منجر به نزدیک ‌تر شدن چشم ‌ها می‌ شود. بنابراین بهتر است برای گوشه‌ های داخلی از سایه روشن و در قسمت‌ های خارجی از سایه تیره استفاده کنید. به این ترتیب ظاهر متناسب تری به اجزای چهره خود می‌بخشید.

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با شستن براش های آرایشی آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش خود آرایی، آموزش آرایش عروس، آموزش گریم و میکاپ و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

روش سایه زدن چشم‌ های گرد
چشم ‌های گرد از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به چشم‌ های بادامی دارند. فقط فرم کلی چشم‌ های گرد برجسته‌ تر است. چشم ‌های گرد می‌توانند از انواع روش‌های سایه زدن در قسمت بالایی چشم استفاده کنند. اما هر نوع آرایش زیر چشم، حتی اگر یک خط باریک هم باشد می‌ تواند به گرد بودن چشم‌ ها دامن بزند.

روش سایه زدن چشم ‌های افتاده
این فرم چشم‌ ها تمایل به افتادگی دارند. بنابراین بهتر است از روش‌های سایه زدن به سمت بالا استفاده کنید. برای این که فرم چشم‌ها را اصلاح کنید می‌توانید سایه خود را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا بکشید. می‌توانید در انتهای آرایش خود از گوشه اسفنج ‌های مثلثی شکل برای این منظور استفاده کنید. فقط کافیست اسفنج یا براش سایه را از گوشه چشمان خود به سمت بالا بکشید تا نتایج آنی را مشاهده کنید.

روش سایه زدن چشم‌های کشیده
فرم چشمان کشیده، مخالف چشم‌ های افتاده است. بنابراین برای این فرم چشم بهتر است از روش‌های سایه زدن به سمت بالا اجتناب کنید. به این صورت حالت متناسب ‌تری به چشمان خود می ‌بخشید. برای آرایش چشم‌های کشیده، بهتر است در گوشه خارجی پایینی چشم‌ ها از سایه تیره استفاده کنید. روی پلک‌ ها از سایه‌ هایی با تناژ متوسط استفاده کنید. می‌توانید از همین سایه هم برای امتداد پایینی پلک استفاده کنید. بهتر است استخوان ابروها را هم هایلایت کنید تا برجسته تر به نظر برسد.

روش سایه زدن چشم‌ های برجسته
چشم ‌های برجسته یا برآمده در واقع از پلک‌ها و کاسه چشم برجسته برخوردارند. استفاده از سایه روشن روی پلک و سایه تیره در خط بالای پلک فقط منجر به اغراق در برجستگی چشم می ‌شود. فراموش نکنید که سایه روشن منجر به برجسته ‌تر شدن و سایه تیره منجر به فرورفتگی بیشتر می ‌شود. برای چشم‌ های برجسته کافیست که یک سایه متوسط رو به تیره برای پشت پلک خود استفاده کنید. برای خط بالای پلک هم از یک سایه روشن ‌تر استفاده کنید. به این ترتیب شک نداشته باشید از نتایج به دست آمده لذت خواهید برد.

روش سایه زدن چشم ‌های درشت
استفاده از سایه‌ هایی با تناژ متوسط که در سراسر چشم ادامه دارد مناسب چشم ‌های درشت است. همچنین این سایه می ‌تواند در خطوط بالایی و پایینی پلک استفاده شود. استفاده از اندکی سایه تیره در گوشه‌ های خارجی هم می ‌تواند ظاهر جذاب‌ تری به این نوع چشم ‌ها ببخشد.

روش سایه زدن چشم‌ های گود رفته
چشم‌های گود رفته بر خلاف چشم ‌های برجسته هستند. اما در واقع روش‌های سایه زدن در هر دوی این فرم‌ ها یکی است. فرم کاسه چشم گود و با یک پلک معمولی است. بنابراین در قسمت زیر پلک از سایه‌های تیره بپرهیزید تا منجر به گودتر شدن فرم چشم‌ها نشود. بهتر است از سایه‌ هایی با تناژ متوسط برای پلک بالا و پایین استفاده کنید.

روش سایه زدن چشم‌های ریز
برای آرایش چشم ‌های ریز باید از هرگونه سایه یا خط چشم تیره بپرهیزید. زیرا این نوع سایه‌ ها فقط منجر به کوچک ‌تر شدن چشم‌ ها می‌شوند. بهتر است از سایه متوسط رو به روشن در اطراف چشم استفاده کنید. همچنین از خط چشم فقط در پلک بالایی استفاده کنید.

روش سایه زدن پلک‌های پف دار
زمانی که چین و چروک‌ های چشم روی پلک بیفتند، پف دار به نظر می ‌رسد. اغلب افراد تصور می‌ کنند که با استفاده از سایه تیره در خط بالای پلک می‌ توانند پف پشت چشم را بپوشانند. اما در واقع این روش فایده ندارد. زیرا پلک‌ های پف دار از خط پلک واضحی برخوردار نیستند. اما با استفاده از یک سایه خنثی و تیره در پشت پلک، از تعادل بهتری در اجزای چهره خود برخوردار می ‌شوید. سایه را به تدریج به سمت بالای پلک تیره‌ تر کنید تا به فاصله نیم اینچی ابروها برسید. سپس استخوان ابرو را هایلایت کنید. استفاده از مقداری سایه هایلایت در گوشه ‌های چشم هم می ‌تواند به بازتر شدن چشم‌ ها کمک کند. در انتها از ریمل سنگین برای مژه‌ های خود استفاده کنید. بهتر است ابروهایتان همیشه تمیز باشند تا فضای کافی برای آرایش چشم مناسب و روش‌ های سایه زدن داشته باشید.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B4JN
نظرتان را بنویسید