لباس محافظ چیست؟

لباس محافظ چیست؟
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کیمیا تهرانی

لباس محافظت به چه معناست ؟ محافظت را اینگونه تعریف میکنند که عوامل خارجی و شرایط نامطلوب را به صفر کاهش می دهد. از سوی دیگر ، تاکید می شود که لباس های محافظتی محصولاتی هستند که برای محافظت در برابر بسیاری از خطرات اطراف یا جایگزین لباس های شخصی طراحی شده اند. لباس محافظ به طور خاص برای محافظت از افراد در طول کار و کار از مواد شیمیایی ، گرما یا سرما بیش از حد ، رطوبت ، مواد سمی ، برق ، تابش ، عوامل خورنده ، هسته ای ، رادیواکتیو ، به طور خلاصه ، خطرات بیولوژیکی و فیزیکی طراحی شده است. نمونه های لباس محافظ شامل: یک لباس محافظ پزشکی ، یک لباس محافظ قوس الکتریکی ، یک لباس جوشکاری ، یک لباس کار مقاوم در برابر آتش ، یک لباس محافظ شیمیایی ، یک لباس کار ضد استاتیک ، یک لباس محافظ ضد فلزی ذوب شده است.برای خرید لباس کار استاندارد و ومقاوم شرکت تولیدی نوین دوخت را به شما عزیزان پشنهاد میکنیم.

انواع لباس های محافظت:

گروه بندی لباس های محافظتی با توجه به هدف استفاده ، خطرات و خطرات محافظت شده به انواع مختلفی تقسیم می شود. که به شرح زیر است:

نوع 1: لباس های محافظ و محکم گاز در برابر مواد شیمیایی مایع و گازی ، از جمله آیرسول های مایع و ذرات جامد. 
نوع 2: لباس های محافظ در برابر مواد شیمیایی مایع و گازی ، از جمله نشت گازی ، آیرسول های مایع و ذرات جامد.
نوع 3: نقاط اتصال در برابر مواد شیمیایی مایع لباس ضد مایع.
نوع 4: اتصال دهنده ها در برابر مواد شیمیایی مایع لباس ضد اسپری.
نوع 5: لباس محافظ شیمیایی که بدن را در برابر ذرات جامد ساطع شده توسط هوا محافظت می کند.
نوع 6: لباس محافظتی که محافظت محدودی در برابر مواد شیمیایی مایع فراهم می کند.

 

استانداردهای لباس محافظ:


علاوه بر انواع لباس های محافظتی ، استانداردهای اروپایی که مورد استفاده قرار می گیرند نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. این استانداردها نشان دهنده ویژگی هایی است که آنها با توجه به انواع لباس های محافظتی که آزمایشات خاصی را پشت سر گذاشته اند ، به دست آورده اند. هنگام جستجوی انطباق با استانداردهای اساسی در لباس های محافظتی ، استانداردهای اضافی و شرایط تجربی اضافی نیز در برخی از انواع لباس ها با توجه به زمینه استفاده و شرایط لحاظ می شوند. در این چارچوب ، اطلاعات مربوط به استانداردهای اساسی استانداردهای لباس محافظتی نوع 1: EN 943-1 ، نوع 2: EN 943-1 ، نوع 146605 ، نوع 4: EN 14605 ، نوع 5: EN 13982-1 ، نوع 6: EN 13034 نشان داده شده است.

اگر استاندارد لباس کار عمومی En 340 در نظر گرفته شود ، اطلاعات مربوط به لباس های محافظتی را نشان می دهد که توسط سازنده با لباس های محافظتی با ویژگی های عملکرد عمومی در ارگونومی ، بی ضرر بودن ، نمایش اندازه ، مقدار دوام ، سازگاری و علامت گذاری ارائه می شود.

En 14126 شامل قوانین و روش های تجربی برای لباس های محافظتی است که محافظت در برابر موجودات بیماری زا را فراهم می کند ، دارای یک ویژگی قابل استفاده مجدد است و به لباس های محافظتی که برای لباس های پوشش استفاده می شود محدود می شود. علاوه بر همه اینها ، استاندارد لباس جوشکار و شماره EN 11611 نیز قوانین عملکرد لباس های محافظتی مورد استفاده در جوشکاری اکتبر و عملیات مرتبط را مشخص می کند.

تست استاندارد سازی در لباس های محافظ


تست های استاندارد سازی لباس های محافظ عمدتا برای لباس های محافظ سر ، لباس های محافظ گوش ، لباس های محافظ چشم و صورت ، لباس های محافظ تنفسی ، لباس های محافظ دست و پا ، لباس های محافظ پا و پا ، لباس های محافظ بدنه و شکم اعمال می شود. این آزمایشات قبل از استفاده به منظور محافظت کامل و جزئی از افراد در برابر حوادث شغلی و خطرات احتمالی در مناطق کاری آنها ، آزمایشات اعمال شده بر روی این محصولات را پوشش می دهد.

 

پارچه های پلی استر


پارچه های پلی استر به عنوان یک محصول مصنوعی 100 ٪ تولید شده از الیاف پلی اتیلن با تراکم بالا شناخته شده اند. پارچه های پلی استر در لباس های محافظ با خاصیت مقاومت در برابر آب ، سایش ، ورود و سایش باکتریایی ، علاوه بر داشتن خاصیت سبک وزن ، بادوام و تنفس پذیر استفاده می شوند. عملکرد برتر خود را در لباس های محافظ به لطف ساختار نرم خود با سطح پارچه ای نشان می دهد.

 

الیاف پارچه ضد آتش


ضد آتش ، یعنی فیبر پارچه ضدآتش ، با حالت مقاوم در برابر حرارت و شعله ، ایده ای غیرقابل پیش بینی از خطرات برای تولید لباس های محافظتی وجود دارد.بهترین تفسیر به عنوان یک جزء کلیدی در پارچه های مورد استفاده در تولید لباس های محافظتی برای فیبر پارچه ضد آتش گفته می شود. با عملکرد منحصر به فرد حفاظت از گرما ، شعله و قوس الکتریکی ، دوام و پشتیبانی ترکیبی ، در لباس افرادی که در شرایط خطرناک مانند آتش نشانان ، خلبانان نظامی و خدمه وسایل نقلیه جنگی ، خلبانان مسابقه اتومبیل ، خدمه گودال و خدمتکاران پیست ، کارمندان صنعت کار می کنند ، برجسته است.

 

لینک مرجع https://novindookht.com/shop/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PXzW
نظرتان را بنویسید