شرایط معلم ابتدایی شدن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست ؟

شرایط معلم ابتدایی شدن از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط معلم ابتدایی شدن 1402 چیست ؟ از چه رشته هایی میتوان معلم شد ؟ سالانه چند هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند ؟ شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم به چه صورت است ؟ آیا برای ورود به شغل معلمی باید در آزمونی شرکت کنیم ؟
وزارت آموزش و پرورش کشور به عنوان بزرگترین وزارت خانه در ایران ، هر ساله از طریق دو آزمون مختص به داوطلبان کنکور سراسری و همچنین فارغ التحصیلان دوره های کاردانی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای شغل معلمی دانشجو پذیرش می کند و کسانی که علاقه مند به این شغل هستند ، می توانند بر اساس شرایطی که دارند در یکی از این آزمون ها شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره مهارت آموزی ، به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آیند.
شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و رتبه و تراز لازم برای قبولی در این دانشگاه ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم از طریق دانشگاه فرهنگیان
1.1 شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
2 لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402
3 شرایط جسمانی و روانی لازم برای معلم ابتدایی شدن
4 شرایط معلم ابتدایی شدن با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
4.1 سایر شرایط استخدام در آموزش و پرورش
4.2 سوالات متداول
شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم از طریق دانشگاه فرهنگیان
شرایط معلم ابتدایی شدن با مدرک دیپلم ، از طریق شرکت در کنکور سراسری یکی از گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی فراهم است. اگر داوطلب نظام قدیم هستید باید علاوه بر مدرک دیپلم ، مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشید ولی داوطلبان نظام جدید فقط باید مدرک دیپلم سال دوازدهم را ارائه دهند.
شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
رشته آموزش ابتدایی با بیشترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود که در گروه علوم انسانی بیش از سایر گروه ها ظرفیت دارد. برای ورود به این رشته ، ضمن داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، می بایست واجد شرایط زیر نیز باشید :
دارا بودن معدل کل دیپلم 14 و بالاتر
رعایت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که حداقل 17 و حداکثر 24 سال تمام است
حضور در جلسه کنکور و کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر (برای اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته تربیت معلم ابتدایی می توانید بر روی لینک کلیک کنید)
انتخاب دانشگاه های بومی (به عبارتی دیگر ، هر داوطلب تنها می تواند از رشته های دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود انتخاب کند)
انجام انتخاب رشته کنکور سراسری و قرار دادن رشته های دانشگاه فرهنگیان در فرم انتخاب رشته کنکور
برای اطلاع از شرایط معلمی در سایر پایه ها میتوانید این مقاله ما را مطالعه بفرمایید : شرایط جدید معلم شدن

در صورتی که واجد تمام شرایط باشید و در کنکور تراز بالای 6500 به دست آورید ، مجاز خواهید بود که رشته های دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهید. پس از این مرحله ، داوطلبان برای حضور در مصاحبه دعوت می شوند و پس از اجرای مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی راهی دانشگاه خواهند شد.

احتمالا این را هم بپسندید  از کجا بفهمیم ورودی مهریم یا بهمن - راهنمای قبول شدن در دانشگاه
زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همزمان با ثبت نام کنکور می باشد و متقاضیان باید در آبان ماه و یا در فروردین ماه نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایند و سپس در مردادماه ، انتخاب رشته را انجام دهند. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در اوایل شهریورماه اجرا می شود و لیست دعوت شدگان از طریق سایت سازمان سنجش قابل مشاهده خواهد بود.

مرتبط بخوانید : شرایط معلم شدن در مدارس غیرانتفاعی

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان 1402
لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش منتشر می شود و انتخاب رشته این دانشگاه همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری است. پس از آنکه تمام شرایط را دارا باشید و تراز بالای 6500 را نیز کسب کنید ، به صورت چند برابر ظرفیت برای مصاحبه دعوت خواهید شد که لازم است در این مرحله نیز نمره قابل قبولی را نیز کسب کنید تا گزینش شما قطعی شود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qGgG
نظرتان را بنویسید