دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از امکاناتی که وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان، فراهم کرده است، امکان ثبت ملک و اطلاعات سکونتی در اپلیکیشن اندروید یا آیفون و یا برنامه مخصوص ویندوز املاک و اسکان می باشد. به منظور ورود با گوشی به اپلیکیشن املاک و اسکان، متقاضیان ثبت ملک باید پس از دانلود و نصب اپلیکیشن املاک و اسکان، با وارد کردن کد ملی و شماره همراه خود، نسبت به احراز هویت و ثبت ملک و اطلاعات سکونتی در اپلیکیشن املاک و اسکان اقدام نمایند. 





امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود گوشی های موبایل هوشمند به جامعه، انجام بسیاری از امور با اتصال گوشی موبایل به اینترنت امکان پذیر شده، بدون اینکه نیاز به استفاده از کامپیوترهای شخصی یا لپ تاپ برای انجام این کارها باشد.

در همین راستا، وزارت مسکن و شهرسازی نیز اپلیکیشن املاک و اسکان که در دونسخه جداگانه برای اندروید و آیفون طراحی شده است، را نیز به امکانات سایت املاک و اسکان اضافه کرده است. به این ترتیب، دارندگان گوشی هوشمندی که از یکی از این دو سیستم عامل پشتیبانی می کند، نیز می توانند با دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان اقدام به ثبت ملک و اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان نمایند. 

البته در کنار اپلیکیشن املاک و اسکان، برنامه املاک و اسکان برای ویندوز نیز که همان سایت این سامانه می باشد در دسترس کاربران قرار گرفته تا افرادی که هر دلیل تمایلی برای نصب اپلیکیشن املاک و اسکان بر روی تلفن همراه خود ندارند، نیز بتوانند اقدام به ثبت نام در برنامه املاک و اسکان نمایند.

با توجه به آنچه گفته شد و همچنین با در نظر گرفتن اهمیت ثبت صحیح ملک و اطلاعات سکونتی در اپلیکیشن املاک و اسکان، در این مقاله به توضیح دانلود برنامه املاک و اسکان برای اندروید، آیفون و ویندوز پرداخته و سپس، راهنمای نصب و ورود به برنامه املاک و اسکان و نحوه ثبت ملک در این اپلیکیشن را توضیح می دهیم. 




دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان برای اندروید
یکی از امکانات مفیدی که وزارت راه و شهرسازی در سایت املاک و اسکان برای کاربران خود فراهم کرده است، امکان دانلود برنامه املاک و اسکان برای اندروید می باشد؛ به این ترتیب، افرادی که به کامپیوتر و لپ تاپ دسترسی نداشته و ضمنا تمایل دارند تا خودشان به ثبت مالکیت املاک و اطلاعات سکونتی خود بپردازند، نیز می توانند با  دانلود برنامه املاک و اسکان برای اندروید، به راحتی این کار را در منزل انجام دهند. 



به منظور دانلود مستقیم برنامه املاک و اسکان برای اندروید و ورود با گوشی به این اپلیکیشن، می توانید بر روی لینک دکمه ( دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان برای اندروید ) در کادر زیر کلیک کرده و برنامه املاک و اسکان برای اندروید را مستقیما دانلود و بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید.

اپلیکیشن املاک و اسکان برای اندروید

نویسنده:سایت حقوقی دینا
حجم:3مگابایت
منبع:سامانه ملی املاک و اسکان کشور
دانلود اپلیکیشن





برای دریافت اطلاعات جامع در مورد سامانه املاک و اسکان، مقاله زیر را مطالعه نمایید:



حتما بخوانید: ثبت نام amlak.mrud.ir


راهنمای نصب و ورود به برنامه املاک و اسکان
ثبت ملک و اطلاعات سکونتی در اپلیکیشن املاک و اسکان، اعم از اینکه ملک در مالکیت فرد باشد یا اینکه توسط او اجاره شده باشد، پس از دانلود برنامه املاک و اسکان و نصب آن، مستلزم ورود به برنامه املاک و اسکان می باشد. برای ورود به برنامه املاک و اسکان، مراحل زیر را دنبال نمایید:



1ابتدا اپلیکیشن املاک و اسکان را که فایل نصبی آن در بخش قبل قرار گرفته، دانلود کرده و بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید.



2اکنون، مطابق تصویر زیر، آیکون اپلیکیشن املاک و اسکان بر روی صفحه گوشی شما دیده می شود.برای ورود به اپلیکیشن املاک و اسکان، بر روی آیکون اپلیکیشن املاک و اسکان کلیک نمایید.







3همانطور که ملاحظه می نمایید، اپلیکیشن املاک و اسکان از شما می خواهد که تلفن همراه و کد ملی خود را وارد نمایید. این مساله به این دلیل است که در اولین ورود شما به برنامه املاک و اسکان، لازم است که احراز هویت شما انجام گیرد. به منظور انجام این احراز هویت، کد ملی و شماره همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را بزنید. لازم به ذکر است که برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی از جمله شناسه ملی شرکت ها، جایگزین کد ملی می باشد.







برای اینکه اطلاعات شما در برنامه املاک و اسکان تایید شده و امکان ورود به آن را داشته باشید، ضروری است که شماره تلفن همراه ارائه شده در این مرحله به نام شما و با کد ملی شما ثبت شده باشد؛ در غیر این صورت، شما اجازه ورود به اپلیکیشن املاک و اسکان را نخواهید داشت.



4کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کرده تا پیامک احراز هویت برای شما ارسال شود.







5در این مرحله، کد احراز هویت که یک عدد 6 رقمی بوده و به شماره همراه شما پیامک شده را در کادر مربوطه وارد کرده و دکمه ادامه را بزنید.







6مشاهده پیغام زیر نشان می دهد که شما مرحله احراز هویت را با موفقیت طی کرده و وارد برنامه املاک و اسکان شده اید.







یکی از انواع مالیات که مالکین املاک، با وجود شرایطی، ملزم به پرداخت آن هستند، مالیات بر اجاره املاک می باشد. چنانچه شما نیز دارای ملکی بوده که آن را به اجاره داده اید، پیشنهاد می شود جهت آگاهی از مقررات این نوع از مالیات، مقاله زیر را مطالعه نمایید.



حتما بخوانید: ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک



نحوه ثبت ملک در اپلیکیشن املاک و اسکان
پس از ورود به اپلیکیشن املاک و اسکان، قدم بعدی، ثبت ملک در برنامه املاک و اسکان و وارد کردن اطلاعات سکونتی در آن می باشد. بدین منظور لازم است که ابتدا اطلاعات هویتی خود را در برنامه املاک و اسکان وارد کرده و سپس مشخصات ملک یا اطلاعات سکونتی خود را به ثبت برسانید. نحوه ثبت ملک در برنامه املاک و اسکان، مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:



1پس از ورود به اپلیکیشن املاک و اسکان برای اولین مرتبه، لازم است اطلاعات هویتی خود را مطابق تصویر در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه ثبت را بزنید.











2در مرحله بعد، برنامه املاک و اسکان از شما میخواهد نوع مدیریت خانوار را تعیین نمایید. چنانچه سرپرست خانواده هستید، گزینه سرپرست را انتخاب کرده و چنانچه سرپرست خانواده نمی باشد، گزینه زیر مجموعه را انتخاب کرده و کلید ذخیره اطلاعات را بزنید. در صورت انتخاب گزینه دوم، باید در ادامه اطلاعات هویتی سرپرست خانوار خود را نیز در اپلیکیشن املاک و اسکان وارد نمایید.















3اکنون نوبت آن است تا مشخصات املاک و اطلاعات سکونتی خود را وارد نمایید. برای ثبت اقامتگاه اصلی ( یعنی ملکی که به طور دائم ساکن آن هستید ) و اقامتگاه فرعی ( یعنی ملکی که به طور دائم ساکن آن نبوده و گاهی به آن سر می زنید ) در برنامه املاک و اسکان، در قدم اول، ملک مورد نظر را انتخاب نموده، سپس دکمه تعیین تکلیف ملک را زده و گزینه ثبت اقامتگاه اصلی یا فرعی را انتخاب کرده و در قدم آخر، گزینه ( مالک خودم هستم ) را مانند تصویر زیر انخاب نمایید. در مرحله بعد، مشخصات ملک را وارد کرده تا این ملک به عنوان اقامتگاه اصلی یا فرعی شما در اپلیکیشن املاک و اسکان ثبت شود.







از آنجا که ممکن است برخی از مالکینی که قصد ثبت ملک خود را در برنامه املاک و اسکان دارند، دارای مالکیت تمام ملک نبوده، بلکه صرفا مالکیت مشاعی بر ملک مورد ثبت را داشته باشند، توصیه می شود که این گروه از مالکین، پیش از اقدام به ثبت ملک خود در برنامه املاک و اسکان، مقاله زیر را مطالعه نمایند.



حتما بخوانید: تفاوت ملک مشاع و ملک مفروز



نحوه استفاده از اپلیکیشن املاک و اسکان برای آیفون
از آنجا که گوشی موبایل تمامی اشخاص، دارای سیستم عامل اندروید نبوده، وزارت راه و شهرسازی، علاوه بر دانلود برنامه املاک و اسکان برای اندروید، امکان دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان برای آیفون را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. بنابراین اشخاصی که سیستم عامل گوشی همراه آنها آی او اس بوده نیز می توانند به راحتی اقدام به دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان برای آیفون و ورود با گوشی به برنامه نمایند. 

البته در حال حاضر، اپلیکیشن املاک و اسکان برای گوشی های آیفون به صورت یک اپلیکیشن مجزا همانند آنچه در مورد برنامه املاک و اسکان برای اندروید گفتیم، وجود نداشته و دارندگان گوشی آیفون برای استفاده از برنامه املاک و اسکان در  گوشی آیفون خود، باید از طریق مرورگر سافاری گوشی همراه خود به آدرس اینترنتی زیر رفته و ثبت املاک و وارد کردن اطلاعات سکونتی خود را بر اساس سند ملکی و یا قرارداد اجاره، همانند مطالبی که در مورد  ثبت املاک و اسکان برای اندروید گفتیم، در مرورگر مربوطه انجام دهند.



لینک ورود به اپلیکیشن املاک و اسکان برای آیفون





افراد می توانند از طریق گزینه Add to Home screen مرورگر سافاری به سامانه املاک و اسکان رفته و نسخه وب برنامه املاک و اسکان برای آیفون را بر روی گوشی خود نصب نمایند.



بیشتر بخوانید: سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت


نحوه  استفاده از برنامه املاک و اسکان برای ویندوز
ممکن است اشخاصی وجود داشته باشند که دارای گوشی هوشمند نبوده یا اینکه تمایلی به نصب برنامه املاک و اسکان بر روی گوشی موبایل خود نداشته باشند، در این صورت این افراد ممکن است با این سوال مواجه شوند که آیا همانند اندروید و آیفون، نرم افزار و برنامه املاک و اسکان برای ویندوز نیز از سوی سامانه املاک و اسکان ارائه شده است یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش، باید گفت که در حال حاضر، برخلاف آنچه در مورد دانلود و نصب اپلیکیشن املاک و اسکان برای اندروید و آیفون گفته شد، در مورد ویندوز، نرم افزار و برنامه املاک و اسکان مجزایی از سوی سامانه املاک و اسکان طراحی و ارائه نشده است؛ بنابراین افرادی که قصد دارند بدون استفاده از گوشی همراه و صرفا با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ به ثبت ملک و اطلاعات سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام نمایند، لازم است که از طریق صفحه اصلی سایت املاک و اسکان کشور و گزینه ( ورود به سامانه ) به این سامانه وارد شوند. برای ورود به سامانه املاک و اسکان از طریق ویندوز، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:



ورود به سامانه املاک و اسکان





یکی از کاربردی ترین برنامه های طراحی شده از سوی دولت، نرم افزار اظهارنامه مالیاتی بوده که در مقاله زیر می توانید با روش کار این برنامه آشنا شده و با دانلود فایل برنامه، بدون مراجعه به ادارات مالیات، اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود نمایید.

در ادامه بخوانید: دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اپلیکیشن املاک و اسکان، در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اپلیکیشن املاک و اسکان پاسخ دهند.



سوالات متداول


1- آیا امکان ثبت ملک از طریق اپلیکیشن املاک و اسکان مخصوص اندروید وجود دارد؟
بله امکان ثبت ملک از طریق اپلیکیشن املاک و اسکان مخصوص اندروید وجود دارد که راهنمای دانلود و نصب آن در متن مقاله توضیح داده شده است.


2- نصب و ورود به برنامه املاک و اسکان به چه صورت می باشد؟
برای نصب و ورود به برنامه املاک و اسکان لازم است تا کد ملی و شماره همراه خود را در برنامه وارد نمایید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.


3- برنامه املاک و اسکان غیر از اندروید بر روی چه سیستم عامل هایی قابل نصب می باشد؟
برنامه املاک و اسکان علاوه بر اندروید برای آیفون و ویندوز نیز قابل نصب است و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : دانلود اپلیکیشن املاک و اسکان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OA4r
نظرتان را بنویسید