شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ورود به رشته تحصیلی ریاضی فیزیک در پایه دهم متوسطه نیازمند داشتن شرایط هدایت تحصیلی ریاضی می باشد که به دو بخش فردی و آموزشی تقسیم می شود. این رشته تحصیلی جزو زمینه های شاخه نظری بوده و شرط معدل در ورود به این رشته دارای اهمیت است.




دانش آموزانی که قصد دارند در زمینه های فنی و مهندسی به ادامه تحصیل پرداخته و شغل آینده خود را در این زمینه ها انتخاب نمایند اغلب به سمت رشته ریاضی فیزیک گرایش پیدا می کنند.

ورود به رشته تحصیلی ریاضی در دوره دبیرستان نیازمند داشتن برخی شرایط لازم برای دانش آموزان می باشد که از جمله آن ها می توان به شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی در پایه نهم اشاره کرد.

داشتن معدل کافی و نمرات بالا در دروس محاسباتی نیز از دیگر شرایط و پیش نیاز های لازم برای امکان تحصیل در این رشته می باشد. در صورتی که دانش آموزی امتیاز لازم و کافی را در هدایت تحصیلی ریاضی پایه نهم دریافت نکند، امکان ورود او به این شاخه تحصیلی تقریبا غیرممکن خواهد بود.

با توجه به این که رشته ریاضی از جمله رشته های پرطرفدار بوده و شرایط هدایت تحصیلی این رشته نیز برای بسیاری قابل توجه می باشد، لذا در ادامه این مقاله به شرح شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی از جنبه های مختلف آن می پردازیم.





زمان دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی
دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول برای دریافت فرم هدایت تحصیلی جهت ورود به رشته ریاضی باید در مهلت تعیین شده به عنوان زمان انتخاب رشته نهم به دهم به سامانه پادا مراجعه کرده و با اطلاع از شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی به تکمیل اطلاعات خود بپردازند.





طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش کشور زمان انتخاب رشته نهم به دهم از 15 تیر ماه آغاز شده است.



دانش آموزانی که برگه هدایت تحصیلی را دریافت و تکمیل نموده اند، می توانند برای اطلاع از زمان بندی در نظر گرفته شده برای اعلام نتایج هدایت تحصیلی پایه نهم به مطالعه مقاله زیر پرداخته و از جزئیات اعلام نتایج آن مطلع شوند.



بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم





نحوه دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی
فرم هدایت تحصیلی شماره 6، فرمی است که دانش آموزان متقاضی رشته ریاضی باید با دقت سوالات مربوط به آن را تکمیل کرده و به مسئولین مدارس خود تحویل دهند. در سال های گذشته این فرم از طریق مراجعه به سایت همگام قابل دریافت بود.



در سال تحصیلی جدید روند مربوط به دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی تغییر کرده و دریافت این فرم از طریق سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir امکان پذیرشده است.



سامانه پادا، درگاه دانش آموزی سایت سیدا می باشد که در این بخش به شرح نحوه دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی از این سامانه تحصیلی می پردازیم.



راهنمای تصویری نحوه دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی





1ابتدای آدرس اینترنتی سایت پادا که pada.medu.ir می باشد را در مرورگر خود وارد کنید.







2در صفحه باز شده وارد بخش مربوط به دریافت کارنامه شوید.







3در آخر اطلاعات خواسته شده در هرقسمت را به درستی و بادقت وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید تا بتوانید صفحه مربوط به دریافت و تکمیل فرم هدایت تحصیلی را مشاهده نمایید.









برای اطلاع از جزئیات مربوط به سایت هدایت تحصیلی پایه نهم و بخش های مختلف آن می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.



بیشتر بخوانید: سایت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم









شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی در زمینه های فردی
تحصیل در رشته ریاضی و درواقع در نظر گرفتن این زمینه تحصیلی برای انتخاب رشته دبیرستان ابتدا باید از لحاظ فردی مورد مطالعه قرار گیرد. دانش آموزی که قصد دارد در رشته ریاضی که یکی از انواع رشته های نظری دبیرستان است به تحصیل بپردازد باید از لحاظ علاقه و استعداد در این رشته مورد سنجش قرار گیرد.



در هدایت تحصیلی پایه نهم، شرایط فردی هدایت تحصیلی رشته ریاضی توسط مشاورین مدارس مورد بررسی قرار می گیرند. دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضی باید علاوه بر داشتن علاقه و انگیزه، استعداد تحصیل در این رشته نسبتا دشوار را نیز داشته باشند.



جهت ارائه توضیحات کامل تر در این قسمت جنبه های فردی شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی را برای دانش آموزان و والدین آن ها ارائه می نماییم.



شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی در زمینه های فردی عبارتند از:



علاقه به مباحث محاسباتی و دروس مرتبط با ریاضی و فیزیک

داشتن استعداد تحلیل و تجزیه مباحث مختلف ریاضی و هوش

علاقه به موضوعات فکری و تست های هوش مختلف

داشتن انگیزه کافی برای یادگیری و آموختن مباحث پیچیده و در برخی مواقع دشوار

علاقه به مشاغل فنی و زمینه های مختلف مهندسی



بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم







شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی در زمینه های تحصیلی
شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی و در کل شرایط لازم و پیش نیاز های ورود به این رشته تحصیلی چه در زمینه فردی و چه در زمینه تحصیلی مکمل یکدیگر هستند. در واقع زمانی که دانش آموزی علاقه، انگیزه و استعداد لازم و کافی برای انتخاب این رشته در انتخاب رشته پایه نهم را داشته باشد مطمئنا نمرات و معدل مناسب این رشته را کسب خواهد کرد.



معلمان مدارس با ارائه نمرات دانش آموزان پس از امتحانات پایان سال و ثبت آن ها در فرم های هدایت تحصیلی هنگام اعلام نتایج هدایت تحصیلی نهم مشخص می نمایند که کدام یک از دانش آموزان شرایط مناسب تری برای ورود به رشته ریاضی را دارند.



شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی در زمینه تحصیلی وابسته به نمراتی است که دانش آموزان در زمان دریافت کارنامه مدارس خود از آن ها مطلع می شوند لذا در این بخش به شرح شرایط تحصیلی لازم در فرآیند هدایت تحصیلی برای ورود به رشته ریاضی فیزیک می پردازیم.



شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی در زمینه های تحصیلی شامل موارد زیر می گردد:





مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه اول کمتر از ضریب 42 نباشد.

نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می شود.

شرط معدل مورد نیاز برای تحصیل در رشته ریاضی فیزیک نمره بالای 14 می باشد.



در ادامه بخوانید: سامانه اطلاع رسانی هدایت تحصیلی


دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی، عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایند. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی در رابطه با رشته ریاضی و تکمیل فرم هدایت تحصیلی می توانید با استفاده از خدمات تلفنی با مشاوران مجرب هیوا تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را جویا شوید.




سوالات متداول


1- شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی شامل چه مواردی می شود؟
این شرایط به دو دسته فردی و آموزشی تقسیم می شود که در این مقاله درباره هریک توضیح داده شده است.




2- شرایط تحصیلی ورود به رشته ریاضی چیست؟
ورود به این رشته نیازمند داشتن حداقل نمره و معدل کافی می باشد که در این مقاله درمورد آن توضیح داده شده است.




3- زمان دریافت فرم شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی چه زمانی است؟
دانش آموزان پس از اتمام امتحانات و با اعلام آموزش و پرورش می توانند اقدام به دریافت این فرم نمایند که در مقاله فوق تاریخ دریافت به طور دقیق ذکر شده است.

منبع : شرایط هدایت تحصیلی رشته ریاضی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7grw
نظرتان را بنویسید