رنده گندگی چیست و چه کاربردی دارد ؟

رنده گندگی چیست و چه کاربردی دارد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

دستگاه رنده گندگی کاربرد زیادی در صنایع چوب دارد و این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید چوب های مختلف را به صورت اصولی و کاملاً دقیق برش بزنید. رنده گندگی به شما کمک می کند تا به راحتی سطح پوست چوب را جدا کنید و با تنظیم درست رنده، به آسانی چوب را برش بزنید. در محیط های کارگاهی و انجام کارهایی همچون ساخت چوب و تجهیزات رزینی، از این محصول به مرور زمان استفاده می شود.

کاربرد رنده گندگی


در این بخش از مقاله رنده گندگی چیست به سراغ بررسی کاربردهای رنده گندگی خواهیم رفت. این رنده به دلیل کاربرد مناسبی که دارد، برای قسمت اول یا آخر پردازش چوب استفاده می شود. این رنده می تواند چوب های ناهموار را به چوب هایی با عرض یکسان تبدیل کند. این محصول توانایی استفاده در محیط های مختلف را دارد.

نام دیگر این ماشین در اصل گنده گیر است. این دستگاه با تعیین دقیق میزان ضخامت، الوار را به یک صورت کاملاً استاندارد و اصولی برش می زند. در محیط های کارگاهی از این ابزار برای برش زدن یا اره کردن یک سطح نیز استفاده می شود که سبب راحتی کار افراد می شود.

اجزای رنده گندگی


در این بخش برای درک بهتر رنده گندگی چیست شما با اجزای مختلف این محصول آشنا خواهید شد. این اجزا عبارتند از:

بدنه دستگاه رنده گندگی


 بدنه دستگاه از جنس چدن یا آهن بسیار ضخیم ساخته می شود و قسمت های مختلف بر روی آن پیاده سازی می شوند.

الکتروموتور رنده گندگی


موتورهای به کار رفته در این محصولات به صورت تک فاز و سه فاز طراحی شده اند و قدرتی بین ۴ تا ۱۰ اسب بخار را در اختیار شما قرار می دهند. فقط در هنگام استفاده از اره باید دقت کنید که فشار زیادی به موتور وارد نشود.

کار اصلی این قطعه همانطور که از نامش مشخص است، چرخاندن توپی های محرک و رنده است. موتور دستگاه از نوع تک فاز یا سه فاز و با قدرت ۴ تا  ۱۰ اسب بخار است.

کلیدهای قطع و وصل
این کلیدها برای روشن یا خاموش کردن دستگاه به کار می روند. این قطعات به شما این امکان را می دهند تا در هنگام راه اندازی یا شروع کار، دستگاه را کاملاً روشن کنید یا در زمان نیاز آن را متوقف نمایید. این کلیدها به صورت مثلثی و دایره ای ساخته شده اند و از آنها برای تنظیم دستگاه استفاده می شود.

توپی تیغه
تیغه های دستگاه به این قطعه متصل هستند. این قطعات در مدل های ۲ تا ۶ تیغه ساخته شده اند و هرچه تعداد این تیغ ها بیشتر باشد، میزان برخورد دستگاه با چوب بیشتر است. هرچه میزان این توپی بزرگ تر باشد و تیغه های آن بیشتر باشد، چوب بهتر صاف می شود و کار دقیق تر می شود.

غلطک ها
غلطک در اصل یکی از مهم ترین ابزارآلات برای کشیدن چوب به داخل دستگاه می شود. این قسمت دارای سه مدل غلطک آجدار، غلطک صاف، غلطک های صاف پایینی است. این بخش در اصل وظیفه حرکت دادن و نگه داشتن چوب در داخل دستگاه را برعهده دارد و باید چوب را به صورت یک دست بر روی سینی دستگاه حرکت دهد.

صفحه دستگاه رنده گندگی
این بخش از چدن ساخته شده است. این صفحه به گونه ای طراحی شده است که می تواند قطعات را به راحتی به داخل دستگاه هدایت کند. این صفحه کاملاً تراز است و به گونه ای چوب را به داخل دستگاه هدایت می کند که الوارها صاف و یکدست برش بخورند.

تسمه ها و زنجیرها
برای چرخش و به حرکت درآوردن غلطک ها و مابقی قطعات محرک دستگاه از تسمه یا زنجیر استفاده می شود.

منبع: https://sazokar.com/grating-foam-and-dirt-machine

نظرتان را بنویسید