یدک کش خودرو چیست؟ (What is a car tow)

یدک کش خودرو چیست؟ (What is a car tow)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کیمیا تهرانی

یدک کش خودرو چیست؟ همه ما خودرو هایی را دیده ایم که شکل نیسان آبی ولی مجهز به یک بالابر یا جرثقیل هستند و دارای چراغ گردان میباشند. به این خودرو ها اصتلاحا یدک کش گفته میشود و با نام های خودرو بر و بکسول خودرو , امداد خودرو نیز معروف میباشد.

 

چرا یدک کش ها اختراع شدند؟

 

ما در زندگی روزمره با موقعیت های منفی زیادی در ترافیک روبرو شویم. شایع ترین آنها تصادفات ترافیکی یا شرایط خرابی خودرو است. در چنین مواردی ، ما برای برداشتن وسایل نقلیه به کامیون هاییدک کش متوسل می شویم. کامیون های خودرو بر از این نوع وجود دارند که می توانند هر نوع ماشین را در ترافیک بکشند. به عبارت دیگر ، یدک کش برای کشیدن تقریبا هر نوع وسیله نقلیه وجود دارد. 

 

 

چند نوع یدک کش در دنیا وجود دارد؟

 

چهار نوع مختلف از یدک کش ها وجود دارد. حالا بیایید در مورد انواع  آنها صحبت کنیم. اولین نوع یدک کش یک کامیون خودرو بر خودکار است. به لطف جرثقیل غلتکی هیدرولیکی واقع در کامیون یدک کش ، وسیله نقلیه بلند شده و به سکو منتقل می شود. اگر می خواهید وسیله نقلیه را پایین بیاورید ، این حلقه شل می شود و وسیله نقلیه پایین می آید. نوع دوم چکشی است. چنگال واقع در کامیون یدک کش به سمت قسمت زیرین خودرو کشیده شده است. سپس این با چنگال برداشته می شود و ماشین در شاسی کامیون یدک کش قرار می گیرد. در این سیستم ، وسیله نقلیه بارگیری شده را می توان با توجه به جاده به سمت راست یا چپ برد. یک کنترل سیمی در این سیستم وجود دارد. نوع سوم یدک کش پلت فرم کشویی جرثقیل است. وسایل نقلیه ای که از این کامیون کشویی استفاده می کنند وسایل نقلیه ای هستند که می توانند حداقل کمی جابجا شوند ، اگرچه در جاده باقی می مانند. بنابراین ، وسیله نقلیه بر روی پلت فرم کشویی واقع در یدک کش بارگذاری می شود. اگر وسیله نقلیه نتواند حرکت کند ، وسیله نقلیه با کمک جرثقیل روی سکو بارگیری می شود. به لطف تراکتور دو چرخ واقع در پشت کامیون یدک کش ، دو وسیله نقلیه را می توان همزمان حمل کرد. چهارمین و آخرین نوع ، جذب کننده تپه است. ما در واقع می توانیم این نوع جذاب را همیشه ببینیم. این نوع یدک کش است که پلیس های ترافیکی معمولا از آن استفاده می کنند. جرثقیل که از تپه پایین می آید به چهار لاستیک متصل می شود و وسیله نقلیه به سمت بالا کشیده می شود و به پلتفرم بارگذاری می شود. در این کامیون کشویی ، دو وسیله نقلیه را می توان همزمان با کامیون کشویی دو با چرخ واقع در عقب حمل کرد.

 

 

لینک مرجع https://emdadani.ir/rudbar/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/R2PK
مطلب قبلی
لباس محافظ چیست؟
نظرتان را بنویسید